Stel je persoonlijke vraag #42

Oke ik heb ze allemaal gegoogled love de ankylosaurus
Hoe heet die kleine venijnige dinosaurus met een kraag? Die wil ik er ook nog bij

9 likes

Ik word 15 keer op een dag verbeterd door een 3-jarige dat “het toch eeeecht een parasaurolophus is Stofdoek”. Dan worden die namen er wel ingestampt

7 likes

Dilophosaurus!

7 likes

Haha ik vind het altijd zo grappig dat echt álle kinderen dinosaurussen zo leuk vinden, ook als de ouders er helemaal niks mee hebben en ze soms zelfs bewust weren uit hun huis (ja die mensen ken ik).

3 likes

M’n neefje en ik noemen hem altijd platvoet, er was namelijk ooit een kinderserie met Platvoet en zijn vriendjes (ja guilty dat ik dat ook mee kijk op oppasdag).

@Pininhetweb hahaha ja allessss met dino’s, het is denk ik vooral de fascinatie dat het van die enorme wezens waren en dat het makkelijk is daarover te fantaseren aangezien ze uitgestorven zijn.

10 likes

De kip

8 likes

ze bestaan allebei! en ze lijken heel erg op elkaar

edit: bestonden :grimacing:

1 like

Als hij in de voetafdruk van zijn dode moeder gaat liggen :cry:
Mijn broertje (in de 30) appte me laatst dat hij Platvoet weer had gekeken en weer in tranen was uitgebarsten aan het begin van de film. Jeugdtrauma!

15 likes

Is in elk geval de lekkerste dino zo ver wij weten

3 likes

Wat een leuke poll!
Brachiosaurus. Toch echt door dat allereerste moment in Jurassic Park dat ze levende dino’s zien lopen. Heeft zooo’n indruk op me gemaakt als kind, maar mijn dinoliefde is ook niet verdwenen toen ik volwassen werd, haha.
Love Spielberg en love de muziek van John Williams, krijg echt kippenvel van Jurassic Park muziek!

3 likes

Kan door al die dino namen alleen maar aan dit filmpje denken

13 likes

Ik kan het wel waarderen dat Gijs haar het gewoon uitlegt ipv er een grap over te maken.

18 likes

Hahaha deze was ik vergeten, heerlijk.

2 likes

Ik was in een boekhandel en een medewerker hielp met het uitzoeken van een boek voor een kind van 11 dat van lezen houdt. Op een van hun displays stond het boek tiffany dop dat gaat over een meisje van 13 met moeilijke ouders dat opgroeit in een “achterbuurt” en ooit op een dag een baby moet vasthouden en dan besluit dat ze zelf een baby wil. Ze zoekt allerlei mannen die haar zwanger moeten maken (het volgende komt van een andere webpagina) “of, zoals Tiffany het zegt: waar haal je een soavrije seksmachine vandaan?” Die medewerker vond het blijkbaar een heel goed en leuk boek, “heel grappig”, en ik zat echt te denken van ??? wtf??? Ik heb het boek een beetje doorgebladerd, maar er wordt bijvoorbeeld ook geschreven over dat haar moeder graag wil dat ze net als zijzelf de prostitutie in gaat, en hoe ze (tiffany dus) rekening houdt met de vruchtbare dagen van haar cyclus (zodat ze zwanger kan raken) en nou ja ik dacht gewoon echt van what the hell man??? Maar ik voelde me ook wel een beetje een boomer dat ik hier blijkbaar totaal niet voor open kan staan, dussss tijd voor een poll

op basis van deze post en de link in deze post vind ik…

• …dit vrij normaal klinken, zou dit boek op zich prima kunnen kopen
  • …dit echt vrij raar ja, ik zou dit boek ook niet gekocht hebben
  • …deze post echt geen recht doen aan het boek. ik heb dit boek gelezen en het is echt goed/leuk/niet zo raar als jij het beschrijft
  • …dat je groot gelijk hebt. ik heb dit boek gelezen en het was inderdaad HEEL vreemd
    *…iets dat niet bij de bovenstaande opties past

0 stemmers

1 like

Het boek heeft trouwens in 2010 een zilveren griffel gewonnen dus het is niet een of ander niche obscuur kinderboek dat in eigen beheer uitgegeven is ofzo, het is gewoon een… ja serieus kinderboek

1 like

Zou je deze tandpasta willen gebruiken?

• Ja
  • Misschien
  • Nee

0 stemmers

1 like

Dat snap ik maar het boek is blijkbaar wel bedoeld voor die leeftijd, websites verschillen een beetje, maar over het algemeen leeftijd 10+, 12+, 12-15. Het is niet dat die medewerker me een boek aanraadde wat eigenlijk bedoeld is voor veel oudere kinderen/jongeren zeg maar.

Ik ben ook niet echt verbaasd dat een (oude) man dit boek geschreven heeft.

5 likes

Ik stemde op raar maar volgens mij heb ik dit boek gelezen? Maar wel al 10 jaar geleden ofzo

2 likes

Ik zou het zelf denk ik vanwege het thema niet zomaar kopen/cadeau geven aan een kind voordat ik het zelf gelezen had (ligt ook aan welk kind het is), maar het staat volgens mij wel bekend als een goed boek. Ik zou een medewerker van een boekenwinkel daar op zich wel in vertrouwen, ik zou op basis van een samenvatting/thema niet zomaar concluderen dat ik dit raar vind en niet vind kunnen in ieder geval, dat hangt er echt vanaf wat de insteek van het verhaal is.

7 likes