Van dingen als drugsgebruik willen ze het zelf denk ik ook niet weten.
Vroeger dat ik af en toe rookte. Mn vader kwam de tuin inlopen en ik dacht dat hij nog uren weg zou zijn. Ik zat met een vriendin buiten te roken en ik hoorde hem eraan komen maar hij moest nog wel een bocht om. Ik gooide letterlijk voor zān neus de sigaret weg toen hij vroeg ārook je?!ā En toen zei ik āneeā. Smh. Terwijl die brandende sigaret vlak voor mn neus op de grond lag. Hij heeft er gek genoeg wel vrede mee gekregen dat ik destijds af en toe rookte.
Zou jij boos worden als jouw (hypothetische) kind zou roken?
- Ja sowieso
- Nee
- Hmm ik weet het niet
- Een beetje misschien
0 stemmers
En als klap op de vuurpijl heb ik mn moeder die al jaren was gestopt met roken ook weer aan het roken gekregen toen we samen op vakantie waren wtf. Nu alweer beide jarenlang gestopt gelukkig.
Vind dit zulke serieuze/diepe redenen. Hoofdreden is bij mij denk dat ik bepaal wanneer ik wat met wie wil bespreken
@Jumpsuit ligt aan de leeftijd
Nee en ik vind het echt ziekelijk van mezelf maar ik kan niks geheim houden. Als ik morgen met 12 mensen het bed deel zou ik nog de neiging hebben om het te zeggen. Ik kan het gewoon niet niet delen. Het is echt heel raar.
Edit : dit is natuurlijk wel een heel bizar voorbeeld wat ik benoem hahaha
Ik zou er niet blij mee zijn (rook zelf niet) maar zie wel dat boze, verbiedende ouders vaak juist het tegenovergestelde bereiken van wat ze willen dus zou er zelf toch maar relaxter proberen mee om te gaan
Ja dit inderdaad. Ik zou wel duidelijk wijzen op de gevaren en aangeven dat ik er absoluut niet achter sta of ga faciliteren. Ik ken iemand waarvan de ouders gewoon sigaretten voor hun kind kochten of āwel in het schuurtje mochten rokenā ed. Als jij jezelf dit wilt aandoen werk je er ook maar zelf voor.
Gelukkig is roken onder de jeugd wel steeds meer āuitā, vroeger stonden wij in de pauze met de hele klas te rokenš overigens was het bij mij thank god ook maar een domme fase.
op het moment zelf zei ik niks maar inmiddels heb ik alles wel verteld wat zich in mān wilde jeugd heeft afgespeeld
we kunnen er ook wel samen om lachen - ze heeft ook weleens verteld dat ze niet kon geloven dat ik niet wist dat zij dingen niet doorhad enzo
zoals flessen drank die slecht verstopt in mn kamer stonden of als je duidelijk doorgehaald aan de ontbijttafel verschijnt
en dat ik mezelf dan zoooo cool en incognito voelde want ~ niemand had me door ~
en op dit moment gebeurt er weinig wat het verbergen waard is haha
En welke leeftijd dan? Vind dat altijd zoān stom iets. Een puber kan op zān 12e gaan roken maar ook op zn 17e.
Heeft jouw werkgever variabele feestdagen? Dus dat je kunt kiezen of je vrij wilt met Keti Koti in plaats van Hemelvaart bijvoorbeeld.
- Ja
- Nee
- Nee, maar zou ik wel willen
- Niet van toepassing
- Anders
0 stemmers
Niet officieel, maar als je met tweede paasdag wilt werken en die uren later opneemt kijkt daar niemand raar van op. Heb het zelf ook wel eens gedaan!
Niet echt van toepassing. Ik mag met mijn uren rommelen, zolang ik maar aan mijn werkuren per week kom. Andere collegaās moeten het wel eerst bespreken, maar is geen probleem
Soort van eigenlijk. Je mag 2 nationale feestdagen inwisselen voor iedere andere random dag.
Dus je zou bijvoorbeeld kunnen zeggen ik werk 2e paasdag en dan ben ik vrij met Keti Koti, maar je kan die dag ook aan je vakantie in de zomer plakken (bijvoorbeeld).
Alleen dat kan dus maar 2 keer, maar denk dat als je een soepele leidinggevende hebt en je een goede reden hebt dat wel vaker dan 2x zou kunnen.
Feestdagen doen we niet aan. Mijn werk gaat iedere dag door alsof het een normale dag is. Gelukkig wel toeslagen als ik toevallig op een feestdag ingeroosterd wordt.
Vind dat helemaal geen dom iets. Een twaalfjarige is echt iets anders dan een zeventienjarige en ik zou behoorlijk gealarmeerd zijn als een twaalfjarige in deze tijd ineens begint te roken. Wat mij betreft zou ik boos worden zolang je onder mijn dak woont. Er is - vind ik - ook een heel groot verschil tussen boze en verbiedende ouders en een ouder die op de juiste momenten laten zien dat er dingen in de opvoeding zijn die tot een bepaalde leeftijd niet onderhandelbaar zijn en daarna ook niet worden toegejuicht. Roken en drinken vallen daar voor mij echt onder, alles is er momenteel op ingericht om roken en drinken op jonge leeftijd te ontmoedigen en dat heeft een reden.
Je mag bij ons altijd kiezen, maar mijn werkgever is over een aantal dagen heel soepel. Keti Koti hoeven we bijv niet vrij te nemen.
Vroeger verborg ik best wel wat (roken, lage cijfers - heb bijna een jaar volgehouden dat het best ok ging op school, tot ik bleef zitten -, geldproblemen toen ik studeerde). Maar inmiddels weten ze alles wel, en deel ik ook bijna alles wel met ze.
liefst met een molotovcocktail
Eens, helaas voelen niet alle studenten deze verantwoordelijkheid over hun eigen leerproces
Ik stem nee, maar ik kan wel situaties bedenken waarin mensen hun woede niet kunnen beheersen. De verkrachter van je beste vriendin, de man die je zus mishandelde tijdens een zwangerschap etc.
Lost het iets op, is het āt waard om zelf de bak voor in te gaan, moet je geweld met geweld bestrijden? Nee, maar toch snap ik het wel.
Ik weet het niet. Aan de ene kant denk ik ja, want je weet hoe slecht het is etc, maar ik vind dat ook weer heel hypocriet van mezelf omdat ik zelf dus wel stiekem gerookt hebt.
Ik weet dat mijn ouders altijd heel hard riepen dat ze het heel erg zouden vinden als ik ga roken (iets met een rijbewijstā¦) en daarom heb ik het nooit verteld en rookte ik stiekem. Denk dus ook dat het weinig zin heeft om boos te worden, want als ze iets willen doen ze het juist. Als ik naar mijn eigen voorbeeld kijk, alleen over roken werd altijd heel streng gedaan en dat is dan ook het enige wat ik stiekem ben gaan doen. Omdat over andere zaken, als drugs en alcohol, altijd heel open gepraat werd, vond ik dat totaal niet spannend en heb ik daar nooit gekke en/of stiekeme dingen mee gedaan.