Kinderen zijn briljant in dingen kwijtraken. Ik weet niet of je ze dan zo’n duur horloge moet geven. Chippen lijkt mij goedkoper
12 km naar huis lopen Gelukkig maar één keer hoeven doen in mijn hele middelbare schooltijd.
Ik had echt Big Brother als ouders, ik moet er niet aan denken dat ze tijdens mijn tienerjaren/ puberteit toegang hadden tot dit soort informatie. Sluit me dan maar gelijk op in de kelder.
Oh en andere ouders reageerden op het verbod met: ‘het is toch leuk dat ze tijdens het spelen kunnen bijhouden hoeveel stappen ze zetten en hoeveel calorieën ze verbranden’
Ik vind dit echt geen goed idee. Het is een vorm van schijnveiligheid en wekt cobtroledrang in de hand. De basis van kinderen opvoeden is volgens mij leren loslaten en dat begint al bij de geboorte.
Oh dat leren ze ook zeker! Mijn dochter heeft geen eigen agenda hoeven kopen. De planner krijgen ze van school en de eerste maanden elke week leren plannen.
Ja dat. Het is ook een heftig beeld en geeft denk ik ook een vals gevoel van veiligheid. De inbreuk weegt niet op tegen wat je wilt voorkomen. Nog los van dat ik denk dat de ergste dingen die een kind op straat kunnen overkomen niet te voorkomen zijn met een live locatie.
Edit: en misschien weet ik niks van buitenspelen hoor, maar zo ver gaat een achtjarige toch niet?
In mijn eerste jaar werd digitaal net ingevoerd.
In een excel bestand en de boef die ik was veranderde dat tijdens ict les.
Zijn we denk 2 weken mee weggekomen.
What the hell moet je vragen aan je kind onder schooltijd?! Heb je je broodje wel op? Wat wil je eten vanavond?
Onze 9 jarige heeft zo’n horloge maar die gebruiken we niet voor haar locatie. Wel hebben we onze telefoonnummers en 112 er in gezet, dus mocht er iets gebeuren kan ze een van ons bereiken. Er staan ook geen apps op en ze mag hem niet aan naar school (al is ze een van de weinige van groep 5 die geen telefoon/smartwatch bij heeft).
Goh ben zo blij dat ik geen kinderen wil haha wat een rust om hier niet over na te hoeven denken
Waarvoor gebruikt ze ‘m dan?
Ik zie natuurlijk maar een klein stukje en ook in mijn eigen klas lang niet alles, maar bij de meeste leerlingen zit hun telefoon gewoon in de tas tijdens de les en zijn ze in de klas vooral met elkaar en/of school bezig.
De leerlingen die wel vaker hun telefoon pakken, hebben meestal minder aansluiting met de groep omdat ze bijvoorbeeld ouder zijn of er thuis van alles speelt. En je hebt een kleine groep leerlingen die echt verslaafd is, maar die zijn dat ook voor bijvoorbeeld spelletjes op een tablet/laptop of andere vormen van afleiding.
Ik zie het daarom denk ik meer als symptoombestrijding. Maar nogmaals, ik zie maar een klein stukje. Ik werk nu alleen al onder de zoveelste rector die gefixeerd is op dit thema, terwijl werkelijk álle andere randvoorwaarden niet op orde zijn want die (lokalen, personeel, boeken, etc.) kosten namelijk geld. Vandaar dat ik de discussie nooit zo serieus nam, maar nu wel een onderbouwd standpunt wil hebben als het steeds terug blijft komen. Maar ik vind het een ingewikkelde.
Ze mij met rust laten.
Kinderen vallen toch wel een keer buiten de boot
M’n bek valt eigenlijk ook open van die bedragen. Zo is een feestje toch niet leuk meer.
Mijn oplossing: niet gaan of zelf organiseren (ik heb met beide opties ervaring) - anders ben je opeens 200 piek verder omdat Thea een Magic Mike show heeft geboekt, een goedkoop (maar eigenlijk dus duur) 3-gangen diner in een slechte zaak, een gezamelijk kutcadeau waar echt niemand op zit te wachten en oh ja de bruid hoeft niks te betalen he hahahah hihaho.
Snap niet zo goed hoe deze twee concurrenten van elkaar zouden zijn? Wat is het verband?
Ik heb pas 1x een vrijgezellenfeestje meegemaakt, en vond dat het geld echt wel waard, heb echt een topdag gehad!
Whaha ohhh dat was ik helemaal vergeten. De klasgenoot die mij moest bellen was ook een jongen waar ik wel eens mee had gezoend. Toen hadden we de weddenschap dat als hij mij moest bellen en mn vader opnam hij moest zeggen “met je schoonzoon”. Heel sneu maar dat vonden we allemaal heel grappig. Helaas nooit gebeurd.
En nu doen ze dat dus via een appgroep? Je wilt toch niet met je hele klas in een groepsapp als puber wij hadden altijd online wel het rooster en het zelf indelen van je rooster enzo.
Heb je wel eens met een klasgenoot gezoend op de middelbare school? Dus wel dat je in dat jaar bij elkaar in de klas zat uiteraard. Niet die ooit een klasgenoot is geweest.
- Ja 1
- Ja meerdere
- Nee
0 stemmers