Stel je persoonlijke vraag #41

Ik zou dat ei niet erg gevonden hebben. Het was de spinazie waar ik een hekel aan had.

7 likes

Jaaa en ook dat ei erbij was ik vergeten, altijd zo’n spiegelei, dat vond ik dan nog wel lekker maar dat lag dan vaak in een plasje sap van de spinazie :face_vomiting:

2 likes

A la crème is wel beter te hachelen dan gewone diepvriesspinazie :weary:

10 likes

Die bittere smaak dat spinazie kan hebben is niet te hachelen.

2 likes

Ik kan trouwens helemaal geen fatsoenlijk bewijs vinden dat dit moet, volgens mij een grandma’s legend

2 likes

Ik stoker :nerd_face:
Maar dat doe ik na het tandenpoetsen en soms na het eten.

5 likes

Mijn ouders vonden verse spinazie teveel moeite dus ze hadden me wijs gemaakt dat je geen verse spinazie kon kopen in de stad.

11 likes

We hebben een opbiechttopic hiervoor

7 likes

Oeff trauma’s aan de hele avond nog in mn uppie aan de eettafel zitten, met een vol bord koud geworden diepvriesspinazie voor me. Vond het echt zo goor. Ben er pas relatief laat in mn volwassen leven achter gekomen dat ik spinazie juist mega lekker vind, gebakken met olijfolie en wat knoflook, ohh

8 likes

Spinazie?:

• Vies
  • Alleen lekker op bepaalde wijze
  • Heerlijk
  • Ik kan het binnen houden

0 stemmers

1 like

Ik heb hier ook nog nooit van gehoord? Wat was de redenatie?

3 likes

Oh ja lekker spinazie a la creme met gekookte aardappels en een vegetarische hutsefluts (familiejargon voor de enige vegaschnitzel die omstreeks 2000 bestond) was mijn moeders signature dish :smiling_face_with_three_hearts: Meteen zin om een keer te maken deze week. Ik was ook gek op gekookte aardappels, met niks behalve een beetje zout.

6 likes

In spinazie zit oxaalzuur, wat voor een stroef gevoel aan je tanden zorgt. Ei (of room) neutraliseert dat.

10 likes

Bij sommige kookkunsten is het wel een hele prestatie om dat op te eten

1 like

Haha ik had precies hetzelfde! Wilde dit altijd op m’n verjaardag. En dan het liefst nog stukjes gekookt eitje erdoorheen. Comfort food

3 likes

Mijn ouders hadden altijd spinazie van een boer maar ze wasten dat nooit goed dus het was altijd spinazie met zand :face_vomiting:

3 likes

Waarom flossen zo veel mensen niet :persevere:

2 likes

Is dat typisch Nederlands met ei dan? Heb dat echt nooit meegekregen haha.

Althans ik heb vaak gestoomde/ geroerbakte verse spinazie gegeten en nooit echt last van. Wel vaak met beetje citroen erbij, of je hebt raita (yoghurt) erbij.

2 likes

Wiehoeeee heerlijk. Grote schaal spinazie a la crème met van die hele gekookte eieren en een stelletje gekookte aardappels: en dan prakken maar! Dammetje bouwen en ik was gelukkig.

Paste ook niet in het verdere dieet dus was voor mij al heerlijk om iets niet macrobiotisch te eten

3 likes

Mijn grootste treurnis blijft het bericht van slechts een paar jaar terug dat goudbruine p.atat slecht is voor je en je opeens bij meerdere plekken bleke frieten kreeg ipv die lekkere krokante met af en toe een zwart stukkie.

Ik wil helemaal geen 100 worden, laat staan met bleke frieten.

24 likes