Dit is iets wat ik echt alleen maar van het forum ken:
Heb jij ooit een amandelsteentje gehad?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Dit is iets wat ik echt alleen maar van het forum ken:
Heb jij ooit een amandelsteentje gehad?
0 stemmers
Ja ik heb het boek gelezen. Al wel paar jaar geleden maar wat me bij is gebleven is de beklemmende sfeer van het boek. Pedoflie werd niet verheerlijkt maar heel rauw beschreven. Totaal niet sensationeel. Ik ken het verhaal van Pim Lammers niet maar puur gebasseerd op het stukje wat ik hier ergens las, niet te vergelijken met Muidhond.
Het idee van het Lolita is dat je meegezogen wordt in de waanideeƫn van Humbert Humbert (hoofdpersonage). De hoofdpersonage is geen held in dit verhaal en probeert alles wat hij doet te rechtvaardigen in dit boek. Als je denkt dat pedofilie verheerlijkt heb je weinig begrepen van het verhaal.
Het probleem zit eerder met wat na het verhaal gebeurde. Doordat het boek en film zoān hit waren, kan je nu allerlei āsexyā kleren (waaronder een string ) kopen met de naam lolita erop.
Waarom vind je dat?
Iām the Anne Frank of erectionsā¦
Wait thatās inappropriate
Jij vindt het eng dat iemand pedo uitingen een beetje aan banden wil leggen? OkƩ.
Vrijheid van meningsuiting is nooit helemaal onbegrensd, zelfs niet in NL. Lijkt me logisch dat je ook in een vrij land niet 100% de vrijheid krijgt, aangezien kwaadwillenden dingen kunnen uiten en doen die een ander schaden. Ik ga hier verder niet meer over in discussie want we zitten hier niet in de klas bij maatschappijleer ofzo.
eeeehm ik ben er niet hoor
Correct. Is forum.
Precies en dan kan je tegenreacties verwachten en daarop reageren, maar dat hoeft niet de hele avond te duren.
Ja thanks voor de samenvatting van de podcast! Ik wist ff niet meer hoe het ook maar weer precies zat.
Ik heb überhaupt geen amandelen
Nee we zitten op een discussie platform
Bij een forum kun je juist een hele avond door discussiƫren. Zeker met honderden/duizenden forumleden. Bij maatschappijleer heb je maar 40 minuten.
Dat zegt ook niemand? Maargoed ga vooral op je onderbuik gevoel redeneren, is altijd een goed idee.
0 stemmers
Hmmmm beetje een zwaktebod hĆØ?
Hebben we iets anders om boos over te zijn dan de fu king kinderboekenweekgeschenkschrijver?
0 stemmers
Gooi deze er ook maar bij
Maar dit is niet vergelijkbaar. Dit zijn meerdere misdaden met daadwerkelijke slachtoffers. Vind het raar om daar lichtzinnig over te gaan doen.
Ik bedoelde het ook niet lichtzinnig. Maar misschien bedoelde je je poll ludieker dan ik het interpreteerde