Stel je persoonlijke vraag #42

Wij hadden hetzelfde, alle siblings opvoedingsstijl/manier van leven die niet de onze is. Niet eens heel extreem hoor, maar bijvoorbeeld heel streng met eigen kinderen qua opvoeding en heel prestatiegericht.

Ouders vriend te oud en mijn ouder is alleenstaand en wilde ik dat ook niet aandoen.

Toen gekeken naar welke vrienden in onze ogen de prettigste opvoedingstijl hanteren en hoe ze verder in het leven staan. Toen een stel gekozen en met ze in gesprek gegaan. Zij akkoord en toen naar notaris.

Ik vond het wel heel moeilijk. Maar als je het relativeert is de kans vrij klein dat we beiden vroeg komen te overlijden en als dan is het fijn dat dit gewoon geregeld is.

2 likes

Als jij vroeg op moet, vind je het dan storend of vervelend als je partner pas laat/snachts thuis komt?

• Ja, want
 (wakker worden, onrustig etc)
  • Nee, want
 (slaap ik gewoon door heen en boeit me niks)
  • Anders

0 stemmers

Vriend snapt niet dat ik het vervelend vond dat hij om half 1 thuis kwam terwijl ik vroeg op moest. Sorry maar dan ben ik weer klaar wakker, echt mega vervelend :woman_shrugging:t3: Maar nu voel ik me weer een trut dat ik hier over aan het klagen was tegen hem.

Als ik weet dat er nog iemand thuis komt kan ik toch niet goed slapen

8 likes

Als hij maar een beetje zachtjes doet en niet als een malloot het bed in jumpt vind ik het prima. O, en niet te veel drinkt en frituur eet. De geur van die combi samen kan me ook serieus wakker maken.

3 likes

Niet vreselijk vervelend maar mijn vriend loopt echt als een olifant op de trap, doet alle lampen etc aan en is gewoon nogal lomp dus daar wordt ik dan wakker van en dan slaap ik weer slecht in terwijl hij gelijk ligt te ronken

Als hij een beetje stil zou doen zou ik het al minder erg vinden maargoed als hij heeft gedronken dan komt dat niet in hem op ofzo

2 likes

Nee ik ben dit inmiddels wel gewend met mijn terrorvroege ochtenddiensten die beginnen om 5.00 uur.

Mijn vriend doet gelukkig ook zachtjes aan en als ik weet dat hij bijv nog wil douchen na het sporten ofzo slaap ik met oordoppen.

Toen ik net met die diensten begon vond ik het wel lastiger, maar het is gewenning.

1 like

Ja dit heb ik ook + hij probeert zachtjes te doen maar meestal is dit na de kroeg/kantine, dus dan is hij niet zo subtiel meer :clown_face:

1 like

Zo weinig ervaring mee dat ik geen idee heb eerlijk gezegd :grimacing:

Nee ik merk het niet (altijd) en al was het wel zo: ik wil zelf ook gewoon later thuis kunnen komen, ik zou het echt erg vinden als m’n vriend m’n “eindtijd” gaat bedenken omdat hij vroeg opmoet.

20 likes

Ik vind het vervelend, maar ik bepaal zeker zijn eindtijd niet.

@Era ik lig dan sowieso weer een uur te draaien en doen, hij is dan natuurlijk allang diep in slaap :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ja, natuurlijk vind ik het vervelend, want ik word er wakker van/heb er een minder goede nachtrust door (want net als @Luzarl kan ik dan sowieso niet goed slapen). Maar dat is het risico van samenwonen :woman_shrugging:t3:
En moet er niet aan denken dat mijn partner mij zou vertellen dat ik om een bepaalde tijd thuis zou moeten zijn omdat hij vroeg op moet, dus zou dat andersom ook niet doen. Dan maar een nachtje wat minder slapen.

9 likes

Nee daarom ook de aanhalingstekens, maar goed als zoiets uitgesproken wordt en de ander vindt het vervelend ga je toch of rekening met iemand houden of het blijven doen en je bezwaard voelen (of het boeit je niet kan uiteraard ook maar dat terzijde).

3 likes

Ben jij in het algemeen voor de mensen om je heen voornamelijk een energie zuiger of een energiegever? Ja het is zwart wit gesteld.

• Gever
  • Zuiger

0 stemmers

Ja, zoals andere hier ook al aangeven slaap ik ook gewoon minder goed als ie nog niet thuis is. Schrik wakker omdat ie er nog niet is, schrik wakker omdat ik denk dat ik de deur hoor etc. En als ie er dan vervolgens is, lig ik weer wakker omdat ie met zn dronken hoofd niet zachtjes doet.

Wat ik hier vaak nog het irritants aan vind, is dat ie dan van te voren beloofd dat het niet laat gaat worden of dat ie dan appt dat ie nog 1 drankje neemt, om vervolgens dan pas uren later thuis te komen. Ik maak me dan ook gewoon zorgen.

1 like

Komt Lula er toch nog makkelijk van af.

3 likes

“Oh zn ouders zijn dood en vonden het wel grappig als ik met hun kind opgescheept zou worden.”

4 likes

Ik heb dan met name last van domme comments lezen onder nieuwsberichten/ Twitter etc.

10 likes

O zeker dat is denk ik het belangrijkst! En wij zijn geen perfecte ouders en de ‘voogden’ ook zeker niet. Maar door hun manier van opvoeden en leefstijl denk ik dat ons kind daar het beste zou passen en ook het meest gelukkig is.

Mijn schoonzus en zwager zijn bijvoorbeeld heel prestatiegericht en heel erg bezig met geld verdienen en status. Ik denk dat ons kind daar niet gelukkig van wordt. Juist omdat wij daar heel anders in staan.

Ons voogdgezin is juist veel losser, en meer gericht op genieten van het leven en accepteren hoe je bent. En ook zij hebben zaken die niet zo gaan als hier natuurlijk, maar voor mij principieel minder belangrijk.

Een kind wordt niet ongelukkig van af en toe te laat of teveel chocopasta. Maar misschien wel door het ervaren van druk binnen het gezin om maar perfect te zijn. Denk aan faalangst etc.

4 likes

Ja klopt. Je kan het hier gratis registreren

Voogd aanwijzen voor uw minderjarig kind | Wetten en regelingen | Rijksoverheid.nl.

Dus ga ervoor allen! :smile:

4 likes

Dit is natuurlijk een beetje lastig te beoordelen maar vind jij dat je goed tegen spicy/pittig/scherp eten kunt?

• Ja over het algemeen wel
  • Nee niet echt
  • Ik weet het niet

0 stemmers

2 likes