Stel je persoonlijke vraag #42

Mijn vader is geadopteerd en we vermoeden heel sterk dat dit gedwongen afstand was. Schijnt een heel ding te zijn geweest in die jaren

7 likes

Moeder van mijn oma was vreemdgegaan met een Amerikaan net na de oorlog. Best wel een cliché volgens mij. Mijn oma moest dit geheim houden, uiteindelijk kwam dit alsnog uit. Ze hadden een tijd geen contact met haar broer, maar gelukkig goed gekomen.

2 likes

Zelfde hier, denk dat dit echt veel gebeurd is vroeger.

2 likes

Mijn oma had tijdens/na haar laatste zwangerschap een ‘zenuwinzinking’ gehad (ik denk wat we nu een postnatale depressie zouden noemen). Alle kinderen zijn toen tijdelijk onder gebracht bij familie leden en vrienden.
En onder druk van familie hebben opa en oma toen het laatst geboren kind (eigenlijk mijn tante) afgestaan aan een neef en zijn vrouw, die geen kinderen konden krijgen.

Wij hadden vroeger wel veel contact met haar, toen door omstandigheden niet meer. Maar ik kwam hier pas achter toen ik al volwassen was.

1 like

Mijn opa was eigenlijk een zoon van zijn oom, omdat zijn opvoedvader geen kinderen kon krijgen. Hij leek echt als twee druppels water op die ‘oom’ dus iedereen wist het.

Van mijn opa komen er elke paar jaar een paar tevoorschijn. Die gaan dan op zoek naar hun vader (opa), ontdekken dat hij al 7 kinderen heeft en kloppen vervolgens bij die kinderen (mijn moeder, tantes, ooms) aan. De jongste (die nu bekend is) is nog geen vijf jaar ouder dan ik.

7 likes

Ja, dat is ook je taak, ouder zijnde.
Edit: zie dat dit al is gezegd.

2 likes

Houd je partner de deur voor je open?

• Ja (bijna) altijd
  • Af en toe
  • Nooit
  • N.v.t.

0 stemmers

2 likes

Ik werk 's avonds het chillst. Maar ja de (kantoor)maatschappij is ingericht op 9-5 dus jammer maar helaas; weer een dag niks af prima oke doei.

18 likes

Ik vind het sowieso niet nodig maar hij doet het wel altijd. Kan het wel waarderen hoor. Toen ik het een keer bij hem wilde doen vond hij dat ik hem voor lul zette pff :joy:

3 likes

mijn oma heeft een kind gekregen van een Duitser toen ze 17 was (tijdens of vlak na de oorlog) en dat moeten afstaan, daar zijn mijn vader/ooms/tantes pas na haar dood achtergekomen

4 likes

Zou je een collega die dichtbij woont een lift geven als die door de OV-staking niet op werk kan komen?

• Ja tuurlijk
  • Alleen als ik diegene aardig vind
  • Nee

0 stemmers

En als diegene een uur vroeger begint dan jij en dus ook een uur eerder opgehaald moet worden?

• Ja tuurlijk
  • Alleen als ik diegene aardig vind
  • Nee laat me met rust

0 stemmers

1 like

Er moet dan vast wel wat geschoven kunnen worden dus liever niet eerder

Als een collega door een staking niet op tijd op het werk kan komen, is dat overmacht en zou de werkgever ook mee moeten denken over een oplossing (bijv. taxi vergoeden) vind ik.
Of gewoon akkoord gaan met een uur later beginnen als de collega dan met iemand mee kan rijden.

21 likes

Zou jij een dagje willen meelopen met een schaapherder?

• Nee
  • Misschien
  • Ja leuk!
  • Al eens gedaan

0 stemmers

1 like

Ik heb een week meegelopen (vooral voor het aflammeren) en het was echt super leuk!

3 likes

Hoe hoog in de boom zit jij?

• Nvt want ik ben zzp’er, ik werk niet, eenmanszaak etc.
  • Ik heb een functie die buiten de hierarchie valt/wij hebben geen hierarchie
  • Ik werk in een klein bedrijf dus dit is lastig te zeggen
  • Ik ben algemeen directeur/ceo
  • Ik zit in het MT (ceo, cfo,cto etc)
  • Ik ben een middelhoge managementfunctie
  • Ik heb geen middelhoge managementfunctie maar heb wel mensen onder me werken
  • Ik heb geen management of leidinggevende functie

0 stemmers

Hoe belangrijk vind je dit?

• Heel belangrijk, ik heb doelen hieromtrent en werk hier actief naartoe
  • Belangrijk, ik heb wel een vaag doel voor ogen
  • Neutraal, ik doe liever wat ik leuk vind maar liever hogerop dan lagerop
  • Onbelangrijk, het boeit mij echt niets

0 stemmers

Een collega van mij vindt het belangrijker hogerop te komen dan iets te doen wat ze leuk vindt, ik snap hier weinig van maar ben benieuwd naar hier.

2 likes

Het ‘hogerop’ komen boeit me echt 0, maar het lijkt mij dus echt enorm leuk om mensen te begeleiden/coachen en verder te helpen (wat vaag omschreven). Bij het bedrijf waar ik werk is dat meestal een leidinggevende functie, dus in die zin probeer ik daar wel langzaam naar toe te werken.

6 likes

Hogerop komen in mijn vakgebied betekent voornamelijk een week vol vergaderingen zonder echt dingen uit te voeren. Verander liever na een paar jaar van rol dan echt een hogere functie.

10 likes

Vind hogerop onbelangrijk (denk dat veel types die graag hogerop willen er totaal ongeschikt voor zijn), maar salaris en autonomie wel, dus als dat op een bepaald punt samen gaat met nog een stapje omhoog wil ik dat wel.

19 likes