Maar prak je dat ei er dan tussen of neem je eerst een hap ei voor je de spinazie eet?
nee erna eten juist
Maar dan heb je toch nog steeds dat vieze gevoel aan je tanden? Ben echt in staat om naar de supermarkt te gaan en spinazie en ei te halen hahah er gaat echt een wereld voor me open
Misschien allemaal mensen die stoken ipv flossen?
Ik denk dat het vooral typisch huishoudschool is om spinazie tot snot te koken en dan als drab te eten. Mijn moeder deed dat vroeger ook en dan kreeg je wel stroeve tanden. Het ei neutraliseert dat. A la crème hadden wij nooit (vond niemand bij ons lekker, nog niet). Wij aten vlees, gekookte aardappels en gekookte spinazie en gekookt ei werd er los bij geserveerd. Tot ergernis van mijn moeder prakte ik altijd de aardappels en spinazie door elkaar tot een soort stamppot en dan deed ik het ei er in stukjes door. Daar kan ik nu zo weer zin in krijgen.
@waschbier Er na, of tussendoor.
Als ik spinazie door mijn pasta eet, of spinaziestamppot, heb ik dat stroeve gevoel niet. Ik denk dat het vooral door de manier komt waarop de huishoudschoolmoeders het serveerden:
Ja inderdaad! Je bent ook helemaal niet mobiel in zo’n bergdorp.
En je moet je met zijn allen in die gondels proppen. Sta je daar hutje mutje te wachten op een plekje terwijl mensen met hun skies en stokken ogen staan uit te zwaaien. Iedereen stinkt naar zweet. En er is hier (Oostenrijk) echt bijna geen groente te bekennen dus ik kom terug met dichtgeslibte aderen.
Echt geen idee waarom dit me leuk leek. Maargoed, ben nu voor altijd genezen.
Ja ik vind diepvriesspinazie ook echt niet te vergelijken met verse geroerbakte spinazie! Al moet ik zeggen dat ik spinazie a la crème echt vieslekker vind op momenten. Lekker vissticks erbij.
Maar ik heb denk ik ook heel erg geluk gehad met mijn moeders kookkunsten vroeger. Cringe nu echt als ik terug denk aan dat ik zat te zuchten als we wéér kip roerbak met knapperige groente en smaak met rijst aten.
Je wilt toch altijd wat anderen hebben hè als kind.
Ik stoker inderdaad want heb 2 spalkjes dus flossen gaat niet echt. Ben wel echt verslaafd aan stokeren dus dat doe ik 5x per dag ofzo
Hallelujah Ik wil gewoon eten wat ik lekker vind, zonder bij alles na te hoeven denken of het wel gezond is, of dat ik er geen kanker van kan krijgen, of (het allerergste natuurlijk) er dik van kan worden. Ik geloof niet dat er iets is na de dood, en echt oud worden is kut (plus de wereld is tegen de tijd dat wij echt oud zijn toch al zover naar de klote dat het al helemaal niet leuk meer gaat zijn), dus laat me lekker nu genieten
Ja! We aten er dan natuurlijk wel gehaktballen of suddervlees en aardappels bij met veel jus.
De enige maaltijd waarbij ik dat echt lekker vond was aardappel, sperziebonen en witte bonen en gehaktbal met jus.
Brb ff op mijn lijstje met vieslekkere dingen voor als ik alleen eet zetten.
Ik mis gekookte aardappelen met jus soms wel, maar ik kan echt geen lekkere jus maken voor bij gekookte aardappels helaas.
Gelukkig stond mijn moeder wel open voor nieuwe dingen en was ze creatief. En koken vindt ze erg leuk.
Op een gegeven moment (toen ik een jaar of 9 was of zo?) besefte ze dat enkel tot snot gekookt huishoudschool-eten niet zaligmakend was en ging ze experimenteren.
Ik heb dus ook zeker geboft met mijn moeders kookkunsten, maar het was niet vanaf het begin top zeg maar.
Nog steeds vind ik het slaatje en de tomatensoep van mijn moeder het lekkerste ooit. Eenvoudig maar superlekker.
Ik wilde vroeger als kind ook wel eens rode kool met aardappelen en een schnitzel eten ofzo maar wij aten elke dag een RVG’tje (rijst vlees groente) Nu blij mee want ik besefte later pas hoe goed mijn ouders kunnen koken haha en ik zou never nooit vrijwillig gekookte aardappelen maken nu.
Leuk voor als je bij Vd Valk in Breukelen een kind verwekt.
Dat vind ik er juist zo leuk aan! Niet nadenken, geen discussies over wat we vandaag gaan doen, geen parkeerplek zoeken, geen tickets kopen, precies weten wat je mee moet nemen enz. Gewoon gaaaaaan. Als een schaapje in de kudde, op en neer, op en neer
Edit: en het voelt zo mega saamhorig in die rijen, liften enzo! Zwijmel haha
Ja dit vind ik ook heerlijk. Maar dan met 30+ graden en elke dag strand
Oké, dan moet je nog wel kiezen: strand of zwembad lol
Oja dat kan ook ’s zomers heb ik dat dan weer niet, gek eigenlijk
Wel de aardappelen prakken met jus erdoorheen, niet ook nog het vlees en de groente erdoor.
Ik herinner me ook ineens dat ze bij mijn vriend thuis altijd eerst het vlees opschepten en opaten, en daarna pas aardappels en groente opschepten?? Vond dat zo gek altijd
Oooh memory unlocked! Mijn oma maakte dit wel eens vroeger, zo lekker!