Ja bij ons op werk zou wat overblijft sowieso weggegooid worden door de schoonmakers dus zou het voor mezelf een beetje aso vinden het te laten staan.
Bij ons was er ook een potje waaruit een deel betaald kon worden. En het andere deel heb ik bij elkaar gespaard door te werken.
En @Daelyss, dat klinkt echt veel beter. Ik denk ook dat dat tegenwoordig ook zo is op meer scholen. Bij mij op school werd het echt gezien als âextraatjeâ en de rest van de klas moest gewoon naar school.
Ben alleen keer mee naar Ameland geweest (basisschool) en naar Parijs (middelbare), ik ging toch terwijl mân vader het eigenlijk niet kon betalen. Weet niet meer wat het kostte. Was wel al euroâs. Maarja dat verklaarde sommige deurwaarders destijds misschien
Zo lief dat je dat werd gegund!
wij gingen in de 3e op Engelandreis (Canterbury, Londen, Cambridge, Stratford-upon-Avon) en dan sliepen we ook echt bij een Engels gezin in huis, heel leuk
en uitwisseling voor 10 dagen naar KĂŒtahya in Turkije (en daarna kwamen de Turkse leerlingen ook 10 dagen bij ons)
oh en verder hadden we nog snowcamp, een week snowboarden/skiën in Oostenrijk
Het was een uitwisseling, en mân ouders wilden geen uitwissel leerlingen in huis nemen. Daarom heb ik niet mee kunnen doen, had verder niets met het geld te maken.
Waarom wilden ze dat niet?
Ja geen idee, als mân ouders iets niet willen wordt dat doorgaans niet uitgebreid gemotiveerd maar gewoon als feit gesteld.
De reizen kostten fors meer, en de romereis zelfs iets van âŹ700? Maar ouders die dit niet konden betalen konden dit aangeven en dan kwam er ondersteuning vanuit een speciaal fonds. Dus in principe was geld geen obstakel en kon iedereen mee.
Bij ons was de Romereis inderdaad ook zoiets, echt veel geld. Maar er was inderdaad een fonds voor ouders die het niet konden betalen, en je kon er ook voor kiezen om vanaf het eerste jaar telkens een klein beetje te betalen zodat het niet zo veel in een keer was (maar ja als je het geld gewoon niet hebt schiet je daar niet zoveel mee op).
Warm jij koffie weleens opnieuw op in de magnetron?
- Ja
- Weleens gedaan, was geen succes
- Alleen senseo
- Nee, wel thee
- Nee!
- WTF
0 stemmers
Ik kan een oude reclame maar niet vinden, een spotje op tv waarbij twee mensen in een kantoor staan en vragen aan elkaar âhoe was jouw weekendâ waarop de een zegt âgaat wel, iets met kinderen en schoonoudersâ en de andere zegt iets in de trant van âniet bijzonderâ en dan zie je zijn flashbacks met beelden van kamperen, eten, drinken (een superleuk weekend).
Iemand enig idee?
Geek chic
Iedereen ging, maar ik denk ook gewoon dat we geluk hadden. De meeste leerlingen hadden wel rijke ouders en degene die het minder hadden, hadden het geluk dat ze de mogelijkheid hadden er van tevoren voor te sparen. Een paar jaar eerder hadden ik en een paar vriendinnen echt niet gekund
Maar 1 leerling is niet op reis gegaan en die had een andere reden ipv geld.
Ik vind dit eerlijk gezegd best heftig. Naar dat er geen potjes waren zodat de ouder van @Sproetjes geen schulden hoefde te maken.
Ik heb nooit een reisje, dagtrip of ĂŒberhaupt een (gala)feest gehad. Maar ik zat ook niet op een gemiddelde middelbare school. Was voor mij al een feest dat ik mijn diploma in een keer haalde en daar weg kon.
Dit was een auto merk reclame volgens mij, maar welke weet ik niet meer. Ik ga zoeken.
Ik kan het niet vinden, maar volgens mij was het echt een auto merk. Ze lieten dan zien dat je zowel âavontuurlijkâ kon zijn met die auto als dat je een gezinsleven kon hebben met die auto.
Iets voorverpakts, want ik vind andere mensen vies.
Dit was wel in 1994
Ik weet niet of het toen gangbaarder was dan tegenwoordig om op zoân reis te gaan? Maar die uitsluiting deed me wel wat toen ja. (Mijn ouders moesten er ook voor sparen)
Werkweek in de 2e klas was wel heel normaal. Een midweek op een vakantiepark en dan school opdrachten doen overdag. Maar dat was het dan ook wel.