Toen ik een studiereis organiseerde waren er in het eerste hostel bedbugs maar daar kwamen we pas in het tweede hostel achter (twee verschillende steden). Dus hebben we netjes verteld aan het tweede hostel en zoveel mogelijk dezelfde kamerindeling gehouden zodat het een beetje geïsoleerd zou blijven. Zelf nergens last van gehad gelukkig maar sommige mensen zaten helemaal onder de bultjes. Gelijk thuis alles heet gewassen en sindsdien hou ik mijn koffer zoveel mogelijk dicht en hou ik gedragen kleding altijd apart. Zodat ik niet weer 600 wasjes moet draaien met kleding die eigenlijk niet op 60 graden mag. Ik check ook altijd even snel het matras voordat ik mijn koffer überhaupt openrits. Sindsdien nooit meer bedwantsen tegen gekomen gelukkig.
Ik heb een nespresso en een moccamaster staan. Binnen 5 minuten een volle pot koffie ermee! Echt top
Ik vind het heerlijk om lekker koffie te zetten voor gasten, liefst nog cappuccinos met opgeschuimde melk of een siroopje vind dat echt een cozy iets lekker barista spelen.
Het is niet per se een ding en vind het ook lang niet altijd nodig, maar als je net zwanger bent en je echt close vrienden doen een heel klein kleinigheidje (sokjes, een rompertje) is dat echt veel leuker dan het moment van genderreveal/babyshower/kraamcadeau. Op dat punt heb je namelijk waarschijnlijk zelf nog niks gekocht en is het een heel pril garnaaltje en dan iets in je handen hebben maakt het opeens heel tastbaar.
Mijn beste vriendinnen en ik doen het ook voor elkaar, maar dus ook echt alleen wij drie en verder bij en van niemand. Het is geen ding, maar wel heel waardevol.
Ja ik ben daar sowieso geen graadmeter voor. Maar dat apparaat waarin ik probeerde koffie te zetten leek wel luxe iig. Zaten helemaal instructies bij en idd van die bonen etc. Iig weet ik dat ik zo’n apparaat absoluut niet waard ben.
Vind jij het vervelend als je geen koffie kunt krijgen als je bij iemand thuis op bezoek bent?
- Nee hoor
- Ja
- Een beetje
0 stemmers
Alle knopjes begonnen ook te knipperen en dat apparaat maakte ineens veel geluid en ik dacht dat het ging ontploffen.
Maar ik denk wel hoeveel moeite is het om oploskoffie te kopen. Je hebt zelfs hele kleine potjes van oa nescafe.
Vind ik geen probleem! Ik heb alleen 0.0 koffiekennis en ik denk dan snel dat mensen denken omg dit kan echtniet. Maar ik wil best een apparaat aanschaffen. Alleen als ik alleen hier al lees hoe kritisch mensen zijn wat betreft koffie durf ik dat niet eens aan.
Haha ik zou bij andere mensen thuis niet zo kritisch zijn op de koffie als bij mezelf thuis, dat valt wel mee denk ik, zou het al heel lief vinden als ze me iets aanbieden dus om daar dan heel erg over te gaan zeuren, nee, zou ik (en anderen denk ik ook) niet zomaar doen. Filterkoffie is bijvoorbeeld echt prima, en in mijn hoofd zijn dat altijd vrij basic/goed te betalen apparaten.
Zelf hebben we nu net een nieuw apparaatje, zo’n piston maar wel een goedkope, niet met bonenmaler. Hij was €90 en we zijn er heel blij mee haha. Was ook voer voor discussie, want ik woon op een studentenhuis en dan krijg je dus wel inderdaad discussies over wat voor soort koffiezetapparaat mensen willen hebben haha
Ik ben verder geen koffiesnob (ik vind zelfs senseo geen probleem) maar oploskoffie hoef ik echt niet
Ik vind het altijd wel een beetje awkward als iemand koffie aanbiedt en het dat blijkt te zijn (want heel lief dat ze dat in huis hebben voor gasten natuurlijk) maar dan drink ik echt liever thee of water of zo.
Ik ken ook mensen die geen koffie lusten maar wel oploskoffie, ik vind dat gewoon echt een ander drankje.
Ik ook! En de amaretto versie! Haha
Zeg jij er iets van als iemand met zijn/haar knie in de rug van je stoel zit te duwen in het ov?
- Ja
- Nee
- Geen idee waar je het over hebt
- Ik reis niet met het ov
0 stemmers
Maar ik ben een watje die confrontatie mijd
Moet iedereen zelf weten, maar het is geen etiquette. Vandaar mijn opmerking “hoezo is dit een ding?”. Het is altijd leuk om een kleinigheidje te ontvangen bij een verandering in je leven waar je blij mee bent. Ik vond het ook heel attent dat een vriendin een cadeautje gaf toen ik een nieuwe baan had. Maar om dat nou de standaard te maken. Helemaal bij zwangerschappen waar je zoveel momenten voor hebt.
Ik had het weer voor het eerst sinds tijden en dat was zo fijn. Dus vandaag gestemd, maar niet regelmatig dus. Fijn om te zien dat zoveel mensen het onlangs hebben gehad!
Ik heb zelfs moeten googlen wat filterkoffie ook alweer was. ZO erg is het gesteld . De prijs maakt me dan niet zo heel veel uit als het gewoon makkelijk in gebruik is zonder zillion opties. Zal eens kijken naar dat apparaat van jou. Ik vind ze vaak ook zo groot die dingen. Echt lompe apparaten. Vergelijk dat alleen al met een theepot.
Ja kan het even ophouden. Babyshower, babymoon (oid) genderreveal, daarna moet je weer een kraamcadeau kopen en op visite en al het onmogelijke nog tussendoor. Flikker op hoor Fijn dat je een kind krijgt en idd dat is het cadeau voor de ouders.
Als je echt iets wil wat het minste ruimte inneemt, is dat denk ik zo’n potje wat je op het fornuis zet, een percolator heet dat! Ook niet al te prijzig en wel lekkere koffie (:
Maar totaal niet handig als je bezoek hebt. Vind ik in ieder geval tenminste.
Haha ja, voor bezoek is een pot filterkoffie zetten gewoon het makkelijkst denk ik