Stel je persoonlijke vraag #42

Er is volgens mij geen tekort aan geld in het onderwijs.

2 likes

Oh snap ik hoor, het zit bij mij wel vers omdat het deze week nog hierover ging in het nieuwstopic haha

@Corvus natuurlijk moeten mensen aangenomen worden, maar ik stel me da vraag waar die mensen gevonden zouden worden die het willen doen, lijkt me in hetzelfde straatje als dat aannemers geen werkmannen meer vinden, wat je eigenlijk voor elk ‘ongeschoold’ beroep wel ziet
Ik zou het persoonlijk ook vervelend vinden om nog langer op school te moeten gaan zitten als kind, velen zijn al schoolmoe van het huidige systeem omdat er steeds meer bezigheden buiten bij komen. Daarnaast zie ik het gewoon echt niet haalbaar terwijl het ontbijt letterlijk een potje yoghurt is met een glas water en volledige appel. Zodra er iets van bereiding bij komt wilt al direct zeggen dat je professionele keukens op alle scholen moet gaan plaatsen, of stockage ruimte. Als je aan beide niet wilt tegemoetkomen kom je volgens mij alleen maar bij van die ontbijtkoekjes terecht waar dan weer karens direct van op de rem duwen wegens #ongezond.
Nog buiten beschouwing gelaten dat het originele probleem ook gewoon bestaat als beleidskeuze.

3 likes

Ja dat is wel, maar dan nog. Na 2 weken de kliko in terwijl een plant forever young is. Bij wijze van. Neemt niet weg dat het een leuke attentie is.

1 like

Er is zeker wel te weinig geld in het onderwijs. Leerkrachten zijn overwerkt omdat er geen geld is voor onderwijsassistenten. Er is vaak te weinig budget voor kleine klassen, dat is naast het extreme tekort ook. En zo is er op veel vlakken waar altijd gepuzzled moet worden met budgetten.

4 likes

Klopt, maar de vraag is of dat een geldtekort of een bestedingsprobleem is. Volgens mij mag je inmiddels van die tweede spreken

11 likes

Ik denk ook zeer zeker niet dat dit het probleem omtrent armoede oplost. Het moet denk ik èn èn zijn, of desnoods als tussenstap voor wanneer er (actief!) een plan komt om armoede ècht aan te pakken. Maar ik las vanmorgen nog een bericht dat er straks bijna 250.000 kinderen in NL onder de armoedegrens (die al echt laag ligt vind ik) leven en zojuist weer dat het jeugdeducatiefonds vorig jaar een record aan aanmeldingen heeft gehad. Ik heb op een school gewerkt waar een heeel groot deel van de kinderen tot die groep behoorde. Ze kwamen vaak zonder ontbijt en vroeger hadden ze veelal ook geen lunch bij zich. Tot de school voor lunch ging zorgen. Gewoon een simpele bruine boterham; maar iniedergeval eten. Gemaakt door lieve vrijwilligers (vaak familie) die ontzettend dankbaar waren dat hun kind op school wat te eten kreeg. En voor sommige gezinnen was er ook wat extra brood wat (discreet) mee kon worden genomen naar huis voor de andere gezinsleden. Is het dè oplossing voor armoede? Absoluut niet, de overheid moet veeeeel meer doen. Maar deze kinderen hadden er ongelofelijk veel baat bij om wat te eten te krijgen op school.

14 likes

Een sportlegging en hoodie naar een casual/niet zakelijk kantoor:

• Kan wel
  • Kan niet
  • Geen mening

0 stemmers

1 like

Haha precies, gelukkig hoef ik maar 1 dag per week naar kantoor waardoor ik alsnog 6 dagen per week een hoodie en legging draag :partying_face:

2 likes

Mijn collega’s inclusief baas komen wel vaker in sportkleding. Gaan ze onder werktijd paddelen. Zelfs naar zakelijke meetings draagt mijn baas hoodies. (Noot: Ik werk bij een startups)

4 likes

Bij ons kan dit

Bij ons gaat diegene niet sporten, puur comfort. We zijn een creatief bureau met veel vrijheden dus het mag sowieso. Persoonlijk vind het net alsof je in je pyjama komt, maar goed dat is wellicht persoonlijk.

1 like

Hoezo? Waarom vind je dat? Puur interesse hoor.

Op mijn werk kan dit gewoon. De helft loopt ook rond op van die dierensloffen ofzo. Hoe comfortabeler hoe beter.

7 likes

Toch wel goed dat dit in zo’n super gaaf land geregeld wordt /s

Echt schandalig dat er zoveel kinderen met honger naar school gaan.

1 like

@JustinBieber Omdat het al tijden onderwerp van onderzoek en debat in het onderwijs is en niemand het precieze antwoord heeft, maar alles wijst erop dat meer geld niet per se beter onderwijs en meer docenten betekent. Als je het interessant vindt: er wordt heel veel over geschreven o.a. door journalisten van bijvoorbeeld follow the money en nrc. Ook nu rondom de coronagelden en lerarentekortgelden. Geldstromen door de school is een project van een paar jaren geleden dat overzichtelijk maakt wat er rondom één klas met onderwijsgeld gebeurt

4 likes

Vroeger bij mij was er ook altijd volkorenbrood en pindakaas/plak kaas voor als je geen lunch had. Heel dankbaar voor, want zonder had ik honger geleden. Nu bij mijn dochter op school is er hetzelfde, gelukkig heeft zij het niet nodig, maar blij dat het er voor een ander is.Verplicht zou van mij niet hoeven, ik betaal dan liever een paar euro meer ouderbijdrage zodat andere kinderen wel kunnen eten. Ouderbijdrage is ook niet verplicht, als je geen geld hebt hoeft het niet en je mag ook een deel betalen.

12 likes

Zou het zelf nooit doen, maar heb er verder toch geen last van als andere mensen in zo’n outfit rondlopen, dus kan prima

wat vind je de leukste dinosaurus?

• tyrannosaurus rex
  • spinosaurus
  • velociraptor
  • triceratops
  • stegosaurus
  • parasaurolophus
  • ankylosaurus
  • brachiosaurus
  • carcharodontosaurus
  • allosaurus
  • een andere, namelijk …
  • ik ken geen dino’s
  • ik vind dino’s stom

0 stemmers

6 likes

pterodactylus!!

7 likes

ja hallo hoe weet ik nou weer hoe een parasolophus :parasol_on_ground: of een anklylosaurus eruit zien

7 likes