Heb nog geen uitgebreide analyse, maar gevoelsmatig krijg je hier ook een hele enge samenleving van, waar je alleen maar met mensen in aanraking wil komen die zo denken als jij. Denk niet per se heel wenselijk
Toen ik nog in de zorg werkte had ik soms patiĂ«nten die vervelende ideologieĂ«n hadden en die dan deelden. Ik weet niet of je die als zorgverlener kan weigerenâŠ
in theorie zou ik het commercieel wel doen maar stel ik ben kapster en een racistische klant belt me op om een afspraak te maken weet ik echt niet goed of ik nee zou durven zeggen aan de telefoon. En zonder de reden erbij te noemen maak je ook niet echt een puntâŠ
@Janniebeton kinderen moeten zeker naar de kapper. Dat dunne kinderhaar staat snel onverzorgd.
Dit werd mij laatst ook gezegd door de kapper! Zo gek
Ja echt bizar! Terwijl je volgensmij van corona wel heftig haaruitval kon krijgen, maar bij de vaccinaties was het helemaal geen bijwerking.
Het was sowieso een kreng die kapster want ze maakte nog veel meer vage opmerkingen.
Nee absoluut niet maar je moet het maar net weten. Je komt op een dag / door een leven heen met zo veel mensen en dienstverleners en winkels etc in aanraking waarbij je geen idee hebt wat hun standpunten zijn (gelukkig maar). Als ik zie dat mijn kapper / mijn favoriete marktkraam / ik noem maar wat - zijn racistische of anderszins onacceptabele standpunten kenbaar maakt ja doei dan breng ik mijn geld lekker ergens anders heen dan heb Ăk geen zin om die te steunen.
Maar in veel meer situaties komt het gewoon niet of zelden ter sprake en sta je gewoon bij iemand aan de kassa die misschien GL stemt maar misschien Wilders en je zult het gewoon niet weten en dat hoeft ook niet.
Of stel ik ben ziek en ik word behandeld door een arts die antivaxxer is of homofoob nou ik zou dat heel stom vinden en heb liever een arts met wie ik het wel eens ben, maar 99% kans dat je dat niet te weten komt, want je kunt niet iedereen die je door noodzaak ontmoet door een vetting procedure halen.
Zelf knippen? Ja ik werd altijd door mân moeder geknipt, die kon het wel ok. Maar ik ben nu bij mijn (anti vaccinatie) kapper en daar kwam iemand met een peuter met van dat wapperhaar die geknipt moest worden, wat mij echt zonde van het geld leek
Zit wel wat nuance in wat wel en niet, maar vaccineren vind ik op dit moment niet per se iets om niet meer naar mân kapper te gaan. Extreemrechts wel
Ja ik vind het juist heel veel verschil maken om het even te laten bijwerken. Het wapperhaar is dan gelijk een stuk minder en het lijkt weer wat. Ook bij meisjes die nog baby haar hebben kun je een leuk kort kapsel laten knippen.
Maarja als iemand anders het weer zonde van zân geldt vindt, vooral niet doen natuurlijk
Maar waarom is iemand die niet gevaccineerd is nu minder erg dan een jaar geleden dan? Want een jaar geleden waren die personen ook anti-vax en niet gevaccineerd en toen was het allemaal wel heel erg. Dus als je je wil vasthouden aan je eigen principes en daar nog steeds achter staat zou je diegene toch nog steeds moeten/willen skippen?
Tja, het product aan haar verkopen, sure I guess, dat is wat jouw bedrijf aanbiedt dus mensen mogen dat kopen. Je kan ook zijdelings of rechtuit vrolijk over abortuszorg praten en zien of ze in discussie wil en je product niet meer wil
Haar inhuren om reclame voor jou te maken: nee!
Ohh huh ik heb hier per ongeluk op gestemd sorry
Als je op stemmen tonen klikt, kan je je antwoord wijzigen
Maar dat hoor ik dan weer niemand uitspreken. Van oh misschien hield ik me er toen wel te streng aan vast, misschien was ik te streng voor mensen, ik snap het nu wel.
Wie zegt dit dan?
Ja daar zeg je wel wat inderdaad. Ik zit nog veel te veel aan de âouderwetseâ manier van roken te denken. Aka ik begin oud te worden blijkbaarđ
Ik zeg dit ook met in gedachte een poll die een tijdje geleden hier was geplaatst met de vraag of bij een volgende pandemie mensen zich net zo strict aan de regels zouden houden en alles opvolgen en er was toch een groot deel die dat niet zou doen. Oké, was waarschijnlijk niet van toepassing op wel of niet vaccineren nu ik het zo opschrijf⊠maar dat vond ik een beetje gek gezien mensen die de avondklok bijvoorbeeld verbroken, of die meer mensen zagen dan mocht van de overheid, daar werd hier wel op neergekeken.
Nogmaals, heeft dus niet echt betrekking op wel/niet vaccineren merk ik nu ik het zo opschrijf. Maar wel op het volgen van de regels in het algemeen.
Ik hoef in principe niet alleen contact met kopieĂ«n van mezelf want dat lijkt me verschrikkelijk maar als er een wereld was waarin ik elke FVDâer of andersoortige fascist zou kunnen vermijden zou ik dat echt dikke prima vinden.
Ik probeer de babypark al te ontwijken door hun christelijke visie. Op zondag de webshop dicht en je kan de prijzen niet eens bekijken. En alle vrouwelijke medewerkers in een rok. En vind het ook gewoon een afschuwelijke winkel, maar dat ligt meer aan dat er gedaan wordt of een baby voor 1 miljoen aan spullen nodig heeft.
Dit lijkt me een beetje overdreven. In de vraag wordt o.a. extreemrechts gedachtengoed genoemd. Dat is nogal heftig. Het gaat er hier niet om dat je als SP-stemmer niet wilt winkelen bij een ondernemer die D66 promoot ofzo.
Ze kan natuurlijk in de toekomt weer meer gaan delen erover. Dus nee zou ik niet willen.
Ik koop zelf geen studio noos /artipoppe.
Oke nooit een artipoppe gehad maar zou ik niet kopen.