Stel je persoonlijke vraag #41

Haha wat grappig, ook van @zwaardvis

Schijnt nu ook wel echt veranderd te zijn (ben toevallig met m’n trouwfoto’s nog eens binnen geweest. Rook echt naar pubers, precies dezelfde geur als toen haha), de conciërge woont bij mijn ouders in de buurt dus kwam hem nog wel eens tegen.

3 likes

Ik vind dit echt moeilijk te bepalen… ik heb eigenlijk aan alle perioden wel goede herinneringen. Allemaal anders (en ook niet alléén maar goed), maar toch vind ik het allemaal wel top geweest eigenlijk haha

10 likes

Ik vond de middelbare school ook een heel leuke tijd, maar toen was ik nog wel een stuk verlegener en onzekerder dan nu. Daarom toch maar voor volwassenheid gekozen.

1 like

Mijn jonge kindertijd is de enige echt zorgeloze tijd geweest. Maar daarna in elke fase alsnog leuke of mooie dingen mee mogen maken.

7 likes

Studententijd zonder meer, wat een leven! Voel mij echt mega bejaard als ik denk dat ik vroeger gewoon dinsdagavond in de kroeg zat en look at me, 30+ en uitgezakt en uitgeteld op de bank met 2 slapende kinderen boven en een vent op de bank die altijd moe is.

6 likes

Sorry ik sla even hier op aan. Ik heb de middelbare school geen minuut gemist maar onze conciërge was altijd zo lief als ik daar weer met menstruatiepijn zat :heart: dan mocht je in zijn fijne stoel en ging hij je op je gemak stellen

13 likes

Oeh, deze vind ik lastig! Mijn bff’s (die er al zijn sinds groep 1 en nog steeds mn bff’s zijn) en ik gingen op ons 16e al uit tussen de studenten en die tijd was echt geweldig en dat trokken we door naar studententijd, maar daar leerde ik ook weer zo veel nieuwe mensen kennen en ging een nieuwe wereld open. En ook nu ben ik best gelukkig in het leven wat ik leid. Maar als ik dan een specifieke periode moet kiezen, ga ik voor studententijd.

1 like

Stel je moest voor je werk een keer een jaarabonnement afsluiten op een dienst wat je destijds betaalde met je eigen rekening en teruggestort kreeg van je werkgever. Omdat je eerder dan een jaar weer wegging en het abonnement opzegde kreeg je een bedrag teruggestort, €340 om precies te zijn. Je oude werkgever weet dit niet, neem je contact op om aan te bieden het terug te storten?

• Nee natuurlijk niet
  • Alleen als ik een goede relatie had met dat bedrijf
  • Ja sowieso
  • Twijfel

0 stemmers

1 like

de claviger bedoel je zeker :joy:

2 likes

Kunnen ze er achter komen? Zo niet, dan nee, lekker houden

1 like

Haha, wilde het niet zeggen :joy:

Edit: Ik ben trouwens een jaar of 10 geleden nog teruggeweest, liep erlangs met mijn toenmalige partner die ik de stad aan het laten zien was, en er liep net een leraar naar binnen die ik nog kende. Was wel heel tof, want toen ik er zat was het echt alleen nog het oude gebouw en de gymzaal, het hele nieuwe gedeelte was er toen nog niet.

Ik vond studententijd trouwens het leukst, want het meest onbezorgd en vrij. Basisschool was ronduit kut want gepest, middelbare was wel leuk want paar goede vrienden, volwassen leven is chill want heb eindelijk wat te besteden, maar moet wel te veel werken en ben constant moe

1 like

Ik vond de middelbare school over het algemeen geen hol aan. Kon niet wachten om te gaan studeren en dingen te doen die ik graag wilde doen ipv dingen die ik moest doen.

Jokes on me, want nu doe moet ik ook weer allemaal dingen doen waar ik geen zin in heb. :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hahaha, in mijn tijd noemde ze alleen vooral de receptie zo volgens mij, ook al klopt dat niet echt. Even je melden daar en daarna broodje kipkorn halen in de cantina.

3 likes

Zo lastig kiezen. Mijn middelbare schooltijd was super fijn, heb ook nog steeds mijn vriendinnengroep van toen. Maar studententijd/ jongvolwassen was chiller alleen al omdat we legaal overal naar binnen konden en het financieel ook chiller was.

Ik zat van de week oude liedjes te luisteren en kreeg herinneringen van alle clubs en feestjes waar we heen gingen met 15 jaar. Nergens dachten mijn ouders joh beetje jong of zo? Mijn vader bracht en haalde ons ook nog eens :joy: Sowieso respect voor mijn vader die zo een 3 jaar lang elk weekend snachts zijn bed uit kwam om mij (en vriendinnen) op te halen en iedereen netjes naar huis te rijden.

1 like

Ik zou het echt geen probleem vinden omdat ik er zelf zulke fijne herinneringen aan had. Zelfs toen ik 17/18 was dat ik alleen naar huis mocht en tot ik het huis uit ging kon ik altijd snachts naar huis bellen als ik op de een of andere manier niet thuis kwam.

15 likes

Hierop aanvullend;

Hebben jouw ouders je wel eens opgehaald na het uitgaan?

• Regelmatig
  • Af en toe
  • Zeer sporadisch/in bijzondere gevallen
  • Nog nooit

0 stemmers

1 like

Ik ging nooit echt tot diep in de nacht uit, maar mijn vader kwam me altijd ophalen en ik vond dat zo een gezellig ritje naar huis altijd. Even gek doen, kletsen, volhouden dat ik echt niet veel gedronken had etc.

Ik zou dat echt absoluut overhebben voor mijn kind. Zeker omdat ik het fijn vind dat ze dan zeker weten veilig thuiskomt.

23 likes

Ik zeg wel ja maar eigenlijk wil ik geen kinderen en het liefst ook geen auto. Maar als het me zou overkomen zou ik het wel doen

6 likes

Lol, ik stemde vooral nee nooit omdat ik zelf ook nog nooit 's nachts opgehaald ben. Ik wist niet dat dit een ding was wat normaal was.

Nee omdat dat abonnement op mijn naam stond en verder niet aan het bedrijf gelinkt was is die kans echt heel klein.

1 like