Maar het dom noemen gaat te ver
Pas na 7 dagen!!
Ik kan ons vuilnis alleen aanbieden in dezelfde zak (op plastic na) dus alleen plastic scheiden we. En we gebruiken 4 zakken per week
Kan jij goed sorry zeggen?
- Nee
- Ja, maar alleen als ik het meen
- Ja, ook als ik het niet meen maar het me minder moeite kost om sorry te zeggen dan een discussie aan te gaan
- Ja, sorry maar ik vind dit te zwart wit
0 stemmers
Dit is net zo’n linkedin inspiratieverhaal maar dan een nachtmerrie haha
Pick your battles
Ik vind het eigenlijk makkelijker om het te zeggen als ik het niet meen dan wanneer ik het wel meen.
Bij het eerste is het meer een ‘pfff, zal wel, jij je zin’ en de tweede heb ik echt ergens spijt van of iets verkeerd gedaan / gezegd.
Ik begin heel vaak mijn zinnen met sorry, maar…… en dat slaat al helemaal nergens op want ik bedoel dan eigenlijk “sorry dat jíj́ dom bent, maar…”. Maar toch komt dat vriendelijk over dan hè, ben denk ik Canadees.
Nee en ik vind dat echt m’n naarste eigenschap. Heb het ook pas door dat ik me weer ergens aan het uitwurmen ben als ik erop gewezen wordt dat ik best mag erkennen dat ik het fout heb en sorry moet zetten. Dán zeg ik wel makkelijk sorry, maar ik zie gewoon niet snel in dat ik het fout heb. Echt kut ben ik.
Maar maakt zelf inzien dat je kut bent (doet zou ik zeggen ) je niet inherent minder kut?
Echte kutte mensen hebben meestal geen zelfinzicht
Het is vooral het nonchalante en onverschillige aan je reactie wat misplaatst/raar is, wat mij betreft
Dit en dan denk ik ook nog eens: kijk mij eens volwassen sorry zeggen dan
Hahaha dit ‘wow kijk mij the bigger person zijn’
Ja, misschien wel.
Ik doe het niet bewust uit koppigheid en omdat ik gemeen wil doen ofzo, dat is wel minder kut inderdaad.
Het was idd snel geschreven, maar het is niet iets wat me koud laat. Onwetendheid, ja dat klopt. Ik heb er idd niet voor geleerd.
Is er ook echt 10% voor het oog om oog, tand om tand principe: jij hebt leed toegebracht dus nu mag je zelf (onnodig) lijden? Vind dat echt heftig.
Je bent verhuurder en je wilt een huis/kamer aanbieden met een energielabel lager dan C
- Moet kunnen
- Kan in sommige situaties
- Vind ik niet kunnen
0 stemmers
Valt me echt op hoeveel huizen nu met een E label te huur staan
Ja ik vind het lastig. Je zadelt je huurders over het algemeen toch met hogere kosten op qua stookkosten. In hoeverre is dat de verantwoordelijkheid van de huurder?
Maar ja wat jij zegt snap ik ook wel. Voor de verbouwing van mijn huis was het nog warm door de plintverwarming. Nu heb ik een A label en is het huis niet warm te krijgen.
Maar een huis energiezuinig maken kost ook veel geld. Dat zou je dan ook terug zien in de huurkosten. Rechtsom of linksom draait de huurder er voor op.
Die zijn er nu toch ook? Deels dan. Iig hier in de stad zijn wel veel sociale huurwoningen die gerenoveerd worden met geld van de EU.