Eens. Op basis van de beschrijving bij de poll leek het me inderdaad een raar boek. Maar na wat recensies gelezen te hebben lijkt het me eigenlijk best een goed boek. Seks, zwanger worden, soa’s, ingewikkelde en onveilige thuissituaties zijn allemaal onderwerpen waar kinderen op die leeftijd vaak al mee bezig zijn. Dus zo schokkend hoeft zo’n boek dan niet te zijn. Maar het hangt natuurlijk erg af van het kind of dit een geschikt boek is, zoals bij eigenlijk alle boeken.
Ik heb het boek heeel lang geleden gelezen en het was behoorlijk bijzonder en raar met vlagen weet ik nog. Ik kan me voorstellen dat sommige dingen vragen opgeroepen bij kinderen. Dan is het wel fijn als je het er over kan hebben met iemand in je omgeving.
Het is geen slecht boek hoor, maar niet exht geschikt voor de leeftijdscategorie waar je voor zocht denk ik. Vooral om het onderwerp dan, het is wel pittige problematiek wat voorbij komt. Niet erg natuurlijk maar niet elk kind is daar al aan toe. Wel gedurfd als je zoiets geeft trouwens. Het is een opvallend kinderboek, dat maakt het wel leuk natuurlijk.
Qua schrijfstijl is het wel goed te doen als ik het zo nog goed weet. Al hikte die wel wat naar literair aan volgens mij. Dat maakt zulke kinderboeken niet perse makkelijker lezen.
Edit: hij heeft ook het boek lovebus geschreven, die is ook wel bijzonder. Agent en boef is trouwens een fantastische prentenboekenserie van hem. Peuters en kleuters vinden dat echt geweldig.
Eet jij wel eens een los stukje verse gember uit het vuistje?
- Ja, regelmatig
- Ja, soms
- Nee, nooit
0 stemmers
Nooooo waarom zou iemand dat doen?
Als ik keelpijn heb of voel opkomen
Ben jij niet goed…
Ik heb wel eens gehoord dat iemand dit moest doen bij een ontgroening van een studentenvereniging dus ik kan me niet voorstellen dat het echt lekker is haha?
En een gembershotje?
- Geregeld, puur/zonder iets anders erdoor
- Geregeld, maar niet puur
- Soms, puur
- Soms, maar niet puur
- Geprobeerd (puur), eens maar nooit weer
- Geprobeerd (niet puur), eens maar nooit weer
- Nog nooit geprobeerd
0 stemmers
Wel stemgember, vind dat vet lekker en gemberjam ook heeel lekker
Hahaha nu voel ik me nog vreemder dan normaal
Ja wtf je gaat toch ook geen knoflookteen rauw opeten. Bij deze , heb je wel eens een rauwe knoflookteen opgegeten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Die bij zo’n bakje olijven zijn rauw toch? Anders niet.
Is die bedoeld om op te eten
Nee die zitten er gewoon in voor de smaak. Die hoor je niet op te eten. Voor zover ik weet? Gatverdamme haha
Om je smaak te neutraliseren dacht ik. En het is ingelegde gember dus prima te eten.
Edit: oh wacht ik dacht dat dit nog ging om gember en dan die gemberplakjes die je oa bij sushi krijgt. Maar ik las niet goed.
Ja kan je prima eten hoor. Is nog gezond ook.
Haha oke nouja ieder zijn ding. Ben een echte knoflook liefhebber maar het zo opeten nah nee
Gebruik jij vaak knoflook tijdens het koken?
- Regelmatig/vaak
- Nooit
- Af en toe
- N.v.t.
0 stemmers
Ja en die zijn echt superlekker. Helemaal niet heftig van smaak.
Ik zag net een tiktok van een student waarin ze zei “schurft is weer eens een keer op bezoek” en toen beelden dat ze alles ging wassen enzo. Nu weet ik niet hoe het bij anderen zit, maar ik vind schurft echt heftig/ongewoon/vies en snap niet hoe normaal is onder de studenten. Alsof het een virusje is?
Vind jij het normaal hoe erg het heerst?
- Ja
- Nee
- Geen mening
0 stemmers
Heb jij wel eens schurft gehad?
- Ja 1x
- Ja (meerdere keren)
- Nee
- Weet ik niet
0 stemmers
Ik had je hoog zitten😱