Stel je persoonlijke vraag #41

Ik zou denken dat die collega doordeweeks vrij neemt en op rare tijdstippen die uren inhaalt, dat doen wel meer van mijn collega’s namelijk

4 likes

Ligt eraan. Als ze verder een beetje sane zijn en van mij niet verwachten dat ik dan nog bereikbaar ben niks.

2 likes

Ik heb een manager die dat doet. Er staat standaard in zijn handtekening dat als je de mail op bijzondere tijden krijgt, hij niet een antwoord verwacht op dat tijdstip.

13 likes

Waar een natuurvakantie in Schotland afsluiten

• Edinburgh
  • Glasgow
  • Geen idee doe maar wat

0 stemmers

Ik ben er na wat googelen denk ik wel uit maar ben benieuwd wat jullie keus zou zijn.

Wel een volledig gebiased antwoord want ik ben een paar keer in Edinburgh geweest en nog nooit in Glasgow, dus geen idee hoe leuk Glasgow misschien wel is. Maar Edinburgh is echt prachtig.

4 likes

Edinburgh is heel mooi en schattig. Centrum is een soort enorm openlucht museum. Wandeling op de heuvel hoog boven de stad (Arthurs Seat) is erg de moeite waard en er is ook nog een heel mooi voorstadje. (ben de naam even kwijt).
Ik vond Glasgow fascinerend, het is een oude industrie stad. Niet per se heel mooi hoewel het zeker z’n charme heeft.

2 likes

Ik kan de poll wel sluiten denk ik. Ik zag op heel veel sites “Glasgow doet echt niet onder voor Edinburgh hoor!” maar dacht stiekem dat dat wel gewoon zo is. En ben blijkbaar niet de enige.

2 likes

Toevallig zondag op maandag nog gedaan.
(Ik verwacht uiteraard niet direct antwoord terug - overdag ook niet - maar iemand reageerde ooit de volgende dag: ik werk niet ‘s avonds!!!1 Nou en meid, ken mij het schelen dat je reageert wanneer het jou uitkomt???1111)

3 likes

Ken jij een persoon met het syndroom van Down?

• Ja, meerdere personen
  • Ja, een persoon
  • Nee

0 stemmers

Hoorde zojuist van iemand dat ze nog nooit iemand met dit syndroom had ontmoet en ik dacht: hoe dan? Ze woont nota bene in een grote stad. Ik ben opgegroeid in een dorp en daar woonden al een paar mensen met Down die ik kende van school/hobby’s/de buurt.

Mee eens. Mensen met Down zijn gewoon mensen met diverse karakters en persoonlijkheden, net als alle andere mensen. Dat programma met Gordon is zo ergerlijk :rage:

4 likes

Ja, het is zo generaliserend en allemaal gericht op “entertainment”. In dat programma met gordon filmen ze die deelnemers ook juist op kwetsbare momenten als ze moeten huilen of even worstelen met iets wat ze moeten doen. Zo gemeen, bah.

Ik heb toevallig ook een ver familielid zoals jouw tante. Die is coördinator van haar wijkcentrum, intelligent en getalenteerd met muziek. Een serieus type.

1 like

Ik zou het niet in een stad afsluiten, maar er beginnen. Ik kwam na een week in de rust en de mooie natuur in een overvol Edinburgh (had geen idee dat het Fringe festival bezig was) en dat was zó kut en druk op dat moment. Ik zou dus gewoon op een rustige plek eindigen en dan naar het vliegveld rijden.
Ik vond Glasgow trouwens wel leuk, maar Edinburgh is wel een stuk meer pittoresk en wat sfeervoller vond ik.

4 likes

Sowieso de vrolijke mens met beperking.
Ja leuk dat Anja een been mist en elke dag 50 jumping jacks doet, maar dat HOEFT niet.

9 likes

Maar ook andersom snappen mensen het vaak niet, ze hebben echt zo’n stereotype beeld van vrolijke kinderlijke mensen waar je leuk grapjes mee kunt maken.
Ik ken ook een jongen met down, die is nu een jaar of 20, en mensen zeggen best vaak tegen zijn ouders “oh, is het niet leuk als hij mee zou doen aan zo’n programma??”
Nou nee, en dat kan ook helemaal niet, want hij kan bijvoorbeeld niet echt praten en heeft constant begeleiding en zorg nodig.

3 likes

En anders hadden de castingbureaus hem al lang lastig gevallen

1 like

Haha ja echt hoor. Wat een keneau, heb t later nog met haar aan de stok gehad over andere dingen. Hoop dat ze gauw met pensioen gaat, aan haar kop te zien wel maar you never know.

11 likes

Ook wel eens iemand gehad die enorm uit dr slof schoot dat het asociaal was dat ik mailde op dat tijdstip, want ze was er wakker van geworden!!!
Had ze dus dr werkmail op dr privételefoon met meldingen en geluid aan. Oké meid, das niet mijn probleem. En ik was niet degene met ongezonde werk/privébalans van ons tweeën, want ik koos er gewoon bewust voor om in de avond m’n administratie te doen en overdag lekker op het terras te zitten in de zon.

23 likes

Een barista bij het restaurant op mijn werk. Hij maakt de beste koffies van iedereen, hopelijk krijgt hij er ook naar betaald… maar ik vrees ervoor.

4 likes

Welke autodrop?

• Total Loss mix
  • Cadillacs
  • Zachte wagens
  • Schuim Cadillacs
  • Zure Cadillacs
  • Opgevoerde Cadillacs (met drop er in)

0 stemmers

Voor m’n gevoel is het 99% Cadillacs maar goed, ik heb het ook niet bedacht

Oh, en welke Look-o-look:

• Dynamietstaafjes