Stel je persoonlijke vraag #41

Ik vraag me af of zo openbaar wel de juiste manier is om dit te achterhalen

4 likes

Het gaat over onderwerpen ja maar het waren insta pagina’s die alleen daar over gingen. :sweat_smile: Het was fijn voor de herkenning maar uiteindelijk ontstond daar een nogal toxic community uit en zijn al die pages gestopt haha.

Edit: Ik was zelf geen onderdeel van die community, ik volgde alleen 2 pages.

1 like

Bedoel je met openbaar tiktok?
Want zo bedoel ik het niet. De leerkracht vraagt in de ochtend: Wat zat er op je brood vanochtend? Komt geen Social media bij kijken.

Ik denk vooral dat een relatie die voor de één goed is voor de ander mwah of slecht is. Dus volgens mij bestaat er niet zoiets als een goede of slechte relatie, als in, je kunt daar geen kwalificatie aan hangen als je zelf niet in de relatie zit. Uitzonderingen als relaties waarin bijvoorbeeld mishandeling voorkomt daargelaten natuurlijk.

1 like

Oh shit, ik bedoel publiekelijk. Zo voor de klas. Wil je wel dat je klasgenootjes dat van je weten? Misschien snappen kleuters niet het plan erachter, maar misschien over 2 jaar wel en wordt dat kind dan getreiterd.
Ik vind het lastig, want ik vind het wel heel lief als leraren hun leerlingen willen helpen.

3 likes

Even hierop voortbordurend:

Denk jij dat mensen in je omgeving over het algemeen een rooskleuriger beeld hebben van jouw relatie dan dat hij daadwerkelijk is?
Anoniem

• Ja
  • Geen idee
  • Nee onze relatie is juist beter dan dat de buitenwereld denkt
  • nvt

0 stemmers

Denk jij weleens bij stelletjes om je heen dat hun relatie minder goed is dan dat ze het doen laten overkomen?
Niet anoniem

• Sowieso
  • Een enkele
  • Nee
  • Nog nooit over nagedacht

0 stemmers

2 likes

Ik ken echt meer mensen waarvan ik hun relatie twijfelachtig vind dan mensen die echt een gelukkige relatie hebben.

7 likes

Je omgeving kan ook een kloppend beeld hebben van je relatie toch. Dat denk ik bij de mijne iig.

15 likes

Same :sweat_smile:

4 likes
Doe jij aan zelfsabotage?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

In mijn algoritme komt nu een directeur van een basisschool die haar dagen vastlegt, op zo’n cringe manier dat ik me echt schaam voor mijn vakgebied haha

4 likes

Wauuuw neee wat gênant hahah

3 likes

Ik stemde eerst nee omdat mij vriendinnen eerlijk zijn over hun eventuele worstelingen in hun relatie maar als ik dan collega’s meetel dan zeg ik ja. Maar goed wat gaat het mij of überhaupt de buitenwereld aan wat er binnen hun relatie speelt. Ik vind dat geen mooi weer spelen of je relatie beter voldoen dan het is. Ik snap best dat je dat niet met iedereen gaat delen. Want het gaat niemand wat aan.

5 likes

Haha ik denk dat ik dezelfde ben tegengekomen. Ik vroeg me al af of het aan mij lag dat ik het zo cringy vond

1 like

De NOS is er ook nog niet helemaal uit hoor ik op het journaal. Zeg jij…

• Djender
0 stemmers

3 likes

Djender, door dit nummer.

@anon50301661 scheelt jou weer een linkje zoeken en posten

4 likes

Voor wie lenzen draagt…

Die komen van
  • Online webwinkel
  • Drogist
  • Opticien

0 stemmers

Wisselend: meting en contactlenscontrole doe ik bij de opticien (betaal ik ook voor). Dan bestel ik initieel daar wel lenzen maar dan zijn m’n lenzen op, stel ik naar de opticien gaan uit en bestel ik ze toch maar online. Daglenzen koop ik bij de Etos maar dat is 1 pakje per paar maanden als reserve.

2 likes

Ik herken het wel, heb zelf ADD en ben er mee gediagnosticeerd sinds mijn 20e. Toen pas had ik door dat ik niet per se lui was maar gewoon echt niet de capaciteit had om dingen in mijn leven af te maken zonder de juiste begeleiding. Dat stukje heeft al veel aan mijn eigen zelfbeeld veranderd.
Inmiddels na jaren medicatie vrij weer begonnen met medicatie en voor ieder is dat anders maar bij mij haalt het net het scherpe randje er weer vanaf waardoor mijn leven vrij dragelijk en overzichtelijk is geworden en ik weer uit mezelf dingen kan doen (in plaats van hele dag apathisch door het leven omdat ik het lastig vind ergens aan te beginnen) Je mag mij altijd een PB sturen.

4 likes

Hahaha die laatste zinnen, mijn gedachtes ook.

2 likes