Stel je persoonlijke vraag #42

Zou jij een relatie aan kunnen gaan met iemand waarvan je weet dat deze persoon zijn ex partner fysiek of mentaal mishandelde?

• Ja, elke relatie is anders. Wil niet zeggen dat het bij mij gebeurt
  • Ja, als diegene oprecht spijt heeft betuigt
  • Nee, nooit

0 stemmers

Sorry, ik krijg de hele tijd van die kut Chris Brown filmpjes op IG.

2 likes

Mijn moeder denkt dat mijn YSL tas 500,- was :sweat_smile: en was helemaal verbaast dat ik zo’n dure tas heb gekocht.

14 likes

Mocht jij op je 16e alcohol drinken van je ouders?

• Nee
  • Ja
  • Nee maar ik deed het alsnog

0 stemmers

Met 16 jaar mochten wij allemaal drinken (uiteraard in het weekend met een feestje).

2 likes

En zou jij je kind van 16 nu laten drinken?

• Nee, pas vanaf 18
  • Nee, helemaal nooit
  • Ja, zo af en toe
  • Ja hoor ze doen maar
  • Ik wil daar niks van weten

0 stemmers

Oh ja gadverdamme achterin de Peugeot 205 van mijn moeder waar de ramen achter niet open konden en zij dan roken voorin :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: dat dat vroeger gewoon normaal was. Bizar. Snap nu wel dat de geestelijke gezondheidszorg zo vol zit

31 likes

dit!!! herinner me die geur zo goed.
weet nog dat we een keer alle ramen open hadden en dat als hij uit raam aste het bij mij naar binnen kwam. heb bij mn oma achterin trouwens meegemaakt dat de hele brandende peuk door het achterraam weer naar binnen kwam. of dat ik als kind van 5 op familiefeesten (waar alle ramen dichtzaten) alle tantes langs ging om te reminden dat hun sigaret lag te ver-assen in de asbak en of ze hem ff wilde oproken. als het echt feest was mocht ik de sigaretten schieten/maken/hoe heet dat

vervolgvraag:
zou jij je kind (onder de 14?) radler, 0% bier of shandy geven?

• nee, nooit
  • wel radler en/of shandy, geen 0% bier
  • wel 0% bier, geen radler en/of shandy

0 stemmers

2 likes

Ik stop niet m’n vinger in m’n vagina om t ff te schrobben maar wel gewoon de vulva met alle lippen

37 likes

Qua alcohol hebben we echt een verandering doorgemaakt die overduidelijk bewijst dat we zelf de sleutel tot verminderd alcoholgebruik zijn. Dat starnakel thuiskomen ontstond vooral in een cultuur waarin ouders en instituties kinderen op het gebied van alcohol niet begrensden. Alcoholgebruik onder tieners is fors gedaald sinds nix18. Drinkende kids zijn in de minderheid, je kind kan nergens heen, het bijna nergens kopen en het in openbare ruimten niet gebruiken. We weten ook dat kids die mogen drinken vaak ook veel drinken. Ik ben steeds weer verbaasd als ik ouders hoor die daar niet van willen profiteren en bewust die laatste ruimtes waarin het nog kan faciliteren door hun kind mee te laten drinken, alcohol mee te geven of de ruimte te faciliteren. Waarom zou je de cool parent willen zijn.

16 likes

Een goede vriendin van mij werkt op de middelbare school waar wij samen op zaten. Ondanks dat het 20 jaar geleden was, zijn er nog zoveel docenten die wij ook hebben gehad. Ik word echt gék van die verhalen en namen en herinneringen die worden opgehaald. Had die fase graag voor eeuwig afgesloten.

2 likes

Ja daarom heb ik nee gestemd en het even opgehelderd voor 't geval er nog mensen zijn die met vagina vulva bedoelen

1 like

Limonade kan je krijgen.
En als ik in een gulle bui ben, maak ik hem met spa rood voor je :joy:

1 like

Heb jij dit meegemaakt
afbeelding

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik hoor volgens mij tot de oudere forummers, maar ik heb dit echt nooit gezien. En mijn ouders en groot deel van de familie rookten (bij vlagen) wel, zeker toen ik nog jonger was.

4 likes

Wel de snacks, niet de sigaretten erbij

1 like

Nee, alleen verhalen van m’n ouders erover. Dat ze dan voor al het bezoek op een verjaardag het specifieke merk kochten wat diegene rookte. En dat ze allemaal van dit soort fancy houders ervoor hadden:

22 likes

Wel een asbak op tafel

2 likes

Haha ik dacht dat het snoepsigaretten waren

Ik heb dit ook nooit gezien met sigaretten maar mijn oma had nog wel een of ander “fancy” vaas-acthig ding staan wat blijkbaar altijd dienst had gedaan als sigarettenhouder.

2 likes

Of in de trein, en zelfs in het vliegtuig heb ik nog bewust meegemaakt.
Echt schandalig dat mijn ouders die 5 uur vliegen naar Gran Canaria niet zonder peuk konden

1 like

Ja of als je na een avond uitgaan onder de douche stapte en al die rook in je haar zat en zo helemaal loskwam met shampoo echt goor eigenlijk. Maar het rookverbod was stom want “dan ruik je alleen maar zweet” haha
Ik heb nog een litteken van een sigaret op m’n been staan omdat je dan stond te dansen tussen rokende mensen, echt zo’n andere wereld als je daaraan terugdenkt.

18 likes