Stel je persoonlijke vraag #42

Rillingen op een goeie manier :joy::sob:

1 like

Hangt van de context af. Ik zeg ook lieffie of lieverd als ik iemand wil troosten.

Edit: maar ik zie dat ik geen van jullie kenau’s hoef te troosten hahaha

16 likes

Nee ik heb oprecht een zwak voor het woord Lieverd

Een oudere vrouw die ik ken stuurt me heel vaak random dingen en dan erbij “hoop dat je een fijne dag hebt, Lieverd :cherry_blossom:”

Dus ik zie dat altijd positief in.

5 likes

Maar lieverd, da’s buiten het forum.

9 likes

Ohja, dat soort mensen ‘voelt dat aan’. Kun je mss even aanvoelen dat ik hier niet op zit te wachten???

3 likes

Als je nu een nieuwe eettafel moest uitkiezen wat zou je dan kiezen? Excuus als ik dat al heb gevraagd maar ga binnenkort verhuizen en ik weet niet meer wat ik wil allemaal, verander steeds van mening. Mn voorkeur gaat denk ik uit naar rond.

• Een ronde eettafel
  • Een ovale eettafel
  • Een rechthoekige eettafel
  • Een vierkante eettafel

0 stemmers

Ik vind bij rond vooral leuk dat je elkaar allemaal makkelijk kan aankijken en je zit natuurlijk niet met hoeken.

2 likes

Toevallig kort geleden een eettafel besteld in Deens ovaal

5 likes

Ik vind rond eigenlijk het leukst en het meest gezellig. Alleen ik wil per se 8 mensen kwijt kunnen aan tafel (en dan Asian style zo een draaischijf in t midden bij etentjes) en dan heb je best veel ruimte nodig.

7 likes

digital nomading

• neokolonialisme
  • geen neokolonialisme
  • slim
  • ga ik nooit doen
  • wil ik ooit doen
  • heb ik gedaan
  • digital nomading?

0 stemmers

2 likes

Klopt idd. Al kun je bij een ronde tafel al snel wel veel meer mensen kwijt omdat je niet met die 4 hoeken zit.

Ik vind deze mooi bijv:

ronde-tafel-duurzaam

3 likes

Ik heb altijd juist t gevoel dat er minder mensen om een ronde tafek heen kunnen. Ik heb overigens ovaal en dat zou ik meteen weer kiezenZ

5 likes

Ik heb een ovale en vind de tafel heel mooi en we hadden mazzel dat we deze kregen van iemand, maar nu we een ovale tafel hebben, had ik toch liever een ronde gehad. Ik vind het net niet handig.

Ik denk er misschien wel meer is en ik denk daar ook wel veel over na, alleen in de ‘ik weet nog niet wat dan wel’ voel ik de ‘nog’ niet zo, ik denk niet dat ik er ooit achter ga komen en ik denk ook niet dat het de bedoeling is dat ik er achter kom en daar heb ik ook vrede mee. Ik vind het wel interessant om na te denken over mogelijke antwoorden, maar ik voel niet de behoefte om het echte antwoord te vinden, zegmaar. Ik ben wel bezig met spiritualiteit en wat dat betreft neig ik heel erg naar de natuur-hoek, maar ik trek dat ook niet perse door naar dit soort vragen.

Edit: Ook wat @Zeester zegt inderdaad, ik denk niet dat wij het ooit gaan kunnen snappen/bevatten en daarom streef ik daar ook niet naar

4 likes

stellen jullie naar de wc gaan soms uit omdat je geen zin hebt/lui bent

• ja
  • nee

0 stemmers

2 likes

Je schuift juist heel makkelijk ertussen bij een ronde tafel. Rechthoekig wil ik sowieso niet dus weetniet eens waarom ik dat ertussen heb gezet. Wil zelf wel 8 stoelen en ik krijg dan zo’n kasteel gevoel zo’n lange tafel met veel stoelen lol. Zelf twijfel ik tussen ovaal en rond.

@Mrs.Fraser waarom vind je het niet handig?

Ja ik heb nu weer zo’n fase waarin ik heel erg nadenk over “wat doen we hier nu helemaal en wat gek dat we al die dingen ontwikkeld hebben en waarom leven we eigenlijk op deze manier, we vinden allerlei dingen mega belangrijk maar eigenlijk zijn we een soort geĂ«volueerde dieren etc) dat je alles zo’n beetje bevreemdend aan het observeren bent (ben verder wel ok hoor;p).

4 likes

Ik vind het van smal naar breed niet fijn, kan hierdoor niet fijn de tafel dekken bijvoorbeeld. Het is een 6 tot 8 persoonstafel en het gaat wel, maar niet heel comformtabel. Als je er met 8 mensen aan zit te eten, kan je niet heel fijn de schalen bv nog op tafel zetten. Dit ligt ook aan wat voor model ovaal je neemt natuurlijk en die van ons is op het breedste stuk al niet heel breed, maar ja het was maar een krijgertje, haha.

4 likes

Kan jij het &-teken zo schrijven?

• Ja natuurlijk
  • Als ik het kan natekenen
  • Nee het lijkt nergens op

0 stemmers

Sorry forummers, maar ik noem iedereen irl lieverd, lieve schat, schat, schattepatat, lekkerding en knapperd

Ik zie het maar zo: liever dat dan iemand standaard lelijkerd noemen

3 likes

Zo noem ik mn vrienden. “Ha lellikkerd”

7 likes