Stel je persoonlijke vraag #41

Ik denk echt dat het merendeel van de ouders niet eens weet welke keer het was.

2 likes

Maar exact het weten vind ik wel bijzonder hoor. Ik weet wel in welk land ik verwekt ben maar ja dan exact de locatie enzo. Géén idee. Maar dat zijn dan wellicht koppels die heel gericht met een kinderwens bezig zijn? “Oh het was toen en toen op de trap.”

1 like

Anoniem:

Heb jij ooit eens aan je ouders gevraagd of ze moeite hadden om zwanger te raken/een kindje te krijgen? Ik ben er absoluut niet actief mee bezig nu maar n.a.v. dit forum heb ik het mn moeder gewoon maar eens gevraagd. Ze reageerde heel normaal gelukkig. (Het kan namelijk erfelijk zijn toch?).

• Ja
  • Nee
  • Nee maar wel van plan

0 stemmers

Mn moeder zei dat ze bewust weer heel lang hadden gewacht na mn zus. Omdat ze dat gewoon fijn vonden. En toen ze er weer voor gingen zei ze “ooh en toen zat jij al zo snel in mn buik maak je geen zorgen”. Ik dacht wtf ik maak me geen zorgen hoor is gewoon een vraag en zo graag wilde ik hier niet zijn maar oke :joy:. Ligt alsnog ook aan het sperma van de man etc. etc. Maar het was dus 2 maanden daarna. Het is zo onvoorspelbaar. Ergens is dat wel eng.

2 likes

Was ze uit zichzelf altijd al open over.

19 likes

Ik heb echt de slappe lach om deze post na die seksvraag :joy:

Kleffe croissant met een knakworst erin gepropt hmmm

11 likes

Dit is zo lief :smiling_face_with_three_hearts:

8 likes

Dit geldt ook voor mij.
Mijn dochter van 4 vraagt al af en toe waarom zij geen broertje of zusje krijgt (we hebben gekozen om geen verdere behandeling te doen, o.a. vanwege mijn leeftijd), en op een gegeven moment zal ik haar vertellen hoe het precies gegaan is.

4 likes

Mn vader totaal niet en omg moet er niet aan denken om met hem daarover te praten tbh. Mn moeder ook echt niet eigenlijk. Maar toen ik naar vruchtbaarheid vroeg en aangezien ze zelf meeging naar de abortuskliniek met mij enzo kwam het iets meer ter sprake. Maar absoluut daar niet open mee opgegroeid/opgevoed.

4 likes

Mijn moeder woonde toen nog in huis bij vrienden en mijn vader in een andere stad. Mijn moeder heeft m;n vader gebeld toen ze haar eisprong had toen kwam pappa langs voor de bevruchting. Blijkbaar wist die vriendin van mn moeder dat ook en elke keer als we bij hun op bezoek gingen moest ze dat weer vertellen dat dit de kamer is waar ik verwekt ben en dat verhaal er bij. :sweat_smile:

5 likes

Heb je wel eens iets gekocht via marktplaats,vinted of fb place?

• Ja, een keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee

0 stemmers

Heb je wel eens iets verkocht via marktplaats,vinted of fb place?

• Ja, een keer
  • Ja, meerdere keren
  • Nee

0 stemmers

Als je moest kiezen welke zou je dan kiezen?

• Marktplaats
  • Vinted
  • FB marketplace
  • Anders namelijk

0 stemmers

1 like

Verschilt een beetje per item wat ik zou kiezen. Kleding vinted, overige dingen marktplaats

22 likes

Verschilt echt per kopen en verkopen. En het item haha

2 likes

Vind vinted handig omdat er labels bijzitten enzo en je vaak niet hoeft te printen. Maar voor andere dingen dan kleding kies ik toch marktplaats.

5 likes

Oh bah mijn tiktok FYP staat nu vol met filmpjes over bedbugs plagen :weary: en hoe moeilijk je daar vanaf komt etc. En dat ze vaak in hotels of airbnbs bedbugs hebben en dat je die dan weer mee kunt nemen naar huis. Check jij als je ergens anders slaapt het bed op bedbugs?

• Ik heb wel eens bedbugs gehad thuis
  • Nooit gebeten door bed bugs
  • Ergens anders wel eens gebeten door bed bugs
  • Ik check nooit
  • Ja ik check daarop

0 stemmers

Was niet echt een geheim. Als kind vraag je wel eens (althans, ik wel haha) waarom heet ik 
? En mijn naam komt dus van ‘de gewenste’ ofzo, omdat het dus eventjes duurde voordat ik er was. En mijn moeder heeft een late miskraam gehad van het kindje tussen mij en mijn broertje in, toen was mij al verteld dat ik grote zus werd, ik was toen 4.5 en daarna ging het mis. Ik weet echt nog precies dat ze vertelde dat de baby in een soort vissenkom zat om te groeien in haar buik, maar soms gaat die vissenkom stuk en is de baby nog niet groot genoeg. En dan kan de baby niet verder groeien en komt er dus geen broertje/zusje.

edit; ik weet nu ik er over nadenk dus niet echt welke termijn en of ik dat dan nog een miskraam of vroeggeboorte zou noemen. Zo helder is mijn herinnering dan weer niet

7 likes

Nouja niet heel intensief, maar ik trek altijd even de hoeslakens los en check het matras op bloedvlekjes.

3 likes

Mijn moeder is zo’n ‘ik was alle keren heel snel zwanger en vond bevallen een eitje dus waar doet de rest van de wereld moeilijk over’ type dus ik heb dat nooit hoeven vragen maar word ermee doodgegooid elke keer als het over kinderen krijgen gaat. (Ze is ook van de afdeling ‘ik had op jouw leeftijd al 3 kinderen dus waar blijven mijn kleinkinderen’, echt gezellig.)

7 likes

ben jij vandaag boos/zeer gefrustreerd geweest?

• ja
  • klein beetje
  • nee

0 stemmers

3 likes

Ik heb het eens gehad in een hostel. Maar vond het achteraf eigenlijk wel chill want we kregen de hostelkosten terug én geld om al onze kleren te wassen bij de wasserette. Dus toen ik weer thuis was had, had ik een koffer vol met schone kleren en nog 20 euro bespaard :joy:

Maar moet zeggen dat ik er ook niet heel erg last van had, niet veel jeuk ofzo

1 like

Een dag niet gefrustreerd is een dag niet geleefd.

12 likes