Stel je persoonlijke vraag #42

Ik zou dat juist leuk vinden om te zien, inderdaad ivm het milieu. Echt Karen final boss als je daarover gaat zeiken hoor het is een fucking DOOS??

4 likes

Op vakantie met een camper…

• Ja leuk!
  • Mwoah
  • Ik blijf thuis

0 stemmers

Ben je al ooit met een camper op vakantie geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Je mag komende zomer drie weken met een camper op pad. Waar rijd je heen?

• Niet ver (Nederland, België)
  • Noorden (Scandinavië)
  • Oosten (Duitsland, Polen, Tjechië, etc.)
  • Zuid-Oosten (Oostenrijk, Slovenië, Kroatië, etc.)
  • Zuiden (Frankrijk, Italië, Spanje etc.)
  • Westen (VK, Ierland)

0 stemmers

1 like

Ik zou het echt te gek vinden om met een camper 3 weken door Canada te rijden ofzo.

Ik zou het niet leuk vinden om met een camper 3 weken op een 99% Nederlandstalige camping in Spanje stil te staan.

17 likes

Dan is een caravan ook veel praktischer. Om voordeel van een camper te hebben moet je lekker rondreizen (vind ik).

3 likes

Drie weken een camper in de VS was fantastisch, maar die camper was klein waardoor ik mezelf 1000 keer stootte en als je weg wilt moet je dat hele ding weer meenemen.
Maar we hebben deze zomer voor het eerst een eigen vouwwagen :star_struck:

6 likes

Over relatietherapie en of dat een aanrader is vind ik moeilijk te zeggen. Of ja, het lijkt me altijd fijn maar als de ander niet meewerkt en er echt voor openstaat heeft het weinig zin. Heb wel relatietherapie gehad maar door bovenstaande werkte het niet.

4 likes

Ik heb ooit 2.5 week met mijn vriend met een camper door Canada gereisd, dat was echt heel tof! Daar waren we ook op plekken waar je zonder camper ook niet had kunnen slapen.
Maar binnen Europa zou dan met name Scandinavië mij trekken, zeker in de zomer. Ik heb echt geen zin om met 30+ graden in Zuid Europa te zitten in mn camper.

3 likes

Ik heb zelf geen relatietherapie gehad, maar mijn ouders wel, en het heeft hun relatie echt gered. Dacht echt een tijd dat ze uit elkaar zouden gaan zodra mijn broertje het huis uit was, maar ze zijn juist gelukkiger dan ooit. Dus het kan wel helpen. Maar dan idd wel essentieel dat je er beiden voor open staat @Kauai

5 likes

NAAR DE HEL

12 likes

Mijn ouders hadden een vouwwagen, en mijn zussen en ik sliepen dan in een tentje ernaast. Het was op zich best oké, maar ik was altijd jaloers op de mensen die met een caravan waren. Uiteindelijk was het voor mijn ouders bij het aankomen altijd dat hele ding uitpakken en daar waren ze dan de hele dag mee bezig.

Ik huur wel een huisje op landal.

1 like

Ik vind dit echt zo’n gekke poll eigenlijk haha :smile: therapie is toch gewoon per definitie een aanrader (als je het nodig hebt)? En wordt alleen maar een afrader als je geen klik hebt met je behandelaar, of als je een slechte behandelaar hebt, of zelf maar half gemotiveerd bent of verwacht dat tijdens de sessie je probleem opgelost wordt ipv dat jij zelf ergens aan moet werken, etc etc etc, maar dat zijn wat mij betreft allemaal omstandigheden. En onder de juiste omstandigheden is therapie toch gewoon per definitie een aanrader?

Je vraagt toch ook niet: ben je wel eens in het ziekenhuis geweest? Raad je het aan? Ja hoezo raad je het aan, zoiets is dan toch gewoon noodzakelijk? :’) Misschien had je een stomme of slechte arts of een kutziekenhuis of verwachtte je dat je na een echo genezen was van je buikpijn of weet ik veel, maar dat maakt toch niet dat je zegt “oei nee, een ziekenhuis zou ik niet doen hoor, heel slechte ervaring mee”

29 likes

Ah ja ik dacht aan scandinavie, maar ik dacht direct. Ja dan heb ik het elke nacht ijskoud. Heb ooit met een vriendin in de zomer in zo’n kuttentje in oostenrijk moeten overnachten. Ik vond die kou toen al niet te doen. Nou is een camper natuurlijk geen tentje haha maar toch. :cold_face:

Zijn de muren in jouw woonkamer wit?

• Ja
  • Nee een andere kleur
  • Deels
  • N.v.t.

0 stemmers

3 likes

Ik lees net dit artikel Waarom Nederlanders voor Vlamingen vaak als kleuters klinken
En heb een vraag aan de vlamingen. Herken je dit?

• Ja, iedere Nederlander klinkt voor mij als een kleuter
  • Ja, maar niet altijd/niet bij iedereen
  • Nee, ik herken hier helemaal niets van

0 stemmers

En is jouw slaapkamer wit?

• Nee een andere kleur
  • Ja
  • Deels

0 stemmers

Heb altijd het gevoel dat mensen juist in de slaapkamer een andere kleur hebben en ik heb het andersom. Wil mn slaapkamer zo wit mogelijk. Een vriend had laatst nieuw behang in de slaapkamer. Heel druk gebloemd behang. Vond het mooi maar dat is voor mij zo druk aan mn kop :exploding_head:

Ik denk dat mensen taalgebruik dat ze niet (goed) kennen/in hun ogen niet ‘juist’ is al snel ervaren als kinderachtig. Bijv vrijmibo dat genoemd wordt in het artikel, dat is niet bepaald een woord wat vaak voor zal komen in het taalgebruik van de gemiddelde kleuter. Ik heb meerdere Vlaamse vriendinnen en ik vind hen juist wat kinderlijk klinken. Voorbeelden zijn het veelvuldig gebruik van u als aanspreekvorm, de t niet uitspreken in woorden zoals ‘niet’, de manier waarop verkleinwoorden gebruikt worden.

7 likes

Grappig hoe dat werkt. Ik vind ‘mijn mama’ ook nooit zo volwassen klinken.

19 likes

Ja of iets in je zakske steken.
Of iets drinken in een cafeeke.

‘t is echt net wat je gewend bent.

12 likes

Het schelden in het Frans, klinkt alsnog als een liefdesceremonie. In het Duits of Pools klinkt het waarschijnlijk alsof ze een halve ruzie hebben. Idd wel grappig. Ik vind Vlaams vaak heel verlegen klinken. Alsof ze een beetje fluisteren of juist viezig, dat laatste alleen bij een mannenstem trouwens.

2 likes

Ik vind het echt heel grappig dat Rutger Bregman als voorbeeld hiervan wordt genoemd :joy:

2 likes

Mijn slaapkamer is nog rood en zwart van de vorige bewoners :mask: en de woonkamer was donkerbruin