Stel je persoonlijke vraag #41

Van wat ik merk, is dat “arme mensen” er niets voor terugvragen. Misschien omdat ze weten hoe moeilijk het soms kan zijn.
Rijke mensen zijn toch kieskeuriger als ze iets voor een ander doen/geven. Het moet wel in hun straatje passen

@Jammerwel ik vind het ook wel lastig, omdat je niet weet waarom een kind niet veel doucht of bepaald eten niet krijgt. Misschien is er weinig geld, maar is dat kind zich daar nog niet bewust van (wat het nu wel wordt).
Ik was bij mij in de klas de enige die nog nooit gevlogen had. Dat was dan natuurlijk iets waar je me mee kon pakken. Mijn ouders hadden het geld er niet voor, maar kinderen zijn nog niet in staat om het gehele plaatje te zien.

5 likes

Sowieso haat aan juffen op tiktok. Een taalles laten zien, waar de kinderen zich perfect gedragen omdat ze weten dat de juf zichzelf filmt en de antwoorden te horen zijn. Echt super realistisch, not. Niemand die ineens een woede uitbarsting krijgt, een kind dat zomaar wegloopt, een kind dat na een kwartier nog geen schrift op tafel heeft, dab zijn er altijd wel kinderen die met elkaar praten over iets anders… Nee in haar les denkt iedereen perfect mee en weet iedereen ook meteeen wat het werkwoordelijk gezegde is in de zin. Dan snap ik dat ouders een verkeerd beeld hebben van school.

30 likes

Ik snap ook niet hoe dit bevorderlijk voor de nieuwe stroom pabo studenten zou zijn. Die krijgen allemaal aan verkeerd beeld van het vak

@Corvus ja is een hele beweging. MAAR ZIJ ZIJN NIET ALS DIE STAGIAIRE VAN HET NIEUWS HOOR!

2 likes

Het ligt mi.i. wel een beetje aan de vragen. Het concept vind ik prima, maar vind vragen over of je gedoucht hebt wel een beetje gek.

3 likes

Nog erger vind ik dansjes met leerlingen, soms ook met inappropriate songteksten?

2 likes

Maar is het ook niet gewoon dat die juffen en meesters niet interessant genoeg zijn zonder die kinderen? Waarom zou je met je leerlingen gaan dansen?
En als je geld verdient… zien die kinderen daar wat van terug? Je hebt ze toch gebruikt

2 likes

Ben je gediagnosticeerd met ADHD?

• Ja
  • Nee
  • Ik wil het antwoord zien

0 stemmers

Denk je dat je ADHD hebt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Is dat vermoeden erger geworden door social media?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

slappe lach tussendoor terwijl het het minst grappige verhaal ever was

2 likes

Not related; je kan het antwoord ook zien door op resultaten tonen te klikken

5 likes

Wat ik meestal zie is dat ze zichzelf alleen filmen maar je hoort het antwoord van het kind.
Al laat meester jesper vaak kinderen dansen enz maar ouders zullen daar vast toestemming voor gegeven hebben, hij is zo groot op social media

Ja inderdaad. Stel je snapt al een maand niks van het werkwoordelijk gezegde dan durf je dat al helemaal niet te vragen tijdens het filmen denk ik.

1 like

Ik snap ook niet dat dat allemaal mag en een directie bijv daarmee akkoord gaat. Je bent toch in dienst om les te geven, toch niet om je social media account bij te houden. Er zal vast iets educatiefs van te maken zijn, maar doe dat lekker in je eigen tijd.
Groetjes van oma.

23 likes

Nee alsjeblieft niet zeg! Alsof autisme niet erg genoeg is

2 likes

Ik vermoed al heel lang dat mijn zus het heeft en het maakt onze band soms lastig :frowning:

Overigens niet door social media, want daar gaat het vaak alleen over uitstelgedrag en geen zin in het huishouden, daar herkennen zich zoveel mensen in.

5 likes

Wow was dit een grap van de school? Of hadden die jongens dat zelf bedacht? Echt ziek

1 like

Ik heb altijd al het idee gehad dat ik het had. Maar wist er niet heel van af en dacht ja ben niet altijd heel druk. En sinds corona zijn bepaalde symptomen erger geworden. En door social media ontdekte ik wat er allemaal nog meer hij adhd hoort en ook daarin herken ik mezelf. Dus denk dat ik het toch maar wil laten vast stellen (ook een beetje dankzij @Zemraluani )

5 likes

Bij mij hielpen zulke topics op sociale media als erkenning en herkenning. Maar ik weet dat het ook een toxic kant heeft, dus vind het nogal dubbel.

3 likes

Medicatie of iets om het “te verhelpen” haha. Het gaat mij niet zozeer om te kunnen zeggen dat ik het heb ofzo haha. Maar meer dat ik er best wel wat ongemak door ervaar en dat lijkt alleen maar meer te worden dus daar wil ik vanaf.

2 likes

Geloofde jij vroeger dat Eamon en Frankee echt exen waren?

• Ja!!! Is dat niet zo?
  • Ja maar weet inmiddels van niet
  • Nee wist ik altijd al
  • Ik ken alleen Eamon’s versie
  • Ik ken deze liedjes überhaupt niet

0 stemmers

T kan ook helpen om überhaupt te weten wat er ‘mis’ met je is, wat het precies met je doet en tijdens het traject in te gaan op wat je niet lukt/waar je tegenaan loopt.

Het is niet alsof ze zeggen oké je hebt adhd hier je medicatie veel plezier ermee. Ze kijken dan ook naar behandeling verder indien nodig, bijvoorbeeld groepsbijeenkomsten of online modules etc. Het hebben van onbehandelde adhd is vrij funest voor je zelfbeeld in veel gevallen en dat kan ook vervelend doorwerken in veel dingen.

12 likes