Stel je persoonlijke vraag #41

Heb jij wel eens een bossche bol gegeten?

• Ja natuurlijk
  • Nee

0 stemmers

Om maar twee van de polls te combineren: tijdens kindercarnaval kregen alle kinderen een Bossche bol. Dat was mijn favoriete onderdeel. Daarna vroeg ik mijn ouder altijd om mij weer mee naar huis te nemen :joy:

6 likes

Haha ik heb heel lang niet eens geweten wat het was zelfs. Misschien dat ik er door het forum achter ben gekomen.

Wat zou je eerder kiezen om nu te eten?

• Een bossche bol
  • Een worstenbroodje

0 stemmers

1 like

Nee klopt, daar heb je gelijk in. Ik weet dat je op heel veel manieren actief kunt zijn voor XR (niet alleen zoals in de solidariteitsdemonstratie van gister) zonder risico op een arrestatie en overweeg ook op één van die manieren mee te gaan doen. Daarom schreef ik ook dat ik ze vooralsnog alleen financieel steun. Maar de aanleiding voor de poll over gearresteerd worden leek me wel de blokkade van de A12 (die ik om eerlijk te zijn fucking vet vind en waar ik best tussen had willen staan maar ik ben ook een schijterd) dus zodoende dat ik in mijn antwoord XR noem.

3 likes

Ik vind vaak het brood van het worstenbroodje niet zo

3 likes

Door deze poll besef ik me dat een van de kutste provincies toch wel de lekkerste dingen van t land heeft

5 likes

Een collega kwam uit Brabant vlak bij Den Bosch en ging vaak naar zijn ouders in het weekend. Rond zijn verjaardag of andere feestelijkheden kwam hij op maandag laat want hij ging dan eerst Bossche bollen halen!

6 likes

Oh noooo nu krijg je alle brabo ff’ers over je heen. Dat is trouwens het enige brabantse eten wat ik ken. Is er nog meer dan? Iig geen vlaai want dat komt uit LIMBURG.

3 likes

Wel een goeie van 't financieel steunen, ik heb dit weekend ook niet meegedaan omdat ik ziek ben, maar dat kan natuurlijk wel nog! Ga ik ook doen

1 like

Goede eierkoeken. Weet niet zeker of dat echt Brabants is, maar de eierkoeken bij mijn schoonouders van de bakker zijn totaal wat anders dan de eierkoeken die ik hier kan krijgen.

3 likes

Heb gegooglet en ik zag idd eierkoeken erbij staan. Nouja die ik ken uit de supermarkt zijn altijd droog en smakeloos.

2 likes

Lekkere eierkoeken zijn alleen voor Brabanders.

1 like

Verse eierkoeken van de jumbo vind ik heerlijk! Vooral het gevoel dat je een mega blije kleuter bent met een koek die groter is dan je hoofd

6 likes

Wel graag een vega worstenbroodje!

4 likes

Ik stond boven als supportgroep dat was risicoloos maar er waren ook mensen beneden die eerder weggingen en ook geen bekeuring kregen.

3 likes

Ik had echt geen zin en vind de munten te duur maar voor het eerst in m’n leven heb ik FOMO dus ik ga één avond

1 like

Ik ben er echt mee opgegroeid maar alsnog vind ik 1 of 2 dagen meestal wel genoeg. Ik hou juist wel van carnavalsmuziek, lekker hossen haha. En ik begin dan ook al in de middag, kun je rond een uur of 8/9 naar huis en ben je de volgende dag ook nog wat waard.

2 likes

Ik snap dit soort reacties dus nooit zo. Ik reageer op iemand die zegt: ik ben niet bereid tot arrestatie want ik kan dat niet opvangen dus steun deze specifieke actiegroep tot nu toe enkel financieel en mijn reactie is dat daar een hele wereld tussen zit. Die persoon heeft ook alweer op mij gereageerd, wij begrijpen elkaar en vervolgens kom jij?

Ja ik heb ze gegoogeld en ik heb er NU zin in! Ze zien er heerlijk uit.

De Antwerpse handjes staan ook hoog op de verlanglijst. Binnenkort zijn mijn man en ik 10 jaar getrouwd en willen we een weekje naar België dus ik heb goede hoop dat het dan lukt. :smiley:

9 likes

Haha ja dat ook. :heart: En Maredsous smeerkaas.

3 likes