Stel je persoonlijke vraag #41

Nee dit is nog voor die eerdere wekker, dit is wat je had gerekend als slaaptijd.

1 like

Is alleen maar beter

Ik ben een ochtendmens dus ik heb er niet zoveel last van. Als je mij midden in de nacht hiervoor wakker maakt, dan heb je wel een probleem

Ik zie alles voor 8uur als midden in de nacht

28 likes

Dat je ouders het oké vonden dat je 1,5 uur per dag reisde voor school

4 likes

Als er geen middelbare school dichterbij is, snap ik dat. Ik snap het niet wanneer er wel scholen dichter in de buurt zijn.

4 likes

Hahaha, zo eens! Alhoewel ik denk ik tussen half 7 en 9 als heel vroeg 's ochtends zie, maar alles daarvoor is inderdaad gewoon midden in de nacht.

@Schaakmat is toch niet zo gek? Categoriale gymnasia heb je nou eenmaal niet op elke straathoek. Bij mij zaten kinderen die meer dan een uur onderweg waren enkele reis. Ik was ook dik een half uur onderweg. Had best naar een school dichterbij kunnen gaan, maar deze school sprak me het meeste aan van de open dagen die ik bezocht had, dus waarom dan ergens anders heen gaan alleen maar omdat het sneller/makkelijker te bereiken is?

4 likes

Ik vind het ook zoiets geks, dat gymnasium. Vooral omdat het echt iets anders is als VWO blijkbaar, maar je tot dezelfde vervolgopleidingen wordt toegelaten ermee.
Ik vind het ook heel elitair. Het categoriale gymnasium hier had een schoollied dat ze dan moesten zingen. Maar dat doen ze nu gelukkig niet meer en het schijnt allemaal wel wat minder elitair dan vroeger te zijn.

6 likes

Er is ook echt niks anders aan gymnasium doen haha, zo’n onzin dat dat op aparte scholen zit

3 likes

Mijn ex deed dit
1x gebeurd de rest is geschiedenisssss

7 likes

Ik kan het niet vergelijken met andere scholen, want heb alleen dat gedaan, maar ik vond het vooral chill dat het veel kleiner was dan de meeste andere scholen (schoolgemeenschappen) in mijn omgeving (en dat er niemand van mijn basisschool heen ging), niet zo massaal.
Het is trouwens absoluut elitair @Kusjessoldaat , dat ontken ik niet. Maar ik heb er desondanks een goede schooltijd gehad :smile:

5 likes

Hah, wat leuk, mede Barleanen/categoriale gymnasten. Ik vond het qua elitair echt wel meevallen, dat is nog een beetje oude stempel die is blijven hangen. Kan me ook niks over een schoollied herinneren, die was er vast maar betwijfel of ik er ooit iets mee moest.

1 like

Mijn broer deed ook gymnasium. Dat hield hij alleen vol omdat ze naar Rome gingen in het laatste jaar.

1 like

Same, neemt ook nog steeds nutteloze plek in in mijn geheugen.

@Schaakmat wij in de vijfde. Daar keek iedereen echt zijn hele schooltijd naar uit en was ook echt onvergetelijk! 10 dagen door de stad geleid worden, 1 middag vrij (wat we toen natuurlijk helemaal niet tof vonden, maar achteraf echt heel vet was, zoveel informatie meegekregen die ik als normale toerist nooit had gehad), en elke avond los op de Spaanse Trappen :tada:

4 likes

Echt? Op die leeftijd heb je toch juist tijd genoeg? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik naar een andere school zou zijn gegaan die me minder leuk leek, alleen omdat ik dan 20-30 minuten extra ‘vrije tijd’ zou hebben gehad per dag. Was ook altijd supergezellig in de metro met de paar mensen die bij mij in de buurt woonden, was echt geen straf.

Ja zo had ik klasgenootjes van de basisschool uit welgestelde families die naar een categoriaal gymnasium gingen (anderhalf uur verder deur tot deur) waaronder mijn bestie die notabene NAAST de ‘normale’ middelbare woonde waar ook een gymnasium diploma te behalen was, dacht destijds vooral: jij liever dan ik meid :joy::joy:. De vriendschap was toen eigenlijk ook meteen over, jammer wel weer

5 likes

Ik spreek werkgerelateerd regelmatig ouders van gymnasiasten die heel graag willen benadrukken dat hun kind niet zomaar VWO doet of gedaan heeft. Voor het doel van die gesprekken maakt dat echter helemaal niet uit dus ik kan het soms niet laten te benadrukken dat ik gewoon VWO aankruis (bij wijze van spreken). Maar misschien ben ik zuur, met mijn gewone VWO-diploma.

8 likes

Nouja het is wel anders toch want je krijgt een ander papiertje? Ik vind het onzin dat 't bestaat hoor.

1 like

Heb jij het gymnasium afgerond?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Heb jij een tattoo waar je spijt van hebt? Bijv. Harry Potter logo waar je vroeger fan van was maar nu niet meer, naam ex, of gewoon slecht gezet ofzo

• Ja eentje
  • Ja meerdere
  • Nee
  • Nee maar ik heb sowieso geen tattoo

0 stemmers

Heb je al paaseitjes gekocht en gegeten dit jaar?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ja, 1,5u is wel heel veel natuurlijk, maar als het kind dat graag wil en er voor over heeft, waarom niet :woman_shrugging:t3:

@Xiomara ik heb geen spijt van mijn Harry Potter tattoo, ook al zou ik hem nu niet meer laten zetten en denk ik er zelfs over hem te coveren. Het is tegelijkertijd wel gewoon een mooie herinnering door waar en wanneer ik hem heb laten zetten. Mijn andere tattoos zou ik zo weer laten zetten en vind ik nog elke dag mooi

1 like