Denk jij dat er een verband is tussen mensen die hier veel persoonlijke dingen delen en een (enigszins) gebrek aan sociaal leven?
- 100%
- Ja, denk ik wel
- Misschien, weet ik niet zeker
- Nee, denk ik niet
- 100% oneens
0 stemmers
Denk jij dat er een verband is tussen mensen die hier veel persoonlijke dingen delen en een (enigszins) gebrek aan sociaal leven?
0 stemmers
Volgens mij deel ik best veel persoonlijke dingen hier (alhoewel, valt in vergelijking met sommige anderen reuze mee) maar dat komt meer omdat ik een notoire oversharer ben.
Kan het me ergens wel voorstellen maar aan de andere kant heb je ook gewoon mensen die chronisch oversharen en daarvan kan ik me wel voorstellen dat die zowel veel met vrienden delen als hier allerlei persoonlijke dingen posten
Edit: ik had @Nysmn 's post hierboven nog niet gelezen toen ik dit postte haha
Same vooral als ik positief nieuws heb. Dan wil ik het vaak met nog meer mensen delen.
Bah ik vind het sociale leven dus vaak te veel irritatie opwekken. Heb het al heel erg geminderd en ben veel blijer nu.
Heb jij een druk sociaal leven? Wat druk is mag je lekker zelf weten
0 stemmers
Ik post hier weleens over mijn zieke vader en om daarover te ventileren, en eerlijk gezegd komt dat in mijn geval doordat ik het gevoel heb dat ik mijn vriend, vrienden en familie al zoveel ermee belast, en ook het gevoel heb dat ik een ālastā ben tot anderen (zeker mijn vrienden) op een bepaalde manier. Ook het gevoel dat mensen in mijn leven wel sympathie tonen, maar het nooit echt 100% ābegrijpenā. Hier voelt dat minder, omdat er hier mensen zitten met soortgelijke ervaringen, die het ook echt snappen. Zoals in het zieke ouder topic bijvoorbeeld en dat voelt dan toch als extra steun. Het is ook een manier dat je toch even je gedachten kwijt kan en gevoel, zonder dat je er specifiek 1 iemand mee belast. Mensen kunnen er gewoon overheen lezen als ze dat willen en ook hoeven mensen niet te reageren, maar dan ben je toch even je ei kwijt ofzo. En hier heb je het gevoel dat er veel meer mensen zitten die het echt snappen en iets soortgelijks hebben doorstaan. Ook kan ik hier brutally honest zijn over gedachten die ik soms over mijn situatie heb, terwijl irl ik continu de nuance en gevoeligheid erin moet houden om niemand te kwetsen, of voor het hoofd te stoten, en dat is ook weleens een verademing. Dus ik kan me wel goed voorstellen dat dit voor meer mensen zo werkt.
Ik voel me aangesproken
Ja bij jou mogen we zeker pas gaan opscheppen als we in aanmerking komen voor een nobel prijs
Ik post super vaak over het verlies van mān dochter omdat het hier soms makkelijker is dan irl. Hier hoef ik minder rekening te houden met de emoties van anderen daarover.
Waarom eigenlijk?
Omdat het niet jullie nichtje/kleindochter was en omdat ik niet jullie dochter/(schoon)zus ben. Ik kan meer ongefilterd mān emoties kwijt zonder iemand direct bezorgd of erg verdrietig te maken.
Ja?
Ik vind dat persoonlijk nooit hinderlijk ofzoiets Ook niet mensen die over psychische dingen posten of zieke ouders etc.
nou, ik moet zeggen dat ik best vaak aan je posts moet denken terwijl ik nu zelf zwanger ben (was bv. vorige week dezelfde termijn als jij toen je haar verloor, vond dat geen prettig idee)
je staat natuurlijk volledig in je recht om jouw verhaal te vertellen en die kant mag ook gewoon belicht worden
maar het kan mensen wel wat doen om met je verhaal geconfronteerd te worden als ze casual zitten te scrollen (wat niet betekent dat je het niet moet posten natuurlijk)
Maar volgens mij post ze dat wel in het rouw topic. Misschien moet je die dan niet lezen nu?
ik kom ze tegen in wjekw-kindertopic, wist niet dat er uberhaupt een rouwtopic was haha
Ja ik vind het ook wel iets te gemakkelijk om te denken dat jij gewoon even je ei kwijt wilt en de rest er maar overheen moet scrollen en dat dat verder geen impact heeft. Even in het algemeen. Heb niemand specifiek in gedachten.
Inderdaad @Schorem
Volgens mij post ze het vooral in het rouw topic sowieso. Die is daar bij uitstek geschikt voor.
Dat snap ik, daarom post ik nu niet/minder in het wjekw kinderen topic
sorry, dat wist ik niet!
dan heb ik niks gezegd