Ik ben wel vaak stil (niet verlegen maar voel gewoon niet zo vaak de neiging om iets te delen in groepen die ik niet goed ken) en dan zeggen mensen ‘wat ben je stil’ en dan denk ik o ja, ik ben best stil en dan gebeurt er niets. Wat is het doel van zo’n opmerking?? Dat ik ineens heel veel ga praten?
Hahahaha voor 50 euro
Jaa ik heb dit ook gekocht nadat ik hier leerde dat sponzen walgelijk zijn, maar een siliconen ding haalt het toch echt niet bij een schuursponsje haha. Misschien moet ik ook voor z’n scrub daddy gaan
Ze zijn decoratief denk ik want afwas krijg ik er niet mee schoon!
Marieke of Linda is voor mij de vrouwelijke versie van Jeroen.
Ik ben eind 30 en omringd door Jeroenen, Marken, Mariekes en Linda’s.
Mijn moeder had mij Jeroen willen noemen als ik een jongen was. Ze kan het niet eens goed uitspreken Overigens is mijn naam niet Jeroen-equivalent.
Daar ga jij niet over hè
Oja die zijn ook wel echt passend!
Wat vind jij de beste vrouwelijke equivalent van Jeroen?
- Marieke
- Linda
- Lieke
0 stemmers
Jejoen?
Vind jij een naam wat eindigt op tje, zoals maartje, noortje etc. kinderlijk ?
- Ja
- Nee hoor
0 stemmers
Ik vind zo’n soort naam alleen niet passen bij lange vrouwen, dat werkt in mijn hoofd niet.
Alleen lotje en tommie
Ja snap wel wat je bedoelt. Volgens mij heb je bij mannen helemaal geen gangbare tje namen in Nederland? Is vast niet stoer genoeg.
Ik heb ja ingevuld, omdat Noortje of Maartje ook ooit 55 wordt, 1.80 en fors gebouwd met gezondheidssandalen. Dan vind ik dat toch moeilijk ofzo. Leuk als je 5 bent, maar als 45 jarige CEO vind ik het wel wat kinderlijk. Bovendien vind het ook een soort van typisch dat een vrouwennaam liefelijk en schattig moet zijn.
Waarom niet Noor en Martine oid? En dan thuis als koosnaam Noortje. Er bestaat toch ook geen Gerardje of Pietertje voor mannen?
Ik heb een Peroen gekend
De naam Ben:
- Vind ik een naam voor oudere mannen (50+)
- Vind ik een jonge/hippe naam
0 stemmers
Blijkbaar staat Ben vaak op nummer 1 in Duitsland bij babynamen. De vader van een vriendin heet zo en die is zeker 60 lol.
Mijn opa heet Benjamin, dus nu is het een naam voor oude mannen in m’n hoofd maar als m’n kind een jongetje was had ik hem wel naar hem vernoemd.
Vind Benjamin een prachtige naam. Maar Ben echt niks. Had je hem dan Ben genoemd bedoel je of wel Benjamin?
Mijn opa wordt altijd Ben genoemd in de praktijk. Kan me niet herinneren dat ik iemand hem ooit Benjamin heb horen noemen. Geen idee hoe dat in de praktijk was gegaan bij m’n kind.
Maar die vrouw met gezondheidsandalen moet dan Joke of Ingrid heten. Dat doe je een baby toch ook niet aan.