Ik moet soms teksten schrijven maar kan dat eigenlijk niet zo goed. Dan gooi ik mijn tekst in chatgpt, maakt hij er wat moois van en check ik die ook. Is echt super fijn!
Slapen. I dutjes
Dagje met manicure, pedicure, facial en tussen de afsp in de stad wandelen/winkelen met een koffietje.
En liefst nog een massage
Ik heb nog nooit chatgpt geopend uberhaupt hoor, maar krijg je dan niet dat alle teksten op elkaar lijken? Alsof het een soort format is?
Ja kan ook vragen naar u of jij vorm, hoeveel woorden het moet zijn, eigenlijk alles kun je wel vooraf bepalen
Ik weet nog niet of ik onder de indruk ben of dat het neigt naar creepy
Ik heb net eens een kijkje genomen en het lijkt mij best een uitkomst voor brieven naar instanties ed. Daar kan ik soms eindeloos over doen, blijven verbeteren en dingen anders verwoorden. En hier komt er met een paar drukken op een knop een hele brief uit die je vervolgens nog iets kunt finetunen. Bespaard behoorlijk wat tijdđ
In italie is ChatGPT voorlopig verboden.
Moeten we dit in Nederland (voorlopig) ook verbieden?
- Ja verbieden die hap
- Nee houden!
0 stemmers
Er is zelfs al een petitie van tech bedrijven om AI op pauze te zetten tot er goede wetten en regels voor geschreven zijn. Ze zijn bang dat er anders straks een te slimme computer is die je niet zo makkelijk âuitâ kunt zetten zonder dat er regels voor zijn.
Net zoals Megan
Ja dat vind ik zelf ook een enge gedachte⊠en ik denk dat wetgeving het enige is wat het tegen kan houden, aangezien er altijd mensen zijn die het tof vinden om dingen verder te ontwikkelen.
Maar dit is net zoiets als het internet tegen willen houden, dat gaat niet, het is er. En het blijft ook. En nu is nog iedereen (nou ja, veel mensen) een beetje van âdit is heel erg engâ of âkinderen leren nu niet meer zelf een tekst opstellenâ nee maar dat hoeft dus ook niet meer. De vaardigheden die we nodig hebben over 20 jaar kunnen heel goed héél anders zijn dan de vaardigheden die we nu nodig hebben. Je merkt dat al een beetje: het is nu veel belangrijker dan 20 jaar geleden dat je de vaardigheden en het vermogen hebt om na te kunnen denken over informatie. Je kunt niet meer alles voor waar aannemen, je moet heel kritisch lezen/luisteren om jezelf goed te informeren. Daar is het onderwijs nog helemaal niet zo sterk op ingericht.
Ook wat betreft ChatGPT is de tendens in het onderwijs nog best wel: wat kunnen we doen om ervoor te zorgen dat leerlingen/studenten dit niet kunnen gebruiken. Maar ik denk dat de vraag zou moeten zijn: hoe kunnen we leerlingen/studenten leren om op een verstandige manier met AI om te gaan, hoe kunnen we ze vaardigheden meegeven waarmee ze van een AI gegenereerde tekst kunnen zeggen: dit kan beter, dit is niet goed, dit klopt niet, dit is totale bullshit?
Ik weet natuurlijk niet wat alle forummers hier doen, maar ik denk dat over het algemeen (!) mensen onderschatten hoe goed hun werk te vervangen is door AI. Ik zie dat de helft van de forummers denkt dat haar werk helemaal niet over te nemen valt door ChatGPT, maar ik denk dat dat dus een onderschatting is. Ik denk dat bijvoorbeeld dat de meeste artsen ook best gemakkelijk te vervangen zouden zijn door AI. Niet volledig, maar wel voor een heel deel.
Vind jij iemand van 40 oud?
- Ja
- Nee jong juist!
- Gewoon nee
- Mwah niet stokoud, maar een beetje wel
0 stemmers
En 50+?
- Ja
- Nee jong juist!
- Gewoon nee
- Mwah niet stokoud, maar een beetje wel
0 stemmers
Ik denk dat je dan onderschat hoe belangrijk de menselijke factor is in heel veel werk. We zien inmiddels op zoveel plekken hoe modellen en algoritmen zijn gebruikt om beslissingen makkelijker te maken en vroeg of laat tot rampzalige problemen leiden. Ik heb vrij weinig vertrouwen in grootschalige overname door ai. Dat het kan wil nog niet zeggen dat het tot goed werk gaat leiden voor de ontvanger.
Verschilt voor mij overigens heel erg per persoon, ook bij vrienden. Er zijn mensen van eind 20 die ik stokoud vind en mensen van in de 40 die ik juist nog life of the party vind.
- Ja dat denk ik wel
- Nee dat denk ik niet
- Misschien/twijfel
- Ik hoop het!
- k hoop het niet!
0 stemmers
Kut hij stond anoniem
Is er een specifieke aanleiding voor vandaag?
Debat over de uitslag van de verkiezingen, ik zie het wel gebeuren
En ben benieuwd naar Kaag haar inbreng wbt stikstofbeleid.
Oh maar dat ben ik zeker met je eens. Maar ik zie dus in die poll dat de helft van de stemmers denkt dat chatgpt hun werk helemaal niet over zou kunnen nemen, en dat betwijfel ik wel. ChatGPT zoals het nu is, misschien nog niet suuuupergoed of foutloos, maar als het straks verbinding heeft met het internet (of anderszins doorontwikkeld is) kan het nog veel meer veel beter dan het nu al kan.
Maar goed, ook dan blijft het belangrijk dat je weet wanneer chatgpt fout zit en ik denk dat ook dat best wel ingewikkeld is
Maar je weet toch niet welk werk die mensen doen?