Stel je persoonlijke vraag #41

Ze hadden waarschijnlijk betaald in vage crypto’s. Dus ja ik kon miljonair zijn. Mijn moraal verpest weer eens mijn hele leven

2 likes

Never forget die forummer van Cosmogirl forum die ziek was, een kind kreeg (Sap geloof ik?), toen overleed, waarna haar vriend (Jasper?) ook op het forum kwam en uiteindelijk bleek het allemaal niet waar te zijn. Vond dat echt heftig.

9 likes

Ja eens. Ik zie dit forum als een plek om met mensen in contact te komen en met elkaar te ouwehoeren. Niet dat je constant alleen je eigen verhaal dropt en dan verwacht dat anderen jou wel even online steun bieden. Zitten ook genoeg mensen die alleen tevoorschijn komen als het slecht met ze gaat.

29 likes

Ja ik vind dat heel hypocriet.

1 like

hoe komen jullie aan je LinkedIn foto

• door werk laten maken
  • professioneel (ergens anders) laten maken
  • zelf gemaakt/door een bekende laten maken
  • nvt (geen foto/linkedin)
  • anders

0 stemmers

1 like

Maar ik vind hem zo lelijk, hij is door een hobbycollega recht van voren gemaakt, met een witte achtergrond. Je ziet het ongemak er vanaf stralen.

3 likes

En dan het liefst in wjekw posten in plaats van het daadwerkelijke passende topic want dan krijg je meer reacties!

3 likes

Patronen doorbreken is een goede tip voor traumababy’s met zelfinzicht. Gaat over gedragspatronen, gebaseerd op schematherapie en heeft mij best wat inzichten gegeven in een aantal valkuilen

8 likes

Ik vind dat je hier geen onderscheid in mag maken

Edit: eigenlijk vrijwel alles wat met zorg te maken heeft, maar goed zo simpel is dat natuurlijk niet.

4 likes

Alleen als condooms dan ook gratis worden, die helpen ook voorkomen dat je HIV oploopt en nog veel meer andere dingen

13 likes

En wat als je moet kiezen? Heb je dan liever allebei niet

Ik heb hier mijn masterscriptie over geschreven!!! De drempel naar PrEP is nog dermate hoog en het niet gemakkelijk voor iedereen beschikbaar. Echt zo zonde want het is dé sleutel om verdere nieuwe HIV-diagnoses te voorkomen.
De meeste PrEP-programma’s bij de GGD zitten ook al vol en dat is bij uitstek de plek ervoor, daar zit de expertise en daar stapt men in principe makkelijker naartoe voor PrEP dan naar hun eigen huisarts (was iig bij de personen in mijn scriptie zo). PrEP voor iedereen!!!

33 likes

Ik vraag me bij dit soort polls altijd af wat de redenen kunnen zijn om tegen te zijn of te limiteren. Wat is je persoonlijke belang hierin dan?

4 likes

Wel nog EGF, toen een keer een studiegenoot die op Style & Fashion ging kijken in een tussenuur. Op dit forum nog nooit.

2 likes

Ik vermoed dat als je een kosten baten analyse gaat maken je mogelijk goedkoper uit bent. Niet de hele bevolking gaat prep gebruiken en de kosten van HIV medicatie (plus alle medische checks die erbij komen) zouden zomaar vele malen hoger kunnen zijn dat het gratis verstekken van prep aan degene die dat willen. En verder wat @Opheliac schrijft hierover.

Het voelt soms ook een beetje als een soort ‘luxe’ middel, zo van: jullie willen graag seks dus dan doe ook maar zelf je best om alles te voorkomen. Helemaal als je ziet om welke groepen het gaat die gemiddeld prep gebruiken. Want je kan ook best zonder seks. (Argument geldt ook voor vrije verstrekking van condooms en wel meer zaken.)

5 likes

EN @Swelgje Jullie hebben gelijk, heb mijn stem aangepast.
Vind dat ook condooms (en andere anticonceptie) en ook abortus idd gratis zouden moeten zijn, maar dat staat idd los van PrEP

2 likes

@Soy.peor was dicht bij!

12 likes

Amai

2 likes

Nee sorteren (nascheiding) door de afvaldiensten is effectiever dan door mensen zelf. Mijn gemeente doet dat nu ook voor plastic etc.

9 likes

prep is sinds twee jaar ook een stuk goedkoper geworden doordat er generische versies op de markt zijn gekomen, toen truvada de monopolie had was het echt belachelijk duur (tot 2K per maand)
ik her ergens wel een dubbel gevoel bij want je ziet ondertussen ook dat door het inburgeren van prep er weer andere soa’s meer welig kunnen tieren omdat de condoom achterwege wordt gelaten. In LA heb je al een variant van gonorrhoe die niet te behandelen valt.

1 like