Het is ook meer een Amerikaanse naam dan Nederlands vind ik
Ik had twee juffen op de basisschool die zo heetten, ik associeer het heel erg met juf
Ja volgens mij zijn er in Nederland meer Karins. @Vic ja ik vind het ook wel een juffen naam.
Wat is eigenlijk de mannelijke variant van een Karen qua naam?
Mark of Thomas
Edit: O en Rob is ook kut
Ik zit voor mijn werk best wel veel in overleggen waar iemand dan voorzitter is. Dus niet dat je met een paar collegaās ff iets moet overleggen en iemand daarin het voortouw neemt, maar echt formeel aangewezen als voorzitter. Maar die voorzitters zijn vrij regelmatig echt zo TRAAG en die vergaderingen verlopen ZO stroperig, echt niet normaal, ik denk dan: hoe moeilijk kan het zijn :āā)
- ik ken ook echt veel slechte voorzitters ja
- mmm nee de meeste voorzitters die ik tegenkom zijn juist best prima
- ik heb hier te weinig ervaring mee om hier iets zinnigs over te kunnen zeggen
0 stemmers
Wat maakt een goede voorzitter voor jou?
- weet ik veel joh
- goed op de tijd kunnen letten
- ervoor zorgen dat er ruimte is voor iedereen
- regie houden over het gesprek (dingen samenvatten, bij het onderwerp blijven)
- er in het bijzonder voor zorgen dat de vergadering niet volledig overgenomen wordt door witte hetero (boomer)mannen
- zich aan de vooraf opgestelde agenda houden
- mensen afkappen die te lang aan het woord zijn
- iets anders nog
0 stemmers
Zou jij een goede voorzitter zijn denk je?
- ik denk het wel
- ik denk het niet
0 stemmers
Stom dat ik maar 2 opties mocht kiezen
Dus ik interpreteer āruimte maken voor iedereenā maar als: proportionele ruimte dus middelmatige witte mannen van middelbare leeftijd mogen wat meer hun mond houden.
Hahah, ik was ook al alle opties aan het klikken. Maar vind mensen afkappen en ruimte geven voor iedereen wel mooi bij elkaar aansluiten.
Het ergste in vergaderingen vind ik dan een Wim die opeens subtiel het onderwerp veranderd en dan over iets totaal irrelevants begint en slecht af te kappen isā¦
De Kevinās die ik ken zijn meer geĆÆnteresseerd in computers dan in Karen gezeik
Ik heb als student best veel trainingen technisch voorzitten gegeven en veel voorgezeten en ik ga nu echt megaslecht op rommelige vergaderingen maar helaas werk ik in een vakgebied waar dat heel gangbaar is. Zou echt graag mān baas een training technisch voorzitten geven :ā)
Nooooooo
Ik vind het zo lelijk en je huis lijkt dan op een verlaten winkel
Ik vind veel van de dingen die je noemt relevant! Ik heb het geluk dat ik in een omgeving werk waar weinig witte cishet mannen werken dus dat punt is in mijn specifieke situatie minder van toepassing, als dat in mijn werksituatie aan de orde zou zijn zou dat wel hoog op mān lijstje staan. We hebben wel een aantal mensen die het lastig vinden om ruimte in te nemen in een gesprek en ik vind het wel echt belangrijk dat een voorzitter dat opmerkt en die mensen expliciet ruimte geeft. En bij ons gebeurt het nog wel eens dat er eerst een hele tijd over een onderwerp geluld wordt maar dat er dan wordt overgestapt op het volgende onderwerp zonder dat er een concrete conclusie of actie aan het vorige onderwep verbonden wordt en daar kan ik heel slecht tegen. Dan ben je twee uur aan het praten geweest en na afloop ben je precies geen stap verder
En dan aan het eind steevast denken okƩ dit was weer tijdverspilling. Het begint vaak al met een slechte agenda en daardoor niet goed voorbereide medewerkers medewerkers. Echt zoveel vergaderingen die niet gericht zijn, eindeloos geklets over niks.
Je helemaal eens!
De voorbereiding is ook al het halve werk: duidelijke agendapunten die op tijd werden doorgegeven zodat iedereen voorbereid is.
A.u.b. een tijdspan voor elk onderwerp. Dan weet je iig waar je aantoe bent en kan je weer verder naar het volgende.
Fijne internationale vrouwen en non-binaire mensen dag iedereen! In het kader van deze dagā¦
Ervaar jij of heb jij in het verleden last gehad van de patriarchy?
- Ja
- Nee
- Weet niet zeker/twijfel
0 stemmers
Je mag zelf bepalen wat ālastā betekent in deze context.
Ik ben een paar jaar voorzitter geweest van de MR van een basisschool. Dat is natuurlijk geen groot bedrijf. Maar er worden best gevoelige en belangrijke beslissingen gemaakt voor de hele school.
Voorbereidend heb je elke keer een gesprek met de directeur en maak je een planning.
De eerste paar vergaderingen best spannend maar uiteindelijk zo relaxed dat je de irritante dingen zelf de kop in kunt drukken
Boeit me nul, maar sluit het ook niet uit om ooit voor de fa2 te proberen.
Voor de rest ben ik best ambitieloos en ben ik louter āambitieusā omdat het meer loon oplevert. Een soort gedwongen ambitie, omdat je anders niet normaal kan leven, echt erg.
Ok ben er met een getrouwd en kan dit bevestigen.
Ik denk dat iedereen (M/V/X) last heeft van 't patriarchaat, dus ben wel benieuwd waarom jij vindt dat je er geen last van hebt @Wasbeer?