Zou chatGPT jouw werk kunnen overnemen?
- Ja helemaal
- Ja een groot gedeelte
- Ja een klein gedeelte
- Nee helemaal niet
0 stemmers
Zou chatGPT jouw werk kunnen overnemen?
0 stemmers
Het neemt mij nu al best wat werk uithanden, dus ik gebruik het toch wel meerdere keren in de week. Zou al niet meer zonder kunnen!
Met wat voor soort werk? Klinkt best chill
@Luzarl @Totoro privé kan ook nog, ik heb nou al een paar keer gevraagd om muzieksuggesties of filmsuggesties en ik was niet teleurgesteld.
Ik gebruik het zelf als een soort uitgebreidere zoekmachine, maar niet om tekst te genereren.
Maar verschillende opdrachtgevers waren er al overenthousiast mee aan de slag, maar die komen er nu (gelukkig) op terug dat ik nog niet vervangbaar ben. Dus ik mag gelukkig weer zelf schrijven in plaats van alleen maar eindredactie doen voor teksten die stagiaires hebben gegenereerd met ChatGPT.
1/3 van mijn werk bestaat uit schrijven, vooral heel technische, ambtelijke of juridische teksten
vertalen naar iets wat iedereen begrijpt. Gaat meestal over onderwerpen waar ik zelf inhoudelijk geen deskundige van ben. Daar is chat gpt dus best wel goed in. Niet dat als je iets vraagt dat de letterlijke tekst eruit komt rollen, maar wel als ondersteuning.
Je kan bvb vragen: leg x uit in begrijpelijke taal. Of juist inkaderen, goede lijstjes maken van warrige opsommingen, maak van x een lijst en begin de tekst met x. Of als je zin niet lekker loopt dan gooi ik de hele alinea erin en zeg; herschrijf dit. Soms moet ik ook Engels schrijven en dan is het fijn dat chatgpt net een iets uitgebreider en afwisselender vocabulaire heeft, dus dan gooi ik het er ook per alinea in met herschrijf dit. Krijg je vaak goede opties voor net wat beter lopende zinnen. Ohjaa en juist met politiek gevoelige onderwerpen dan is chatgpt goed in neutraal taalgebruik.
Ik schrijf per dag 15/20 bedrijfsteksten. Soms hebben bijvoorbeeld kapsalons of nagelstylisten heel weinig informatie op hun website of zelfs geen website/insta en dan is het best moeilijk om zo’n bedrijfstekst te schrijven omdat je niet weet wat hun USPs zijn. En soms gaat het je ook gewoon duizelen. Chatgpt kan dan handige algemene voorbeeldzinnen geven of gewoon een beetje inspiratie. Maar ik moet zeggen dat ik het pas twee keer heb bekeken en één keer daarvan was toevallig vanmiddag!
Ben jij graag alleen?
0 stemmers
Voor de ja-stemmers: waarom?
0 stemmers
Meestal witwassen
Dat is niet mijn probleem hahaha
Oh shit ik heb de optie over jezelf zijn iets aangepast en nu zijn alle stemmen weg. Excuus aan degenen die al gestemd hadden en voel je vrij dat nog eens te doen.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik vind 1 avond en 1 nacht per maand helemaal niet zo extreem dat dat niet zou kunnen? Elk weekend snap ik, vooral als je kindje moeilijk slaapt, maar die ene dag per maand zou je jezelf gewoon moeten kunnen gunnen. Dan kan je man op een ander moment even een avondje voor zichzelf hebben.
kan jij denk je zien of iets door ChatGPT is geschreven of door iemand zelf
0 stemmers
Lijkt me leuk als iemand (niet ik) nu een quizz poll doet met teksten door GPT en teksten door haarzelf geschreven.
Niet alleen op maandagochtend, ik ben elke ochtend in een grafstemming, haha
Hier is een relevante poll voor Forum Feminarum:
Wat is jouw favoriete vorm van zelfzorg?
0 stemmers
Hahahahahaha. Niks bedacht door mij overigens.
Bij sommige leerlingen valt het wel op. In verslagen bepaald taalgebruik die ze normaal absoluut niet zo gebruiken.
“een lekker kopje thee” said no Forum Femina rum-lid ever
Een lekker kopje thee? Thee is sowieso niet te hachelen. En doe normaal, we zijn geen bejaarden. Toch?
Dagje naar de sauna
Mijn man las laatst een liefdesbrief voor gericht aan mij. Ik was erg onder de indruk, tot hij dit zag en na een paar zinnen snel stopte om te zeggen dat dit geschreven was door chatgpt haha. Ik had dus niks door. Was echt goed geschreven trouwens, eigenlijk te goed.