Stel je persoonlijke vraag #41

Ik denk dus nooit meer aan de middelbare school tenzij hier een poll over wordt gemaakt.

• Ja, die behoefte heb ik ook nooit.
  • Ik praat graag nog over mijn schoolniveau en reisjes!

0 stemmers

3 likes

Ik heb een 8kg wasmachine en gooi dus altijd netjes 2 Ariël pods erin. Maar duur!! Zijn er mensen die het ook met 1 geprobeerd hebben en prima schoon en fris werd?

Qua Latijn niet, qua omgeving wel denk ik. Ik vond het echt wel een cultuurshock van een gewone scholengemeenschap naar de universiteit, dus misschien was die overgang vanaf een categoriaal gymnasium wel soepeler gegaan. Aan de andere kant, dan zou dan de overgang tussen mijn basisschool in een achterstandswijk en een gymnasium weer erg groot zijn :sweat_smile:

4 likes

:scream::exploding_head: 2? Dit is nieuw voor mij, haha. Ik heb ook een 8kg en altijd maar 1 pod.

4 likes

Ja staat op het doosje :sweat_smile:

2 likes

Hahaha ja, kan m nog zingen. Vivat haaaec societaaas. Wat een ellende.

Edit: ik weet niet wat er mis gaat maar ik dacht dat ik op @Rozevarken reageerde met haar schoollied.

4 likes

Haha ik zat ook op het gym in de stad waar ik nu woon en als ik eraan terugdenk was dat echt het meeeest tyyypidche gymnasium inclusief kinderen die allemaal klassieke instrumenten bespeeld en of op een klassiek koor zaten. Echt helemaal niet zo cool voor een stel tieners maar vond dat toen helemaal niet gek

3 likes

Ik droom echt nog vaak over m’n middelbare school. Dan zit ik als 30jarige weer in de lessen en heb ik stress over toetsen en op 't einde besef ik altijd dat ik m’n vervolgopleiding al afgerond heb en dus geen eindexamen hoef te doen. Altijd zo’n enorme opluchting. Beetje alsof je dagen strest over een sollicitatie en dan voor het gesprek al gebeld wordt dat je aangenomen bent :smiling_face_with_three_hearts:.

4 likes

Ik had echt verwacht dat de resultaten in een cirkeldiagram zouden staan

17 likes

Ja ik vond het ook echt een leuke tijd! Mis soms wel dat beetje onbezorgde, maar deels was dat ook wel verveling. Beetje pokeren, beetje blowen, urenlang met elkaar bellen, random bij elkaar binnen lopen. Beetje de pre-datumprikkertijd. Vond mijn studententijd ook heel leuk.

6 likes

Niet herkenbaar, misschien ging het daar mis :laughing:

16 likes

Hey, schoolgenoot! Wel stukje later dan ik waarschijnlijk :sweat_smile:

@kika ik zat ook op die school haha :eek:
maar ik wisselde naar het montessori en mocht leuk nederlands zingen ipv latijn: wij mooontessorianen, in vrijjjjheid opgevoed :thumbsup:

6 likes

Ehm ja!!! Mijn hele sleeve zou ik wel weg willen

Niet echt een volledige sleeve ook, maar wel veel gedoe op mn arm

3 likes

Tsja heb verder een leuke studententijd gehad (en ook een zorgeloze basisschooltijd) dus die vijf jaar uit mijn leven zegt gewoon niet zoveel over wie ik nu ben.

1 like

Als ik aan m’n middelbare school tijd denk probeer ik altijd deze quote in gedachten te houden (had ik als MSN plaatje vroeger). Zodat ik niet vergeet dat naast dat het leuk was er ook continu ruzie was en ik zo fucking onzeker was en om de haverklap een gebroken hart had.
Ik heb toen ik 25-28 was ook een nieuwe vriendengroep gemaakt en het is zoveel fijner vrienden te maken als je niet zo onzeker bent, en gewoon geld hebt om leuke dingen te doen. Oh en niet meer het continue idee in je achterhoofd dat je eigk moet leren voor een toets oid.

8 likes

Compleet ongerelateerd, maar wilde even mijn kudos uitspreken over het correct gebruik van continue! Zie je niet vaak hier op het forum :smile:

12 likes

Het kan nog erger, je had bij mijn school “Vwo Extra”, dan deed je tweetaling Gymnasium en Chinees als extra vak. Echt gekkenwerk

7 likes

haha ik herken echt niks van dit allemaal, ik vond de middelbare school mega stom, echt een deceptie na de basisschool. vreselijk :face_vomiting:

ik vond die levensfase ook gewoon helemaal kut eigenlijk, blij dat ik nooit meer tiener hoef te zijn

17 likes

Nou inderdaad!