Stel je persoonlijke vraag #41

Eh nee? Hoezo is dit een ding?
Feliciteer op whatsapp en als het nageslacht op aard is dan ga je op bezoek en geef je een kraamcadeau.

2 likes

Ja deze kamervraag stelde ik ook. Ik heb van een vriend begrepen dat hij er louter over heeft geschreven, fictie dus. Ik begrijp dat dit onderwerp een enorme trigger is. Maar vraag mij ook af waarom de auteurs van verhalen over andersoortig misbruik nooit bagger over zich heen krijgen. Heb zo vaak walgelijke scènes gezien of gelezen over vrouwen die op de gruwelijkste manier worden mishandeld, verkracht en vermoord en dat mag ook allemaal maar. Of andere gestoorde verhaallijnen. Dat is ook fictie en “maar een boek” of “maar een film” in een genre thriller, horror of zoiets. Zijn de schrijvers van die boeken of scripts dan ook criminelen omdat hun hersenen hierop zijn gekomen?

Als Pim wel de activiteiten heeft uitgeoefend waar hij over schrijft dan is dat natuurlijk onacceptabel.

7 likes

Wow; wat hebben mensen vaak de slappe lach! (Of naja, zo vat ik t op als veel mensen t vandaag of deze week oid hebben gehad). Ik heb wel heel vaak dat ik langer hardop moet lachen, maar de slappe lach is toch echt “ik pis in m’n broek, krijg geen adem, kan de andere persoon niet aankijken, moet toch nog door lachen al is het allang niet meer leuk-lach”? Dat duurt bij mij dan echt 5 min en echt niet zo vaak hahah

10 likes

Omg toevallig net. Ik drink geen koffie en kan het ook niet/nauwelijks zetten. Er stond zo’n koffiezetapparaat in de hotelkamer waar ik geen fuck van begreep maar probeerde maar wat. Nou ik noemde het water uit de Ganges rivier en mn vriend heeft zn handen half verbrand. Ik heb echt zo hard gelachen. Ik ga geen poging meer wagen. Wij drinken beide ook geen koffie dus die poging was niet eens nodig!

Heb jij een (luxe) koffiezetapparaat thuis?

• Ja voor gasten
  • Ja voor mezelf en gasten
  • Nee

0 stemmers

Ik moet denk ik echt een keer zo’n ding aanschaffen maar ik kan niet eens koffie zetten wtf.

2 likes

Geen speciale hoor, gewoon filterkoffie. Oude apparaat van mn ouders maar zij zijn ook de enige die bij mij koffie drinken :joy:

2 likes

Duurt me veel te lang om een koffie te zetten, laat staan als je bezoek hebt en meerdere mensen willen koffie :stuck_out_tongue: Lekker een volautomatische met bonen vind ik luxe zat

Edit ik neem aan dat je met luxe echt zo’n barista-ding bedoelt toch? Of alles met een beetje automatisering?

2 likes

Toen ik een studiereis organiseerde waren er in het eerste hostel bedbugs maar daar kwamen we pas in het tweede hostel achter (twee verschillende steden). Dus hebben we netjes verteld aan het tweede hostel en zoveel mogelijk dezelfde kamerindeling gehouden zodat het een beetje geïsoleerd zou blijven. Zelf nergens last van gehad gelukkig maar sommige mensen zaten helemaal onder de bultjes. Gelijk thuis alles heet gewassen en sindsdien hou ik mijn koffer zoveel mogelijk dicht en hou ik gedragen kleding altijd apart. Zodat ik niet weer 600 wasjes moet draaien met kleding die eigenlijk niet op 60 graden mag. Ik check ook altijd even snel het matras voordat ik mijn koffer überhaupt openrits. Sindsdien nooit meer bedwantsen tegen gekomen gelukkig.

1 like

Ik heb een nespresso en een moccamaster staan. Binnen 5 minuten een volle pot koffie ermee! Echt top

2 likes

Ik vind het heerlijk om lekker koffie te zetten voor gasten, liefst nog cappuccinos met opgeschuimde melk of een siroopje :sweat_smile: vind dat echt een cozy iets lekker barista spelen.

5 likes

Het is niet per se een ding en vind het ook lang niet altijd nodig, maar als je net zwanger bent en je echt close vrienden doen een heel klein kleinigheidje (sokjes, een rompertje) is dat echt veel leuker dan het moment van genderreveal/babyshower/kraamcadeau. Op dat punt heb je namelijk waarschijnlijk zelf nog niks gekocht en is het een heel pril garnaaltje en dan iets in je handen hebben maakt het opeens heel tastbaar.
Mijn beste vriendinnen en ik doen het ook voor elkaar, maar dus ook echt alleen wij drie en verder bij en van niemand. Het is geen ding, maar wel heel waardevol.

31 likes

Ja ik ben daar sowieso geen graadmeter voor. Maar dat apparaat waarin ik probeerde koffie te zetten leek wel luxe iig. Zaten helemaal instructies bij en idd van die bonen etc. Iig weet ik dat ik zo’n apparaat absoluut niet waard ben.

Vind jij het vervelend als je geen koffie kunt krijgen als je bij iemand thuis op bezoek bent?

• Nee hoor
  • Ja
  • Een beetje

0 stemmers

Alle knopjes begonnen ook te knipperen en dat apparaat maakte ineens veel geluid en ik dacht dat het ging ontploffen.

1 like

Maar ik denk wel hoeveel moeite is het om oploskoffie te kopen. Je hebt zelfs hele kleine potjes van oa nescafe.

4 likes

Vind ik geen probleem! Ik heb alleen 0.0 koffiekennis en ik denk dan snel dat mensen denken omg dit kan echtniet. Maar ik wil best een apparaat aanschaffen. Alleen als ik alleen hier al lees hoe kritisch mensen zijn wat betreft koffie durf ik dat niet eens aan.

3 likes

Haha ik zou bij andere mensen thuis niet zo kritisch zijn op de koffie als bij mezelf thuis, dat valt wel mee denk ik, zou het al heel lief vinden als ze me iets aanbieden dus om daar dan heel erg over te gaan zeuren, nee, zou ik (en anderen denk ik ook) niet zomaar doen. Filterkoffie is bijvoorbeeld echt prima, en in mijn hoofd zijn dat altijd vrij basic/goed te betalen apparaten.

Zelf hebben we nu net een nieuw apparaatje, zo’n piston maar wel een goedkope, niet met bonenmaler. Hij was €90 en we zijn er heel blij mee haha. Was ook voer voor discussie, want ik woon op een studentenhuis en dan krijg je dus wel inderdaad discussies over wat voor soort koffiezetapparaat mensen willen hebben haha

4 likes

Ik ben verder geen koffiesnob (ik vind zelfs senseo geen probleem) maar oploskoffie hoef ik echt niet :grimacing:
Ik vind het altijd wel een beetje awkward als iemand koffie aanbiedt en het dat blijkt te zijn (want heel lief dat ze dat in huis hebben voor gasten natuurlijk) maar dan drink ik echt liever thee of water of zo.
Ik ken ook mensen die geen koffie lusten maar wel oploskoffie, ik vind dat gewoon echt een ander drankje.

9 likes

:raising_hand_woman:

Ik vind dit zo lekker. :sweat_smile: Maar normale koffie dus niet, dat vind ik veel te bitter en te sterk.

7 likes

Ik ook! En de amaretto versie! Haha

3 likes

Zeg jij er iets van als iemand met zijn/haar knie in de rug van je stoel zit te duwen in het ov?

• Ja
  • Nee
  • Geen idee waar je het over hebt
  • Ik reis niet met het ov

0 stemmers

2 likes

Maar ik ben een watje die confrontatie mijd

7 likes

Moet iedereen zelf weten, maar het is geen etiquette. Vandaar mijn opmerking “hoezo is dit een ding?”. Het is altijd leuk om een kleinigheidje te ontvangen bij een verandering in je leven waar je blij mee bent. Ik vond het ook heel attent dat een vriendin een cadeautje gaf toen ik een nieuwe baan had. Maar om dat nou de standaard te maken. Helemaal bij zwangerschappen waar je zoveel momenten voor hebt.

4 likes