Er is ook echt niks anders aan gymnasium doen haha, zo’n onzin dat dat op aparte scholen zit
Mijn ex deed dit
1x gebeurd de rest is geschiedenisssss
Ik kan het niet vergelijken met andere scholen, want heb alleen dat gedaan, maar ik vond het vooral chill dat het veel kleiner was dan de meeste andere scholen (schoolgemeenschappen) in mijn omgeving (en dat er niemand van mijn basisschool heen ging), niet zo massaal.
Het is trouwens absoluut elitair @Kusjessoldaat , dat ontken ik niet. Maar ik heb er desondanks een goede schooltijd gehad
Hah, wat leuk, mede Barleanen/categoriale gymnasten. Ik vond het qua elitair echt wel meevallen, dat is nog een beetje oude stempel die is blijven hangen. Kan me ook niks over een schoollied herinneren, die was er vast maar betwijfel of ik er ooit iets mee moest.
Mijn broer deed ook gymnasium. Dat hield hij alleen vol omdat ze naar Rome gingen in het laatste jaar.
Same, neemt ook nog steeds nutteloze plek in in mijn geheugen.
@Schaakmat wij in de vijfde. Daar keek iedereen echt zijn hele schooltijd naar uit en was ook echt onvergetelijk! 10 dagen door de stad geleid worden, 1 middag vrij (wat we toen natuurlijk helemaal niet tof vonden, maar achteraf echt heel vet was, zoveel informatie meegekregen die ik als normale toerist nooit had gehad), en elke avond los op de Spaanse Trappen
Echt? Op die leeftijd heb je toch juist tijd genoeg? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik naar een andere school zou zijn gegaan die me minder leuk leek, alleen omdat ik dan 20-30 minuten extra ‘vrije tijd’ zou hebben gehad per dag. Was ook altijd supergezellig in de metro met de paar mensen die bij mij in de buurt woonden, was echt geen straf.
Ja zo had ik klasgenootjes van de basisschool uit welgestelde families die naar een categoriaal gymnasium gingen (anderhalf uur verder deur tot deur) waaronder mijn bestie die notabene NAAST de ‘normale’ middelbare woonde waar ook een gymnasium diploma te behalen was, dacht destijds vooral: jij liever dan ik meid . De vriendschap was toen eigenlijk ook meteen over, jammer wel weer
Ik spreek werkgerelateerd regelmatig ouders van gymnasiasten die heel graag willen benadrukken dat hun kind niet zomaar VWO doet of gedaan heeft. Voor het doel van die gesprekken maakt dat echter helemaal niet uit dus ik kan het soms niet laten te benadrukken dat ik gewoon VWO aankruis (bij wijze van spreken). Maar misschien ben ik zuur, met mijn gewone VWO-diploma.
Nouja het is wel anders toch want je krijgt een ander papiertje? Ik vind het onzin dat 't bestaat hoor.
Heb jij het gymnasium afgerond?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Heb jij een tattoo waar je spijt van hebt? Bijv. Harry Potter logo waar je vroeger fan van was maar nu niet meer, naam ex, of gewoon slecht gezet ofzo
- Ja eentje
- Ja meerdere
- Nee
- Nee maar ik heb sowieso geen tattoo
0 stemmers
Heb je al paaseitjes gekocht en gegeten dit jaar?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja, 1,5u is wel heel veel natuurlijk, maar als het kind dat graag wil en er voor over heeft, waarom niet
@Xiomara ik heb geen spijt van mijn Harry Potter tattoo, ook al zou ik hem nu niet meer laten zetten en denk ik er zelfs over hem te coveren. Het is tegelijkertijd wel gewoon een mooie herinnering door waar en wanneer ik hem heb laten zetten. Mijn andere tattoos zou ik zo weer laten zetten en vind ik nog elke dag mooi
Lol ik was ook jong toen ik naar de middelbare school ging, had twee klassen overgeslagen. Toen vroegen m’n ouders bij de open dag van het barleaus hoe ze met dat soort dingen om gingen daar, was het antwoord letterlijk om gewoon over m’n leeftijd te liegen :”) en een heel verhaal daar over of m’n opa misschien wel in het Barleanenboek stond echt vreselijk, ken ook eigenlijk geen leuke mensen die daar gezeten hebben
Nouja ik heb 't gedaan maar je doet letterlijk in 1 ander vak examen. Alsof je spaans kiest ipv Frans/Duits, dat vindt niemand bijzonder
Nee hoor, staat gewoon VWO op je diploma
De irritantste mensen zijn toch echt degenen die tweetalig vwo hebben gedaan. Dat zijn de vegans onder de scholieren.
Serieus??? Woow.
Waarom zeggen mensen dan zo expliciet dat ze gymnasium hebben gedaan? Ik hoor het ook vaker benoemd worden dan mensen die tweetalig onderwijs hebben gedaan.
Mensen benoemen toch ook niet welk profiel ze gedaan hebben?
Wij hebben ook ouders op school die specifiek om een gymnasium advies vragen i.p.v. vwo, terwijl het geen verschil is en het niet uitmaakt voor aanmelden op de middelbare school.
Misschien ben ik bevooroordeeld want ik heb zelf dus tweetalig vwo gedaan maar ik heb het idee dat mensen dat veel minder snel noemen dan gymnasium juist? Ik ken mensen waarvan ik er pas megalaat achter kwam dat ze tweetalig hebben gedaan terwijl het bij gymnasiummensen op de een of andere manier altijd heel snel ter sprake komt dat ze gymnasium hebben gedaan
Oh dat leek me echt zo leuk!
Bij ons was dat er niet helaas maar dat had ik zeker willen doen
Een vriendin van mij die ik later heb ontmoet had dat dus wel gedaan en ze gingen ook gewoon elk jaar op reis naar Straatsburg en Cambridge en dat soort plekken.
Wij gingen alleen een keer naar een braakliggend veld in ons dorp om daar grondboringen te doen.