Mijn eigen ervaring met de lockdowns was dat het ook wel verschilde met welk beroep je had. Als ik kijk naar mijn man en ik; ik werkte toen nog in de kinderopvang en ging in de eerste lockdown in elk geval nog 2x per week en in de lockdowns daarna vaak gewoon 4x per week naar werk en was dan nog onder de mensen. Mijn man moest thuis werken en kwam dus een stuk minder tot niet onder de mensen en aan hem merkte ik echt dat hij heel zwaar vond en daarom ook echt wel de grenzen van de regels zocht om dan toch met vrienden af te spreken. Waar ik die behoefte een stuk minder had.
Neemt niet weg dat ik er op een gegeven moment ook goed klaar mee was en ook gewoon weer uit eten wilde, naar de stad wilde om te winkelen en gewoon weer naar een feestje met vrienden.
Wat iemand ook al zei over sneller stappen zetten, dat heb ik ook wel ervaren. Wij zijn door corona stuk sneller gaan samenwonen, al weet je niet hoe het gelopen was als er geen corona was. Maar door de lockdown in 2020 en om niet helemaal door te draaien is mijn man bij mij ingetrokken en zijn we halverwege 2020 op zoek gegaan naar een huis voor ons samen en ik weet niet of het op dat tempo gegaan was zonder corona.