Stel je persoonlijke vraag #41

Qua natuur lijken Oostenrijk en Zwitserland wel heel erg op elkaar. Maar verder weet ik het eigenlijk niet. Heb altijd het idee dat Oostenrijkers heel ouderwets en stug zijn. Ik weet dat Zwitserland prijzig is maarja als je daar al op bent voorbereid houd je er rekening mee.
En ik moest er vooral aan denken omdat een vriend zei dat hij nu al een zomervakantie had geboekt en naar Slovenie. Nou dat trekt mij helemaal niet maar ik weet niet goed waarom.

Lijkt het je leuk om op zomervakantie naar Slovenië te gaan?

• Nee
  • Ja
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik ben er wel trouwens geweest geloof ik/doorheen gereden.

Zwitserland is nog wel echt mooier! En qua wandelen mooier vind ik, minder aangelegd. Maar wel mokerduur ja hahah

5 likes

Ja Slovenië heeft ook Alpen maar zonder de sociopathische mensen (Oostenrijk, Zwitserland) en niet zo tering duur (Zwitserland).

Maargoed ik denk eigenlijk niet dat ik vrijwillig naar de bergen zou trekken, voel me altijd veel te opgesloten als ik niet aan zee ben.

8 likes

Oostenrijk is echt de AlịExpress van Zwitserland

5 likes

Soms verschijnen er op het forum posts waarin gevraagd wordt naar onze mening: past deze lamp boven deze keukentafel, denken jullie dat ik deze jurk aan kan naar een bruiloft, is deze broek goed of is ie te kort, welke van deze sneakers vinden jullie leuker, zou kort haar mij goed staan, etc etc etc. Wat zou volgens jou de forumetiquette moeten zijn in het geval van dit soort vragen?

• Als je zo’n vraag post, moet je ook kunnen dealen met de antwoorden. Ook als het antwoord is “nee kort haar zou jou echt teringlelijk staan want dat benadrukt je grote voorhoofd”
  • Als je niets aardigs te zeggen hebt, zeg dan maar niets. Maar je zou bijvoorbeeld wel iets kunnen zeggen van “ik denk dat kort haar je best zou kunnen staan, maar ik denk dat een lange bob nog leuker zou zijn!”
  • Je moet alleen reageren als je het leuk vindt. Iemand wil blijkbaar kort haar, anders zou ze het niet overwegen, prima toch? Heb jij toch geen last van
  • Deze antwoordopties komen niet in de buurt van mijn mening

0 stemmers

Hahahaha not surprised dat jullie dat stemmen @Zemraluani @Crusti_Croc

edit: oh wauw had niet verwacht dat bijna iedereen dat zou stemmen?? (ok 7 mensen tot nu toe)

4 likes

Je wilt een eerlijke mening toch? :smirk: Heb je veel meer aan hahah

4 likes

Vind jij het zielig dat ze in Zwitserland koeien van die enorme bellen omdoen?

Die dingen wegen 5.5 kilo en produceren tussen de 90 en 115 decibel geluid op 20 cm (afstand tot oren van de koe, zijn gevoeliger voor geluid dan mensenoren). Dat is ongeveer het geluid van een bladblazer tot rockconcert.

• Nee is niet zielig is cultuur
  • Ja is zielig

0 stemmers

Omg ik moest als kind met zo’n koe op de foto en ik durfde niet dus ik sta er meters vanaf heel schaapachtig ergens te lachen. Maar van die bellen dat dat zo zwaar was wist ik niet. Ik dacht altijd dat zijn wel de meest gelukkige koeien. Zoveel ruimte en kunnen overal en nergens rondgrazen. Waarom doen ze dat überhaupt. Oke ik ga googlen.

4 likes

Ik vraag me dat dus wel af, of die dieren daar last van hebben? Het is inderdaad echt superluid, schrik daar elke keer van wanneer ik in de bergen ben.

2 likes

Ben jij eens met zo’n Zwitserse koe op de foto geweest?

Uploaden: 413720.jpeg…

• Ja
  • Nee ook geen behoefte aan
  • Nee maar wil ik wel

0 stemmers

En gingen ze ook niet soms die koeien een soort van lilapaars spuiten?! Zodat het dan een milka koe ofzo was?

1 like

Doet me denken aan deze Nederlandse vrouw die er al jaren woont maar geen paspoort kan krijgen omdat haar dorpsgenoten tegenstemmen in een referendum. :upside_down_face:

13 likes

Als je met mensen in een ruimte bent (bijv op kantoor) en de ene helft van de groep heeft het koud en de andere helft heeft het warm, wie moet zich dan schikken?

• De groep die het te koud heeft, trek maar wat extra’s aan.
  • De groep die het te warm heeft, trek maar wat kleding uit.

0 stemmers

4 likes

Ik hoor bij de groep die het koud heeft, maar daar kun je gewoon een extra laagje (of meerdere) voor aantrekken. Liever dat dan zweterige stinkende mensen, zoals in de zomer.

4 likes

Dit is m’n fave verhaal erover. Nederlandse vrouw voerde campagne tegen die bellen, dat vond haar dorp irritant en omdat Zwitserland een sociopathisch land is mogen je fucking xenofobe dorpsgenoten dus stemmen over belangrijke dingen als je burgerschap. Uiteindelijk heeft ze hen verslagen door direct bij het kanton waarin ze woont aanvraag te doen, maar again in Zwitserland kunnen je dorpsgenoten dus gewoon zeggen “nee jij niet”. Overigens ook de reden dat tot 1990 er nog een kanton was waarin vrouwen niet mochten stemmen.

Echt wat een fucking raar Karen land.

18 likes

Haha poste m net ook! Maar ze heeft uiteindelijk toch gewonnen haha

1 like

De koude groep trekt maar wat extra’s aan.
Op mijn vorige werk stond de koude groep ZO vaak met een dunne longsleeve te werken met 22 graden, terwijl de warme groep (waaronder ik) kapot ging in een tshirt. Het was dus niet eens een optie om nog minder aan te trekken.

4 likes

Gewoon nee lijkt me sowieso kunnen, waarom zou je het anders vragen haha. Maar als iemand nee teringlelijk want het benadrukt je grote voorhoofd antwoordt zou ik wel denken wow onnodig :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik hoor daar ook bij. Maar het is veel makkelijker om maar een extra trui ofzo aan te doen toch. Bij 1 vriend zit ik altijd in zn huis alsof ik in een iglo ben maar het is daar ijskoud en hij heeft het altijd warm. Daar trek ik dus maar meerdere lagen aan.

Ben jij meer van het mooie of het praktische?
Aanleiding: ik zag op insta de badkamer van vera camilla, die inderdaad erg mooi is, maar ik huil direct om de hoeveelheid voegen in de douche.

• Mooi
  • Praktisch

0 stemmers

2 likes