Bij Zara kon ik aanvinken of ik een hergebruikte doos ofzo wilde? Maar de doos die ik kreeg leek nieuw, dus misschien was dr niks beschikbaar
Boeit me nul, maar als ik ooit iets krijg in een meurende Lush doos krijg je wel maar 1 . Rituals is al op het randje.
tell me youâre rich without telling me youâre rich
(maar nu komt er vast een uitleg over dat je salaris opgebouwd is uit een regelmatig deel en een HEEL onregelmatig deel en dat je salaris per maand honderden euroâs kan verschillen)
alle salarissen moeten vooraf een sollicitatie vastgesteld zijn (evt. wel beinvloedbaar door variabelen als bijv. opleiding(sniveau), jaren ervaring, etc.)
dus geen onderhandeling mogelijk
- ja
- nee
- anders
0 stemmers
Leuk idee maar lijkt me onuitvoerbaar
Wat is een reden om hier tegen te zijn?
een man zijn
Lijkt me heel chill, had toevallig vanmorgen weer een gesprek met iemand die we willen aannemen en ik vind dat getouwtrek rond salaris heel vervelend.
Ik vind het zo stom dat ik ergens anders zéker een hoger salaris zou krijgen/kunnen eisen, alleen ik wil niet ergens anders werken. Zou het op mijn huidige werk vast ook harder kunnen spelen (zie ik om me heen genoeg gebeuren) maar ik ben daar echt niet assertief genoeg voor. Plus die hogere salarissen worden toegekend aan nieuwe werknemers die het wel slim spelen, dus als ik er subtiel naar hengel is er helaas geen ruimte meer voor mij. Ach ja
Hoe schoon is jouw oven? 10 extreem schoon 1 extreem smerig
- 10
- 9
- 8
- 7
- 6
- 5
- 4
- 3
- 2
- 1
- nvt
0 stemmers
Voor gemiddelde
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- 8
- 9
- 10
0 stemmers
Daar heb je helemaal gelijk in. Alleen dat doe/durf ik dus niet đ«
Bij 100 hartjes stap ik naar mijn baas!!
Haha, alsof het hier instagram is en je een influencer bent die om engagement bedelt. Zou gewoon nu naar je baas stappen, want je wordt genaaid.
Ik ben (o.a.) weg bij mijn werkgever omdat inderdaad bij ons ook nieuwe mensen (veel) meer verdienden dan mensen die zich al hadden bewezen. Ik kwam er laatst achter dat iemand die er al 3,5 jaar zit 18k per jaar minder verdient dan iemand die er net is begonnen in dezelfde functie (en natuurlijk is het ook een man met het hogere salaris en een vrouw met het lagere ), echt blij dat ik daar weg ben. Bij mijn nieuwe werkgever waar ik in mei begin is er een vaste range per functie en zijn de salarissen ook gewoon voor iedereen in te zien, dus je kan nooit zulke verschillen hebben.
Ik heb ook heel lang in deze situatie gezeten. Vooral die hogere salarissen van nieuwe collegaâs met minder ervaring⊠om woest van te worden. Maar dat dan alleen inwendig zijn. Ook op jezelf. Vreselijk.
Uren heb ik erover gepraat met collegaâs en jarenlang heb ik hele concept-opzegbrieven volgeschreven met âik wil niet weg maar kan dit niet meer verkopen aan mijzelfâ blabla.
Toen ik na 13 jaar wegging was ik bang dat ik er in 1 keer alles uit zou gooien met een heleboel verwijten en emotie maar het woord salaris is geen enkele keer genoemd, heb de eer aan mezelf gehouden. Ik heb dit voor mijzelf door de vingers gezien omdat het mân eerste baan was maar me voorgenomen dat dit NOOIT meer gaat gebeuren. Het is funest voor je zelfvertrouwen/gevoel van eigenwaarde.
Dus ondanks dat ik het zelf ook nooit heb gedaan sluit ik me aan bij de tip van @anon50301661. Of zoals ik gewoon lekker weg gaan terwijl je heel veel andere aspecten van je huidige baan nog wel leuk vindt. Komt goed!
Deze LinkedIN post raakte me pas. Ik heb de naam van de poster voor de zekerheid weggehaald maar het was een openbaar profiel dus hopelijk mag het.
Heb je wel eens relatietherapie gehad?
- Ja, aanrader
- Ja, geen aanrader
- Nee
0 stemmers
En individuele therapie?
- Ja, aanrader
- Ja, geen aanrader
- Nee
0 stemmers
Ben bang dat deze uitkomst niet veel zegt, een schone oven is echt voor iedereen iets anders. Wat mijn man een 1 vindt, vind ik een 9
Ik volg al de helft van mijn leven therapie inmiddels en ondanks dat ik het heel kut vond vroeger, beschouw ik het nu als heel waardevol. Als je het om wat voor reden dan ook (in het algemeen) nodig acht, zet de stap dan!
Pas 1 keer gebruikt sinds ik hier woon (3,5 jaar )
Dat was de grap ja haha. Ik ben al aardig op weg!
Maar jullie hebben helemaal gelijk. Ik begin vast moed te verzamelen.
Het is ook een drempel, dus kracht en wijsheid voor u!
Ik heb dan liever dat alle salarissen open zijn
Een vast bedrag is in mijn ervaring vooral een reden om je niet naar waarde te betalen