Er wordt o.a. hier een lobby gehouden voor een wettelijk verbod van smartphones op middelbare scholen.
- Goed idee
- Slecht idee
- Geen idee
- Anders
0 stemmers
Er wordt o.a. hier een lobby gehouden voor een wettelijk verbod van smartphones op middelbare scholen.
0 stemmers
Verbod is topidee, wettelijk verbod is slecht idee. Edit: Wet en politiek moet je soms ver van opvoeding en onderwijs houden en dit lijkt me zo’n moment.
Champignons en tomaatjes uit de oven is in ovenschalen doen (wel gescheiden van elkaar, want ze geven allebei hun eigen vocht af die heel lekker is om op te soppen met brood), lekkere olijfolie overheen, veel knoflook, beetje zout, veel peper en dan in de oven op 180 graden 35-40 minuten. Ik doe het vaak wat vroeger en zet dan gewoon de oven uit als ze klaar zijn, met de restwarmte rustig afkoelen doet de knoflooksmaak wel top.
Mijn dochter moet in de les haar telefoon in een telefoonzak stoppen. (Camera naar beneden)
Veel scholen werken tegenwoordig met een programma zoals SOM. Het rooster kan per dag verschillen en ook het huiswerk staat er in.
Niet handig als ze dan geen mobiel mee mogen nemen die dag. Scholen stimuleren het digitale gebruik.
En inderdaad op de laptops kunnen ze ook berichten sturen. Dus wat maakt het uit!
Bij ons is het al een regel dat het niet mag maar 1) leerlingen houden zich er niet aan en doen het dan ‘stiekem’ en/of 2) ze moeten wel werken op laptops dus gaan ze elkaar maar via Teams o.i.d. berichten sturen wat nog veel afleidender is omdat dat telkens in beeld oppopt.
Ik gok dat 80% van dit forum is opgegroeid met een paar grote tv schermen in de school waarol roosterwijzigingen werden weergeven en een papieren agenda. Je kind zal het overleven zonder mobieltje
Vind het btw wel jammer dat ze in dat stukje met cijfers over fietsongelukken geen cijfers noemen van hoeveel van de kinderen op de SEH daar zijn ivm hoofdletsel? Staat los van dat ik voor helmen ben, maar is wel leuk stukje info wat ik had willen horen in een artikel dat geschreven is om me te overtuigen
Wow, wil je ons terug de Middeleeuwen in hebben ofzo?
Dit herinnert me er aan dat bij ons het rooster in een kastje hing en daar moest je ook kijken of er wijzigingen waren (nog geen digitale schermen dus).
Of je werd gebeld met de telefoonboom.
Tuurlijk, wij zijn ook groot geworden. Maar ik vind ook dat een kind leert om te gaan met de digitale afleiding die er nu is.
Is leren dat er plekken zijn waar je dat ding volledig wegstopt en er niet mee bezig bent niet de beste vorm van ermee leren omgaan?
Ja, daarom stoppen ze hun mobiel tijdens de lessen in een telefoonzak.
Maar een verbod op school vind ik onzin.
Ik heb denk ik iets te vaak in klassen gezeten afgelopen jaren om nog vertrouwen te hebben in de telefoonzak. Vind dat er met zo’n ding echt nog veel ruis is
Wat heerlijk! Dankjewel!
Pers je voor de ovengroenten de knoflook uit of leg je de teentjes er in hun geheel tussen?
Ik zie dat dus helemaal niet zo in mijn (bovenbouw)klassen. Die beginnen ook al te zuchten als ik over deze discussie begin. Het leidt ze wel af hoor, maar dan eerder thuis als ze alleen zijn. Maar alleen al binnen scholen zullen grote verschillen zijn.
Ik vind het vooral ook ingewikkeld, omdat ik het allemaal schoolleidingen en hotemetoten nu zie omarmen als heilige graal om resultaten te verbeteren, terwijl de schreeuwende lerarentekorten en werkdruk even genegeerd kunnen worden.
Fuck die telefoonboom. Ik woonde wat dichter bij school en werd uiteindelijk nooit gebeld omdat het halverwege wel ergens mis ging. Dan is zo’n appgroep wel chill op zich.
Ik gebruik hiervoor altijd knoflook uit pot van de toko, omdat die niet snel verbrand in de oven en hij blijft veel zoeter. Verse knoflook vind ik minder lekker uit de oven, tenzij echt in hele bol doormidden gesneden met olie erop en in aluminiumfolie gewikkeld. Ik gebruik altijd deze:
ik wist niet dat dat verschilde! Wat chill, dank voor de tip.
Het enige wat mij toch onhandig lijkt is dat het kind dan geen telefoon bij zich heeft dus niet kan bellen als er iets. Alhoewel wij dat vroeger ook niet hadden, lijkt het me toch vet handig. Terugdenkend aan m’n tiener zelf die een fiets met lekke band naar huis aan het slepen was.
Toen ik in bovenbouw zat had ik wel zo’n oud ding. Maar zonder social media was het destijds helemaal geen afleiding.
Ik dacht, nu komt er iets over een oma die op sterven ligt ofzo Maar nee, een lekke band. Serieus, al zou ik een kind hebben met een telefoon, kon het nog naar huis lopen. Word je hard van.