Stel je persoonlijke vraag #42

De auto is in dit voorbeeld 3.000 euro waard, dus 10k zal het niet zijn :smile:

10 likes

Van 3000 naar 2500 wil ik wel ā€œschenkenā€. Maar van 3000 naar 750 Bijv niet denk ik :grimacing:

Edit: of Naja hangt van die spaarpot die je dan nu hebt af. Is dat 100.000€, dan mogen ze m hebben lol.
Is dat 5000€ en is de wasmachine 10jr oud en het huis moet eigenlijk geschilderd worden (dus geld is niet NU nodig maar wel handig scenario) dan is het ook weer anders lol

5 likes

Nee, ik heb wel Kort Amerikaans gelezen en dat vond ik zo’n deprimerend schijtboek dat ik daarna ver bij Wolkers uit de buurt ben gebleven

2 likes

Aan familie en vrienden verdien je niet is altijd mijn regel

26 likes

Ik snap de status van Turks Fruit als je het bekijkt in de bredere literatuur/cultuur en in de tijd waarin het uitkwam. Ik ben ook blij dat ik het gelezen heb omdat ik het interessant vind om dat soort ontwikkelingen te zien en te begrijpen waarover het precies gaat als er naar zo’n boek gerefereerd wordt, maar ik vond het persoonlijk niet mooi of leuk om te lezen.

3 likes

1000000% de auto geven aan m’n ouders, kan me oprecht niet voorstellen om geld te vragen wanneer ik het (makkelijk) kan missen, zou het eerlijk gezegd geeneens durven.

45 likes

Het zou niet eens in me opkomen om er geld voor te vragen. En al helemaal niet ā€œAls opvulling voor mn spaargeldā€

9 likes

Hm hoe bedoel je? Ik start vaak eerder, net zo laat als ik zou vertrekken, maar dan stop ik ook eerder. Scheelt maar een kwartier trouwens.

Zoals jij het zegt klinkt het alsof je je reistijd extra werkt.

3 likes

Nee, maar ik werk ook in de trein en werk toch al meer dan mijn contract uren.

Huh, waarom zou je dat doen?
Edit; oh ik snap het!

1 like

Wacht, je bedoelt dat je later nog naar kantoor gaat maar thuis start? Dan begin ik inderdaad hoelaat ik normaal zou vertrekken. Bij een hele dag thuiswerken niet, dan lig ik tot een minuut voor ik moet beginnen nog in bed. :raising_hand_woman:t3:

3 likes

Waar bemoeit hij/zij zich mee
(Tenzij het afgesproken is en hij/zij je leidinggevende)

5 likes

Dit is toch afhankelijk van of je je reistijd betaald krijgt? Ik start pas met werken vanaf het moment dat ik betaald krijg.

16 likes

Haha nou ik ben eerlijk gezegd ook een beetje verontwaardigd dat zoveel mensen dat niet doen.

Ja voor mij is een van de grote voordelen van thuiswerken ook dat je die reistijd overslaat, niet dat je dan alsnog moet werken. Daarmee zou ik mezelf in de vingers snijden. Als je reistijd van huis naar kantoor betaald wordt, is het een ander verhaal

13 likes

Waarom dan? Als je om 9 uur op kantoor bent normaal en een uur reistijd hebt, hoef je toch niet thuis om 8 uur te beginnen, juist lekker dat je langer kan slapen en rustig ontbijten.

(Tenzij om eerder te stoppen einde van de dag natuurlijk, juist die flexibiliteit is chill.)

9 likes

Het gaat er volgens mij over dat je bv om 8u thuis begint en dan om 10u alsnog naar kantoor gaat om de file te ontwijken. Dus dan zou je reizen in tijd die je normaal al op kantoor bent. Het gaat erover of je die dan nog werkt dacht ik.

1 like

Ohhh sorry ik las verkeerd idd. Dan wel!
Of langer door.

6 likes

Oh ja dan snap ik het wel, dat is anders.
Maar stond het er nou eerst anders, of lees ik gewoon zo slecht?

1 like

Het hangt er voor mij vanaf hoe lang je reistijd is en hoe flexibel je sowieso werkt. Maar je reistijd is natuurlijk eigenlijk niet betaald dus in principe is de opvatting van je collega niet heel gek.

Mijn reistijd is 5 kwartier en soms reis ik later op de dag of kom ik daardoor later dan 0900 aan, maar die uren compenseer ik vaak weer met wat langer werken/even werken op mijn vrije dag/wat klusjes in de avond. Ik werk dan meer op basis van wat er nodig is. Dat hele strikte met exacte uren maken per dag vind ik altijd een beetje lastig, zeker omdat ik vrij lang moet reizen. En als je vaker halverwege de dag reist is je reistijd denk ik niet zo heel lang?