Stel je persoonlijke vraag #41

@Corvus Maar al die mensen die vandaag en donderdag opgepakt zijn gaat toch geen gevolg aan zitten?

@Fredje @ufo een vog wordt aangevraagd op bepaalde onderdelen bij de meeste instanties. Ik werk zelf met kinderen en kan nog een vog krijgen. M’n man in de zorg en heeft ook een vog gekregen.
Stel je wil bij een politie ofzo werken dan lopen ze mss wel na of je ooit contact met hen hebt gehad en dan is dit niet ideaal.

@grace ja ik denk ook dat 't een bepaald beeld is van gearresteerd worden en dat je meteen een strafblad hebt. Terwijl ze je veelal oppakken enkel om je daar weg te halen en niet met het idee je te vervolgen. Maar dat is enkel mijn ervaring en m’n omgeving, en niet heul recent.
Maargoed denk dat er ook superveel impact gemaakt kan worden op lokaler niveau. Meer wegen leiden samen naar Rome.

@mikselke er is toch niemand die zegt dat dat egoïstisch is?

Hier misschien niet nee maar ik denk dat er wel mensen zijn die dat zouden vinden. Ik vind het heel nobel als iemand het grote belang boven zijn eigen zet maar it ain’t me :grimacing:

3 likes

En toch heb ik het idee dat die mensen relatief vaak het risico nemen, terwijl de mensen die er sowieso goed uit gaan komen lekker warm op de bank blijven zitten

Edit: en dan ook altijd met een excuus waarvan ik denk: Zeg gewoon dat je geen zin hebt/het niet belangrijk genoeg vindt

20 likes

Ik heb niet het soort vanzelfsprekende (financiële) vangnet om eventuele consequenties van een arrestatie op het gebied van werk op te vangen. Daarom steun ik XR vooralsnog alleen financieel.

5 likes

Ik las iets over carnaval hier en ik dacht oja, dat bestaat ook nog.

Ga jij dit jaar carnaval vieren?

• Ja!
  • Nee dankje
  • Ik weet het nog niet

0 stemmers

Maar heb je je dan verder verdiept in de risico’s? Je kunt bij veel demonstraties ook geen risico nemen. Ik stond er gister ook niet hoor, maar het verbaast me dat mensen hier het niet krijgen van een vog/financieel risico van een arrestatie aanhalen voor een demonstratie die je juist de ruimte geeft om mee te demonstreren zonder risico te nemen. Voor zover ik weet stonden er enkel getrainde xr leden die bereid waren tot risico in die bak en xr communiceerde best duidelijk dat het alternatief boven de bak steunen was.

7 likes

En heb je wel eens ooit carnaval gevierd? Maakt niet uit of het in nederland is of in een ander land.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Als ik in Nederland ben tijdens carnaval vier ik het zeker, love carnaval

4 likes

Na jaren tegen m’n zin in mee te gaan ben ik nu al 5 jaar niet geweest. Dit jaar ga ik één avond, dan komt er een DJ die geen carnavals muziek draait :joy::raised_hands:

5 likes

Plus je kan ook bij de eerste vordering nog weglopen uit de bak, dan word je ook niet gearresteerd. Er zit inderdaad bij zo’n actie heel veel persoonlijke keuze in hoeveel risico je daarbij neemt

6 likes

De keren dat ik het heb gevierd vond ik het ook leuk voor een dag. Alleen dat mensen dat echt dagenlang doen of het gaat weken een soort van door?! Nee dankje :face_with_spiral_eyes: en de laatste keer was in breda of den bosch? (voor zover mijn kennis over brabant, het was iig geen eindhoven) ben ik hard gevallen omdat zo’n mega dronken gast omviel en ik daardoor ook. Ik denk dat dat carnaval in nederland ook wel een beetje samenvat wat het inhoud :joy:

2 likes

Heb jij wel eens een bossche bol gegeten?

• Ja natuurlijk
  • Nee

0 stemmers

Om maar twee van de polls te combineren: tijdens kindercarnaval kregen alle kinderen een Bossche bol. Dat was mijn favoriete onderdeel. Daarna vroeg ik mijn ouder altijd om mij weer mee naar huis te nemen :joy:

6 likes

Haha ik heb heel lang niet eens geweten wat het was zelfs. Misschien dat ik er door het forum achter ben gekomen.

Wat zou je eerder kiezen om nu te eten?

• Een bossche bol
  • Een worstenbroodje

0 stemmers

1 like

Nee klopt, daar heb je gelijk in. Ik weet dat je op heel veel manieren actief kunt zijn voor XR (niet alleen zoals in de solidariteitsdemonstratie van gister) zonder risico op een arrestatie en overweeg ook op één van die manieren mee te gaan doen. Daarom schreef ik ook dat ik ze vooralsnog alleen financieel steun. Maar de aanleiding voor de poll over gearresteerd worden leek me wel de blokkade van de A12 (die ik om eerlijk te zijn fucking vet vind en waar ik best tussen had willen staan maar ik ben ook een schijterd) dus zodoende dat ik in mijn antwoord XR noem.

3 likes

Ik vind vaak het brood van het worstenbroodje niet zo

3 likes

Door deze poll besef ik me dat een van de kutste provincies toch wel de lekkerste dingen van t land heeft…

5 likes

Een collega kwam uit Brabant vlak bij Den Bosch en ging vaak naar zijn ouders in het weekend. Rond zijn verjaardag of andere feestelijkheden kwam hij op maandag laat want hij ging dan eerst Bossche bollen halen!

6 likes

Oh noooo nu krijg je alle brabo ff’ers over je heen. Dat is trouwens het enige brabantse eten wat ik ken. Is er nog meer dan? Iig geen vlaai want dat komt uit LIMBURG.

3 likes

Wel een goeie van 't financieel steunen, ik heb dit weekend ook niet meegedaan omdat ik ziek ben, maar dat kan natuurlijk wel nog! Ga ik ook doen

1 like