Toen ik het las stond het er al zo, maar ik ging wel aan mezelf twijfelende na de polluitslag haha
Dit doet me echt denken aan een periode tijdens COVID dat we alleen werk op locatie mochten doen wat alleen daar kon, en de rest thuis moesten doen. Heb gewoon nog steeds een gat in mān administratie van die periode wnat als ik om 4 u klaar was op werk en rond 5 thuis had ik dan echt geen puf om nog administratie te gaan doen haha
Als ik niet naar kantoor ga start ik om 7 en werk ik tot half 4. Als ik naar kantoor ga is dat niet mogelijk. Maar dit zou ik ook doen als ik minder reistijd had. Mag die uren redelijk zelf bepalen, zolang er maar gewerkt wordt. Dus niet specifiek om reistijd te compenseren oid.
In principe is de tijd die je kwijt bent aan woon-werkverkeer geen werktijd (tenzij anders afgesproken), dus strikt genomen moet je het compenseren. Maar meestal lukt dat vanzelf wel als je een andere keer langer door moet werken.
Zo lees ik het niet eigenlijk, en volgens mij doelt haar antwoord op mij ook op het tweede deel.
@Leukocyten verlos ons met het antwoord!!
Maar wat compenseer je dan? Het is geen werktijd dus je compenseert je eigen tijd door te gaan werken?
Nee je compenseert omdat je onder werktijd (=betaald) je reistijd doet (=onbetaald, komt bovenop je werkuren).
Oh ja nu ik de vraag nog een keer lees snap ik 'm.
Ik werk gewoon door tijdens het reizen maar hou sowieso geen uren bij op de minuut. Soms werk ik in een week wat meer en soms wat minder, op jaarbasis zal het vast wel kloppen.
Ik heb een 8 urige werkdag. Als ik thuiswerk werk ik bijvoorbeeld van 8 tot 16.30 als ik op kantoor werk van 9.00 tot 17.30 en ben ik 2x 45 min onderweg. Ik ga niet 1.5 uur meer thuis werken dan, van 8 tot 18 bijvoorbeeld. Dat vind ik echt onzin.
Soms begin ik later op kantoor , zeg 10.30 ivm files. Vaak werk ik dan wel thuis van 8.00 tot 9.30 ofzo en ga dan bijvoorbeeld om 17 naar huis. Ik compenseer dan mijn reistijd niet altijd 1 op 1. Dat zou eigenlijk strikt genomen wel moeten. Ik heb echter een baan waar vooral resultaat belangrijk is en ik werk vaak genoeg ook meer uren of s avonds nog wat.
Verder zit is sowieso veel op de weg en heb ik veel afspraken door het hele land. Dan is reistijd werktijd, anders zou ik deze week alleen al 10 uur thuis āin moeten halenā. Dat is bij mijn werk gewoon ingecalculeerd.
Hoe pak jij over het algemeen je dag aan als je de keuze hebt?
- First work, then play
- First play, then work
0 stemmers
(oftewel; doe jij liever eerst verplichtingen en daarna iets leuks, of liever andersom?)
Voor de verplichting komt dan wel altijd nog een soort twilight zone waarin ik van mezelf dus eerst dingen moet doen, maar het uitstel en de hele tijd niet echt iets doe. In die tijd al klaar had kunnen zijn. Dan ga ik het doen en dan chagrijnig zijn dat het me zoveel tijd gekost heeft.
In de praktijk is het vaak first play then play
Idealiter first work then play maar in de realiteit gaat het de hele dag door elkaar heen.
Hahaha, ja zulke dagen heb ik er ook bij zitten.
Ik moet morgen een deadline halen en sta dan het liefst vroeg op, en begin er dan gelijk aan. Als die deadline achter de rug is, kan ik pas een beetje ontspannen en is er ruimte in mijn hoofd voor iets anders.
Mijn man begint er echter heel ontspannen aan, gaat liever nog even sporten en / of uitgebreid douchen en zegt dat hij die deadline dan fijner haalt. Dat hij liever ontspannen is op het moment dat hij hard aan het werk moet. Wat dat betreft zijn we echt tegenpolen.
Maar in dit geval valt er toch ook niks te compenseren? Want je 8-urige werkdag is exclusief reistijd.
De helft van de antwoorden op deze post zijn helemaal geen antwoord op de vraag
Duidelijk dat ik geen hol van de vraag begreep. T was nog vroeg en ik was semi aan het werk
Het was ook het verkeerde moment om deze vraag te stellen haha
Ik heb nee gestemd, omdat ik het niet op de minuut af bijhoud. Niemand houd heel strict mijn uren bij, zoalang ik mijn werk maar af heb. En ik ga vaak zat nog even een uurtje langer door of begin wat eerder, log 's avonds nog even in etc. Dus uiteindelijk compeseer ik het wel, maar niet op een manier dat ik 's ochtends eerder ga beginnen omdat ik later van huis ga. Ik begin gewoon ergens rond 8:30, soms wat eerder, soms wat later.
Heb jij keukenrol in huis?
- Ja (vrijwel) altijd
- Nee (bijna,) nooit
- Soms
0 stemmers