Stel je persoonlijke vraag #42

Nee man, ik wil gewoon mn hele leven op 1 plekkie werken. Haat aan al die stress van een nieuwe baan

11 likes

Oh ook dat, moet er voorlopig echt niet aan denken!

1 like

Voor deze reactie krijg je van mij niet een, maar vijf duimen: :+1::+1::+1::+1::+1:.

46 likes

6 jaar dezelfde werkgever, maar wel 4e functie en 3 verschillende locaties gewerkt. Nog lang niet van plan weg gaan, heb echt een hele fijne werkgever en alle kansen om dingen te leren en te ontwikkelen.

3 likes

Heb nooit ergens langer dan 4,5 jaar gewerkt. Steeds wel toeval of omdat het zo loopt haha. Bijna 4 jaar bij de vorige. Weggegaan omdat ik bij een kleiner bedrijf wilde werken met meer kansen om sneller door te groeien want inhoudelijk hetzelfde werk en omdat ik bij mijn nieuwe werkgever een auto zou krijgen :joy: zou liegen als ik zei dat dit geen rol speelde. Ik verwacht hier een paar jaar te werken en dan waarschijnlijk terug naar mijn vorige werkgever of een andere vergelijkbare grote werkgever in mijn vakgebied.

In mijn vakgebied is de functie waar ik naartoe wil bij meeste grote bedrijven redelijk hetzelfde vormgegeven. Ook qua secundaire voorwaarden en salaris. Het werk is dynamisch dus je blijft leren en je moet aan scholing doen als je expert bent. Ik hekel solliciteren, vind ik echt niet leuk. Als ik bij mijn vorige werkgever in ditzelfde tempo had kunnen doorgroeien was ik daar gebleven. Nu werk ik 4 maanden elders en heb in die 4 maanden geleerd waar ik anders nog meer dan een jaar over zou doen dus voor nu was het de juiste keuze.

4 likes

Ah toch nog iets bereikt in mijn leven

1 like

Haha meid, doe niet zo stoer, en doe niet zo dapper en stellig over een super genuanceerd onderwerp, waar je de ballen verstand van hebt. Echt lelijk en misplaatst.

44 likes

Omdat die hele afweging over wat doe je wel/niet en waar liggen mijn grenzen als arts een constante ā€œworstelingā€ is binnen een arts-patiĆ«nt-relatie, waarbij die patiĆ«nt zo afhankelijk is van jouw visie op zaken, dat je voor jezelf wel heel duidelijk voor ogen moet hebben waarom je zoiets als euthanasie niet wilt doen, want je dwarsboomt een van de meest fundamentele dingen in het leven, namelijk hoe iemand kan/mag/wil sterven.

Dat is een super zware afweging, elke keer weer, en ā€œtsja dan doe je dat toch nietā€ staat echt mijlenver van de werkelijkheid af. En ik hoef echt geen medelijden, maar begrip zou fijn zijn.

Edit: en als je het wel doet ben je er soms dagen ā€œziekā€ van, en als je het niet doet en ā€œnee moet verkopenā€, dan waarschijnlijk ook.

99 likes

Scheid jij je afval? (Nav gesprek met collegas die hun afval gewoon NIET scheiden omdat ze het te veel moeite vinden). En dan bedoel ik alles behalve glas.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel vuilniszakken breng jij per maand per persoon ongeveer weg?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

0 stemmers

1 like

Waar ik woon wordt het door de gemeente gescheiden, dus behalve papier/ karton en glas heeft het ook gewoon weinig nut.

11 likes

Ik zou wel willen maar het wordt hier niet gescheiden opgehaald dus heb er niet zoveel over te zeggen

11 likes

Maar hoe verwacht je dat ik zou reageren op zo’n reactie van jou? Zoals ik het zie was jouw eerste reactie eerder een stoere reactie.
Kijk, ik had er best prima met jou verder over kunnen praten, maar ik reageerde puur op het idee dat iemand geen euthanasie mag (wat dus mag in iig Nederland), omdat het heftig is voor artsen. Ja, het is heftig, maar het is gewoon iets waar iemand om mag vragen. Volgens mij mogen artsen weigeren en dat zeg ik ook in mijn reactie.
En ik lees nu je andere reactie en dat snap ik heus wel. Maar om de optie euthanasie als een geheel aan iemand te weigeren, vind ik wel apart. Daar ging die poll ook over. Naja deels dan

Ook bij de overheid kun je best wel wisselen van functies en teams. Maar die mensen die er al sinds 1985 werken en maar 1 werkgever hebben gehad zijn wel echt de lastigste mensen om mee samen te werken en alle managers (of ze zijn managers geworden :skull:) accepteren het maar gewoon.

7 likes

Als je begint met een normale reactie krijg je er ook een terug

4 likes

Ik zei in het begin niks raars. Ik had er geen reactie met pros en cons oid van gemaakt

De ouders van mijn collega hebben elkaar op de afdeling/directie waar ik werk ontmoet. Toen hebben ze een zoon gekregen en hij ging vroeger vaak mee naar het werk van zijn ouders. Toen hij 17 was kwam hij zelf in dienst en nu gaat hij bijna met pensioen… hij heeft nooit een andere baan gehad, echt bizar! Maar hij is inderdaad een van de moeilijkste mensen :joy:

13 likes

Nee het is geen normale reactie omdat je totaal voorbij gaat aan hoe lastig het is voor zorgverleners. Als je dat zegt diskwalificeer je jezelf echt. Je toont heel duidelijk geen enkele kennis van zaken te hebben.

20 likes

Dat eeuwige een serieuze en begripvolle reactie verwachten op een dommig, snel of haastig berichtje over iets wat totaal buiten je scope ligt komt me zo mijn neus uit

16 likes

Dat heb ik ook nergens beweerd en ook nooit eerder in andere berichten

Dit kan zo op onze intranet :sweat_smile:

1 like