Stel je persoonlijke vraag #42

Scheid jij je afval? (Nav gesprek met collegas die hun afval gewoon NIET scheiden omdat ze het te veel moeite vinden). En dan bedoel ik alles behalve glas.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel vuilniszakken breng jij per maand per persoon ongeveer weg?

• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

0 stemmers

1 like

Waar ik woon wordt het door de gemeente gescheiden, dus behalve papier/ karton en glas heeft het ook gewoon weinig nut.

11 likes

Ik zou wel willen maar het wordt hier niet gescheiden opgehaald dus heb er niet zoveel over te zeggen

11 likes

Maar hoe verwacht je dat ik zou reageren op zo’n reactie van jou? Zoals ik het zie was jouw eerste reactie eerder een stoere reactie.
Kijk, ik had er best prima met jou verder over kunnen praten, maar ik reageerde puur op het idee dat iemand geen euthanasie mag (wat dus mag in iig Nederland), omdat het heftig is voor artsen. Ja, het is heftig, maar het is gewoon iets waar iemand om mag vragen. Volgens mij mogen artsen weigeren en dat zeg ik ook in mijn reactie.
En ik lees nu je andere reactie en dat snap ik heus wel. Maar om de optie euthanasie als een geheel aan iemand te weigeren, vind ik wel apart. Daar ging die poll ook over. Naja deels dan

Ook bij de overheid kun je best wel wisselen van functies en teams. Maar die mensen die er al sinds 1985 werken en maar 1 werkgever hebben gehad zijn wel echt de lastigste mensen om mee samen te werken en alle managers (of ze zijn managers geworden :skull:) accepteren het maar gewoon.

7 likes

Als je begint met een normale reactie krijg je er ook een terug

4 likes

Ik zei in het begin niks raars. Ik had er geen reactie met pros en cons oid van gemaakt

De ouders van mijn collega hebben elkaar op de afdeling/directie waar ik werk ontmoet. Toen hebben ze een zoon gekregen en hij ging vroeger vaak mee naar het werk van zijn ouders. Toen hij 17 was kwam hij zelf in dienst en nu gaat hij bijna met pensioen… hij heeft nooit een andere baan gehad, echt bizar! Maar hij is inderdaad een van de moeilijkste mensen :joy:

13 likes

Nee het is geen normale reactie omdat je totaal voorbij gaat aan hoe lastig het is voor zorgverleners. Als je dat zegt diskwalificeer je jezelf echt. Je toont heel duidelijk geen enkele kennis van zaken te hebben.

20 likes

Dat eeuwige een serieuze en begripvolle reactie verwachten op een dommig, snel of haastig berichtje over iets wat totaal buiten je scope ligt komt me zo mijn neus uit

16 likes

Dat heb ik ook nergens beweerd en ook nooit eerder in andere berichten

Dit kan zo op onze intranet :sweat_smile:

1 like

Maar het dom noemen gaat te ver :joy:

2 likes

Ik kan ons vuilnis alleen aanbieden in dezelfde zak (op plastic na) dus alleen plastic scheiden we. En we gebruiken 4 zakken per week :skull:

Kan jij goed sorry zeggen?

• Nee
  • Ja, maar alleen als ik het meen
  • Ja, ook als ik het niet meen maar het me minder moeite kost om sorry te zeggen dan een discussie aan te gaan
  • Ja, sorry maar ik vind dit te zwart wit

0 stemmers

1 like

Dit is net zo’n linkedin inspiratieverhaal maar dan een nachtmerrie haha

7 likes

Pick your battles :joy:

7 likes

Ik vind het eigenlijk makkelijker om het te zeggen als ik het niet meen dan wanneer ik het wel meen.
Bij het eerste is het meer een ‘pfff, zal wel, jij je zin’ en de tweede heb ik echt ergens spijt van of iets verkeerd gedaan / gezegd.

10 likes

Ik begin heel vaak mijn zinnen met sorry, maar…… en dat slaat al helemaal nergens op want ik bedoel dan eigenlijk “sorry dat jíj́ dom bent, maar…”. Maar toch komt dat vriendelijk over dan hè, ben denk ik Canadees.

21 likes

Nee en ik vind dat echt m’n naarste eigenschap. Heb het ook pas door dat ik me weer ergens aan het uitwurmen ben als ik erop gewezen wordt dat ik best mag erkennen dat ik het fout heb en sorry moet zetten. Dán zeg ik wel makkelijk sorry, maar ik zie gewoon niet snel in dat ik het fout heb. Echt kut ben ik.

6 likes