Stel je persoonlijke vraag #41

Wat neerbuigend dat jij aanneemt dat ik vanuit mijn onderbuik reageer. Dat ik hier geen hele essays plaats om mijn mening uitgebreid te onderbouwen betekent niet dat ik maar wat roep en geen verstand heb van het onderwerp.

@Nescio ik heb een hekel aan maatschappelijke discussies in mijn vrije tijd dus het is het me de tijd en energie niet waard om hiermee door te gaan, maar als jij dit als een zwaktebod wilt zien dan is dat prima joh

1 like

Tja ik vraag me af waarom je je er dan toch in mengt.

12 likes

Ik had altijd zoveel amandelstenen, voelde ze vaak ook zitten en probeerde ze er altijd uit te peuteren (niet zo snel meer een gag-reflex hierdoor). Ben zó blij dat mijn amandelen eruit zijn nu.

1 like

Stel, een vriendin van een vriendengroep heeft via whatsapp verteld dat ze zwanger is (waarvan je weet dat ze dat al een hele tijd wilde). Dit weekend zie je die vriendin met je vriendengroep. Geef je een kaartje/cadeautje?

• Nee
  • Een kaartje (met de groep)
  • Een cadeautje (evt met kaart)
  • Alleen als het een hele hechte band met haar is
  • Anders

0 stemmers

beetje awkward met een hele groep erbij, zou dat 1 op 1 doen

4 likes

Ik zou het ook 1 op 1 doen. Wie weet heeft ze het nog niet aan iedereen verteld.

Ik heb op nee gestemd omdat er wss nog een babyshower en kraamvisite komt. Maar niemand kijkt raar op van een kleinigheidje dus als jij dat wilt geven waarom niet.

5 likes

Oh nee ze heeft het in de groepsapp verteld dus iedereen weet het! En ook haar kinderwens is met die groep vaker openlijk gesproken.

En nou ja achtergrond is dus dat ik dacht oh nou wel leuk om even kaartje te geven of even momentje van te maken als we elkaar zien dit weekend (we spreken altijd in een groep af), maar de anderen reageerden voornamelijk verbaasd op het voorstel haha, maar kan ook cultuurding zijn (is niet in NL) dus dacht ff checken

Zou niks groots doen, want idd er komt sowieso nog kraamvisite, en eventueel babyshower, maar gewoon een kleinigheidje en een kaartje. Zou kijken naar eerder iets voor haar, misschien een maskertje, of van die olie de tegen striae zou moeten helpen ofzo, niet per se voor de toekomstige baby.

Ah oké! Als je er even bij stil wil staan dan lijkt een kleinigheidje of een kaartje me prima. Heel attent van je!

1 like

Bij zoiets denk ik altijd: iets meenemen is echt nooit fout. Iedereen kan zoiets waarderen. En zeker als de wens zo duidelijk was en jullie daarin meegenomen zijn.

Ookal komen er nog dingen zoals babyshower/kraambezoek aan, zoals sommigen zeiden: wat maakt een paar euro voor een kaartje/kleinigheidje nu uit, denk ik dan

20 likes

Shit ik had al die tijd Tom Jones in mijn hoofd maar nu valt het kwartje wie Tom Green is

2 likes

Ja dag, als ze dat doen gewoon niet heen gaan. baby shower is al erg genoeg.

14 likes

Het is altijd een goed moment voor een kaartje!
(Zegt de vrouw die haar baan graag wil houden)

11 likes

Wat is jouw baan? :eyes: ik werk ook met kaartjes, maar andere categorie denk ik haha!

1 like

Oh ohhhh volgens mij zelfde categorie maar concurrent hahaha. Ga je een pb sturen.

1 like

Ik koop vaak sokjes in zo’n geval. Omdat er idd nog momenten komen waarop ik iets groters geef, maar dit is gewoon iets kleins voor het idee.

6 likes
Wanneer heb je voor het laatst de slappe lach gehad?
  • Vandaag
  • Afgelopen week
  • Afgelopen maand
  • Afgelopen halfjaar
  • Afgelopen jaar
  • Afgelopen 2 jaar
  • Nog langer geleden
  • Nog nooit

0 stemmers

2 likes

Anders: is toch gewoon jouw vriendin en jouw idee/gevoel erbij dus laat je niet beinvloeden door anderen over dit dilemma

3 likes

Niet van democratie.

3 likes