Mijn opa en al zijn vrienden en buurmannen heetten Ben. En ik ken nu ook een paar jonge mannen die Ben heten.
Vind het eigenlijk een hele tijdloze naam.
Mijn opa en al zijn vrienden en buurmannen heetten Ben. En ik ken nu ook een paar jonge mannen die Ben heten.
Vind het eigenlijk een hele tijdloze naam.
De gedachte dat er baby’s in de wieg lagen met de naam, Harold, of HENK. I can’t hahaha. Waarschijnlijk lachen "zij "ons over 30 jaar uit met onze namen.
De Yankees zijn trouwens vernoemd naar de Nederlandse en oerhollandse Jan en Kees namen.
Sanne
Diederik Gommers die Monica Geuze en Kaj Gorgels vraagt om te stoppen met praten over vapes/roken in de podcasts (omdat dit jongeren kan stimuleren te gaan vapen of roken)
0 stemmers
Monica Geuze die een “I don’t care” reactie geeft
0 stemmers
Ik vind de oproep een beetje lame, niet de manier om je doel te bereiken denk ik. Hetzelfde geldt voor de reactie van mo
Nee niet mee eens. Wel met Marieke! Jeroen en Marieke. Dat hoort gewoon op het bordje naast de deurbel. Daarna komen de kinderen er nog bijgeschreven om mensen nog meer kennis te laten maken wie er in dat huis woont.
Met pootafdruk.
Ewl mijn ouders kregen altijd een kaart van een vriendin van mn moeder. Er stond dan op “en een pootje van”. En wij dachten allemaal, gatverdamme die stinkende labrador hoeft niet.
Ik ken een Henk van 5, pas op de een of andere manier toch bij hem. Het is ook echt een mannetje dat ouder loopt dan dat hij is.
Maar hoe zou het anders moeten? Ik vind het wel sterk (ok een beetje cringe) dat de berichten van de zorgmedewerkers echt aan de influencers en de doelgroep gericht zijn.
Een kindje op de opvang van m’n zoon heet Karel haha, daar kan ik me ook niets anders bij voorstellen dan een oude man.
Ik vind dit altijd zo’n gek meninkje. Zoveel vrouwennamen die dit hebben, zoveel (power)vrouwen die ze dragen. Jullie kennen Maartje van Weegen toch nog wel. Etc. etc. ik ga echt geen lijst maken hoor.
Ik snap dat artsen het doen. Maar de manier waarop is zo suf dat het avarechts werkt.
Als ze voorlichting geven ofzo prima. Maar tegen volwassen mensen zeggen “Niet doen hoor jongens” lame.
Ik ken alleen Linda’s die echt heksen zijn
Ik ken eigenlijk alleen 2 lindas van t forum en die vind ik wel cool haha. Alleen daarom vind ik het geen suffe naam.
Ligt eraan, Demi niet, maar Kiki bijvoorbeeld wel. Heeft met de klank te maken denk ik. Ik sommige namen meer koosnamen ipv echte namen zoals Lily of Kiki.
Bij Demi of Lindsey of bijvoorbeeld Naomi heb ik dat niet. Lily vind ik wel duidelijk een verkleinvorm van Elisabeth. Dan zou ik mijn kind eerder Elisa of Lisa noemen. Maar zoveel namen zoveel meningen, ik vind dat je je kind gewoon moet noemen zoals je wil, zolang je het maar enigzins fatsoenlijk kan spellen of er geen overduidelijk rare betekenis aan hangt.
Niet per se, maar Kiki’s en Lily’s worden wel een keer volwassen
Dat kan ik niet goed beoordelen. Ik vind bejaardennamen, zoals Ada, mooie namen
Haha sorry
Het is meer dat ik iemand in mijn hoofd heb die vrij groot en fors is, geen heel vrouwelijk voorkomen heeft (verder geen oordeel) en die heet Brechtje. Dat is in mijn hoofd dan meer een Brecht.
Daarnaast is het heel hypocriet, want mijn naam is een Friese naam en heeft een Friese verkleinvorm. En ik ben ook redelijk lang en stevig
Ik ben dit zelf en ik vind het kinderlijk, m’n omgeving en collega’s vinden van niet… spreek mij maar aan met de afgekorte versie.