Stel je persoonlijke vraag #42

Ik vinden hele lange eettafel dus echt lelijk. Voelt zo middeleeuws. Of bedoel je in het algemeen waar ongeacht de vorm 8 mensen passen? Ja ik vind 8 nog wel meevallen hoor. Maar 8 als het de ruimte toelaat zeker wel mn favoriet.

Ik ben wel eens in van die kastelen geweest waar je dan ook binnen mocht kijken. En van die teringlange tafels nee. Dat gevoel krijg ik dan direct.

3 likes

“Je kunt maar beter je mooiste en meest over the top jurk of kostuum aandoen”-thema.
Echt haat aan mensen die in hun gewone outfit naar een trouw gaan.
En neen ik wil niet horen waarom mensen dit wel doen. Het is een trouw geen bbq in de achtertuin.

44 likes

Ik vind rond en groot vaak denken aan een feestzaal. Echt mooi rond kan tot 4-6 personen.
Rechthoekig doet me nu niet denken aan een kasteel, misschien omdat dit meer de norm is?

1 like

ben jij op de middelbare school op reisweek geweest?

• ja
  • nee

0 stemmers

als je op een scholengemeenschap zat, zat er dan verschil in welk niveau naar welke stad/land ging?

• ja
  • nee

0 stemmers

ging gymnasium naar rome of griekenland?

• ja
  • nee

0 stemmers

mocht je zelf kiezen naar welke stad/land je ging?

• ja, mocht ik zelf bepalen
  • nee, dat lag aan je niveau (vmbo/havo/ath/gym)
  • nee, dat werd bepaald door de vakken die je had
  • nee, andere reden namelijk

0 stemmers

uit welke van deze steden kon je kiezen?

• berlijn
  • londen
  • parijs
  • wenen
  • praag
  • rome
  • barcelona
  • dublin
  • münchen
  • porto
  • milaan
  • athene/griekenland rondreis
  • warschau
  • krakau
  • deze stad ben je vergeten, namelijk:

0 stemmers

vond jij je reisweek leuk?

• ja, nog steeds leuke herinneringen aan
  • ja, was wel lachen
  • mwah, niet echt
  • nee, vond er niks aan
  • ik kan me dit niet meer herinneren

0 stemmers

2 likes

Ardennen

15 likes

Verdun kon bij ons ook nog als keuze in de 4e, en in de 3e klas ging iedereen standaard naar de Ardennen.

3 likes

In het derde middelbaar gingen alle richtingen vijf dagen naar Londen en in het zesde middelbaar ging TSO naar Italië voor 14 dagen en ASO 14 dagen naar Griekenland.

1 like

Op de fiets naar Arcen (in Limburg) vanuit de Achterhoek. Voor de mavo dan. De havo mocht naar de Ardennen of Berlijn en VWO ging naar Rome. Echt zo belachelijk die niveau verschillen. Mavo wel mee geweest, HAVO niet want het was loting waar je heen ging en ik was als de dood dat ik of op survivalkamp in de Ardennen terecht zou komen. Of mensen die ik kende naar Berlijn.

2 likes

Ik krijg door deze post weer flashbacks naar de trouwerij van een vriendin. Had echt niks om aan te doen, was ongesteld, kon de geplande jurk niet aan en was zo bang dat ik daardoor verkeerd gekleed zou zijn.

Gelukkig waren er gasten in spijkerbroek en viel het mee :sweat_smile:

3 likes

Hele leuke herinneringen, daar is de vonk overgeslagen tussen mijn man en mij.

Bij ons kon je ook naar Schotland en de Ardennen geloof ik.

5 likes

Met vmbo ging ik naar Londen. Met havo naar Istanbul.

2 likes

Bij ons mochten alleen de slimmerds zo lang weg. Anders was je maar 5 dagen weg

1 like

Ik ben naar Praag geweest. Met een aantal vriendinnen uitgekozen, omdat Barcelona en Italië blijkbaar heel veel lopen en super strak programma was (en survival in de ardennen leek ons sowieso niks haha). En een vriendin was toen niet zo mobiel en kon maar korte stukjes lopen en de rest in rolstoel. Dus Praag leek ons wel fijn want dat was minder lange stukken door de stad lopen + meer vrije tijd omdat er minder op het programma stond.

Wij waren wel echt de nerdjes van de hele groep. Een middag konden we kiezen tussen rodelen of bowlen. Wij gingen als enigen rodelen want dat leek ons echt leuk. De rest ging naar de bowling baan omdat je daar naar verluidt ook bier kon drinken :sweat_smile:

5 likes

We hadden een uitwisseling!

Hadden jullie op de middelbare ook een uitwisseling met een kind uit een ander land?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik was echt chagrijnig want ik was blijven zitten en de klas waarin ik had gezeten ging naar Guatemala en het jaar ervoor naar China

En wij gingen naar…. De Veluwe :cold_face:

16 likes

Is nu nog altijd een van mijn leukste reizen, met de bus door Italië halfpension en in deftige hotels. Onze leerkrachten lieten ons ook vrij. Ik kan me nu 10 jaar later nog steeds de verhalen herinneren die de leerkrachten vertelden of mijn beste vriendin en ik die aan een leerkracht vroeg in welke provincie Siena lag want we wilden via teletekst kijken wat voor weer het was.

3 likes

Wel een keer een lerarenuitwisseling. Ze hadden volgens mij de saaiste leraar uit Italië gehaald en bij ons geplempt. Het enige wat ze kon vertellen is dat ze er niet over uit kon dat al die kinderen op de fiets naar school kwamen en dat ze dat haar zoon nooit zou laten doen.

4 likes

Wow ik was die uitwisseling helemaal vergeten, vond dat echt niet leuk toen haha. Ik had helemaal geen klik met de scholier die aan mij gekoppeld was :joy: Het was ook alleen voor de mensen die dat vak hadden gekozen, maar in ons examenjaar gingen we gelukkig nog met meerdere klassen een paar dagen weg en dat was wel heel leuk.

@Zemraluani Wat een verre bestemmingen voor op de middelbare school!

2 likes

Alleen als je Chinees leerde

1 like

Ik zat op een scholengemeenschap en mijn jaar was het eerste jaar dat vmbo ook mee mocht op buitenland reis. En je mocht allemaal uit hetzelfde kiezen, maar gymnasium ging 2 jaar op rij weg want die moesten natuurlijk ook nog naar Rome.

Edit: en ik heb dus echt heel leuke herinneringen aan m’n middelbare schoolreis. Maar met het hbo moesten we ook en ik wilde toen niet en ik vond al m’n klasgenoten eigk gewoon best stom. Ohja en het kostte 250€. Heb er nog steeds spijt van dat ik toen mee ben gegaan.
Ben met die studie ook met wat klasgenoten naar zo’n workshop week geweest in Spanje. Met allemaal mensen van diverse nationaliteiten en dat vond ik wel echt heel leuk! Denk daar echt nog met veel plezier aan terug, was zo gezellig.

2 likes