Stel je persoonlijke vraag #42

Loove spicy food :hot_pepper:

1 like

Ik vond voorheen currysaus nog pittig maar sinds ik een Aziatische vriend heb kan ik alles hebben qua pittigheid, echt fantastisch.

ja maar de spice moet wel een functie hebben

7 likes

Neeee dat hoeft dus niet! Je kan iedereen aanwijzen :sweat_smile:… Wij hebben toen m’n zwager gevraagd en die was heel vereerd blabla.
Dus wij na de aanvraag: en? Heb je iets ontvangen? Maar niks :nerd_face:

Maar is het niet meer ook om discussie te voorkomen? Ik weet dat het bij mijn schoonfamilie een soort geruststelling was dat er 2 mensen voor waren aangewezen en dat was dat. Die andere 4 hoefden zich daar dan niet tegen aan “te bemoeien”. Want met 6 mensen een knoop doorhakken is best lastig…
en dat ging ook wel over de zorg in de laatste fase als de persoon in kwestie daar niet meer toe in staat was over te beslisssn. Die lag niet op de IC ofzo

Ook dat kan met een gewone wilsverklaring en hoeft niet langs een notaris. Het is vooral belangrijk wilsverklaring in je dossier bij de huisarts, je eigen administratie en de ziekenhuizen te hebben.

1 like

Mijn buik is er soms alleen wat minder blij mee

4 likes

Heb jij wel eens Estee Lauder advanced night repair gebruikt?

• Ja en ik vind het fijn
  • Ja maar ik vind het niet wat
  • Nee

0 stemmers

Ik had wat bij de Douglas besteld en naast een hele pleuriszooi aan folders zaten er ook 3 van die proefmonsters bij van Estee Lauder en ik wil het bijna gaan kopen lol.

1 like

Ja gebruik het echt al jaren, vind het top spul

3 likes

Ik ben absoluut geen skincare kenner maar ik vind het vooral heel goed hydrateren zonder dat het je huid vet of glimmend maakt. Er zit ook geen geur aan en het trekt snel in. Voelt heel natuurlijk aan en maakt je huid lekker soepel i.p.v. zo’n stroef/droog gevoel in de winter.

Nou ik hoop dat ik levenslang gesponsord word.

5 likes

Heb jij Turks Fruit van Jan Wolkers gelezen?

• Ja, ik snap de status van het boek
  • Ja, ik snap de status van het boek niet
  • Nee

0 stemmers

3 likes

Ja, maar totaal geen actieve herinnering aan :rofl:

4 likes

Uiteraard heb ik de film gekeken i.p.v. het boek gelezen voor het Nederlands mondeling tentamen. :sweat_smile:

8 likes

Ik heb het gelezen toen ik 16/17 was en het gaf me toen een heel onbestemd gevoel dat ik niet plaatsen kon. Nu als volwassene weet ik wel waar dat gevoel vandaan komt, het is een heel misogyn boek. Daarom snap ik de status ook niet want er zijn meer dan genoeg boeken geschreven door vrouwenhaters :woman_shrugging:.

4 likes

Heb je “Het verrotte leven van Floortje Bloem” gelezen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Dat was het enige boek dat ik kon uitlezen op de middelbare. Ik vond het zo walgelijk en intens naar/zielig :cry:

Same! Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom dit nu literatuur is. Oké het is duidelijk een heel heftig en aangrijpend verhaal maar wat ik me kan herinneren was dat ik haar reden om dingen te doen soms ook een beetje ongeloofwaardig vond? Maar misschien moet ik deze nu als volwassene gewoon nog eens lezen.

3 likes

Ik heb hier zo hard van moeten huilen en heb hier meerdere nachten over gedroomd, wat een verdrietig verhaal.

1 like

Ja, en ik snap waar de status vandaan komt, maar dat heeft dan weer geen ene hol te maken met hoe goed of mooi ik het vind ofzo

3 likes

Totaal niet. Ik ben echt zo’n sneue Hollander die zout al spicy vindt.
Ok, nog niet zo erg als mijn schoonzus, die tegen mijn broer zei dat ze zigeunerschnitzels pittig vindt (WTFFFF).

1 like

Stel je hebt zelf een auto maar wil deze verkopen omdat je bij een nieuwe werkgever een leaseauto gaat rijden. Je eigen auto is nog ongeveer €3000,- waard. Je hebt dat geld niet direct ergens voor nodig maar het is een mooie aanvulling op je spaargeld. Je ouders hebben geen auto maar zouden er wel één willen, maar €3000,- is een te hoog bedrag voor hen op dit moment voor de aanschaf. Wat zou jij doen? (Je gaat er in dit scenario vanuit dat de band met je ouders goed is. Kan ook één van je ouders zijn + een stiefouder o.i.d.)

• Ik zou de auto aan een ander (onbekend) persoon verkopen zodat ik er voor kan krijgen wat hij nog waard is
  • Ik zou de auto aan mijn ouders verkopen voor een lager bedrag maar wil de rest van het bedrag wel nog ontvangen (evt in delen)
  • Ik zou de auto aan mijn ouders verkopen voor een lager bedrag en neem hier genoegen mee
  • Ik geef de auto aan mijn ouders
  • Anders namelijk

0 stemmers

1 like