Stel je persoonlijke vraag #41

Ik ken volgens mij alleen een gedichtje/versje van AA Milne (van winnie the pooh) uit mijn hoofd, omdat ik dat zo grappig vond toen ik het las:

If I were John and John were me,
Then he’d be six and I’d be three
If John were me and I were John,
I shouldn’t have these trousers on

:sweat_smile:

8 likes

zou je iemand vermoorden om je partner te beschermen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Of 50 willekeurige mensen sterven, of je partner sterft. Wie mag blijven leven?

• Partner
  • 50 mensen

0 stemmers

De 50 mensen zijn nu kinderen, wie mogen dan blijven leven?

• Nog steeds partner
  • De 50 kinderen

0 stemmers

Partner heeft iemand vermoordt. Help je met het verbergen van het lichaam?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Zou je de schuld van een delict op je nemen voor je partner?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Waarom is dit opeens anders. Zijn toch ook gewoon mensen. Mij boeit het in ieder geval nul. Weten toch niet wat ze missen aan het leven :rofl:

26 likes

Als je hier op “ja” stemt dan ben je echt niet goed. Je partner is een moordenaar en ipv heel hard weg te rennen ga je helpen met de walgelijke taak van een lijk verbergen? Veel plezier met je levenslange trauma en de komende jaren in de gevangenis :joy:

6 likes

Wie zegt dat de stemmer in kwestie ook geen psychopaat of moordenaar is.

11 likes

Ik ga er vanuit dat mijn partner niet zomaar iemand vermoordt voor de fun of plezier, als het een gekke serial killer is is het natuurlijk anders.
Maar dan ben je bij de 1e poll toch net zo walgelijk volgens jouw redenering, want dan ben je zelf een moordenaar.

6 likes

In dat geval hoef je het lijk toch niet te verbergen? Dat geeft volgens mij al aan dat het in ieder geval geen zelfverdediging was. Dus niet noodzakelijk.

Ik zei dat de taak walgelijk is, niet dat alle moordenaars dat per definitie zijn.

Ik vond deze ook heeeel lastig maar denk dat mijn partner zelf ook liever zou hebben dat de 50 kinderen blijven leven dus heb dat besloten.

Als je moest kiezen tussen zelf sterven of 50 kinderen laten sterven?

• Zelf sterven
  • 50 kinderen laten sterven

0 stemmers

2 likes

Oh ik had weer niet goed gelezen. Dacht waarom kiest iedereen voor 50 mensen ipv partner stelletje moraal ridders haha.

1 like

Ik ken alleen Annabel Lee van Poe uit mijn hoofd.

4 likes

@anon3219017 als jij moet kiezen tussen je partner en 50 kinderen dan kun je niet kiezen, maar als je moet kiezen tussen jezelf en 50 kinderen dan kies je jezelf? :stuck_out_tongue:

6 likes

Ik kan echt wel situaties bedenken waarbij ik zou helpen om ervoor te zorgen dat mijn man niet naar de gevangenis moet. Het vermoorden van iemand die je kind heeft misbruikt is nog steeds strafbaar en krijg je nog steeds gevangenisstraf voor. Dus in dit voorbeeld zou ik ervoor kiezen hem te helpen ja, en zo zou ik nog wel wat scenarios kunnen bedenken waarin ik mijn partner zou helpen.

4 likes

Voor de mensen die op zelf sterven kiezen. Volgens mij gaan er nu op het moment dat jij leeft heel veel kinderen dood doe jij er wat aan om die kinderen te helpen?
Of kies je met de gedachte “echt zielig dat er dan ineens plots 50 kinderen die ik misschien wel ken dood gaan.”

4 likes

Kan me wel voorstellen dat het anders is als je zelf direct verantwoordelijk bent voor die kinderen.

5 likes

Al die mensen moorden voor hun partner? Ik hou van mijn vriend hoor, maar ik ga echt niet voor je zitten. Nah. Zie het al voor me; zit ik de bak om hem te redden en hij geniet van het vrije leven.

9 likes

Ik heb mijn stem weer weggehaald want eigenlijk heb ik geen idee. Maar ik las deze poll als ‘je moet kiezen: jij of 50 onbekende kinderen’. Dus als ik kies voor mezelf gaan er daardoor 50 kinderen dood. Dat heeft voor mij weinig te maken met het feit dat er nu ook kinderen dood gaan want dat komt niet door iets waar ik nu voor kies.

2 likes

Hoop dat hij mij dan helpt met het verbergen van het lijk natuurlijk!

2 likes

Ik geloof echt niet dat een normaal mens in staat is om de recherche te slim af te zijn. Dus in het geval van je voorbeeld is je kind zowel misbruikt, als kind van een moordenaar, als met 2 ouders in de gevangenis.

5 likes

Haha ik hoop het ook voor je. Ik heb daar echt te weinig vertrouwen in de mensheid voor hoor.

@Kauai ja dat ook. Je kunt het iemand ook gunnen om niet samen ten onder te gaan

Ik sta in welke situatie dan ook zelf op nr. 1 hoor. Ounce of luck met dat lijk verbergen.

2 likes