Maar doet dat er echt toe? Ik ben misschien niet heel ambitieus in mn werk maar dan kan ik toch alsnog ff 10 seconden besteden aan een vriend (!) feliciteren die heel blij is met zn promotie? Het zijn toch gewoon life events die het vieren waard zijn? (En daarmee bedoel ik dat je het gewoon op kunt brengen om een vriend in de groepsapp te feliciteren, niet dat je op moet komen dagen voor de gender reveal.)
Ja precies, zou het ook raar en teleurstellend vinden als ik een mijlpaal in mijn leven deel in een groepsapp met mensen die ik als vrienden beschouw en er dan mensen zijn die niet reageren (die normaal wel reageren, niet de mensen die sowieso nooit ergens op reageren, die zou ik het niet kwalijk nemen). Snap alleen de focus op dat het een ex is niet helemaal.
Ik onthoud niet de verjaardagen van de kinderen van vrienden. Ik haat sowieso mensen feliciteren met andere mensen, ik snap die gewoonte niet eigenlijk. Ik snap wel dat als je kind 1 wordt bv dat dat een belangrijke datum is, maar als je kind 7 wordt ja boeiend.
Maar het antwoord zit toch al in de post ervoor: het zijn niet je beste vrienden. Het heeft ook wel iets vreemds om toe te geven dat je er zelf maar 10 sec aan besteedt, maar er tegelijkertijd veel waarde aan te hechten. Iemand geen appje sturen is net zo klein als tien seconden
Maar ik vind sowieso iets van verplichting om enthousiast te blijven zijn over de life-events van mensen met een heel standaardleven die niet dichtbij me staan
Ja ik heb zelf de ondergrens voor een felicitatie ook bij een nobelprijs liggen hoor, kan echt geen enthousiasme meer faken voor een ordinair masterdiploma
Dan zou je dus ook begrip moeten kunnen hebben dat niet iedereen in de groepsapp je appt voor je baby?
Ik heb bij een bedrijf een vloer besteld. Deze vloer is vervolgens gelegd door een zzpâer die door dat bedrijf ingehuurd wordt. Hij was er 2 dagen mee bezig, en op de tweede dag stuurt hij mij in de avond een bericht of ik wat met hem wil gaan drinken. Ik vind dit best wel onprofessioneel, wat vinden jullie? En als je het dan al doet, vraag het dan gewoon in mân gezicht ipv via whatsapp. Ohja en hij moet over een tijdje nog terugkomen om wat af te maken dus lekker awkward.
- Ja is onprofessioneel maar zou het zo laten
- Ja is onprofessioneel en zou klagen bij het bedrijf
- Moet kunnen
0 stemmers
Vragen om een andere
Ik doe het niet expres niet hĂš. Ben er gewoon niet mee bezig. Natuurlijk heeft het ook mee te maken dat je minder met babyâs hebt. Want de (geboren) moeders in de groep zijn sinds ze weten dat diegene zwanger is veel meer involved in het hele gebeuren. Met spullen voor de uitzet geven, luisteren naar de zwangerschapskwaaltjes, dagdromen over dit en dat.
Echt een irrelevante vraag
Daar denk ik ook aan, maar hij is wel echt heel goed in zijn werk en die vloer is bewerkelijk dus heb liever dat hij het afmaakt.
@Shadina nee, en ik heb hem dit ook terug geappt. Had ik hem wel leuk gevonden dan vind ik het alsnog onprofessioneel dat hij mij hierover op whatsapp contacteert.
Ik heb dit nu al vaker meegemaakt met mannen die iets komen bezorgen of installeren en ben het zo zat. Elke keer creëren ze een situatie waardoor ik energie moet verspillen om nu weer te bedenken hoe ik iemand beleefd moet afwijzen. Doe gewoon je werk.
Gewoon⊠kleding? Wat zou ik anders aanhebben?
Maar in dit geval gaat het niet om de eerste verjaardag, maar om de geboorte.
Ik ga er dan vanuit dat de moeder de geboorte gedeeld heeft in de app en je daar op kan reageren. Je hoeft dus geen verjaardag te onthouden of op te schrijven, alleen een felicitatie op het bericht van de moeder dat haar kind geboren is.
Eens hoor, als ze hem leuk vond, stond het in het daten danwel seks topic
De definitie van vriendenappgroep verschilt ook nogal volgens mij. Er zitten ook zat mensen tussen waarmee ik het heel gezellig heb in de kroeg of op een feestje. Maar ik zou ook nooit alleen met ze afspreken of bvb bellen als ik ergens mee zit.
Wat is dit voor vreemde aanname? Ik ben alleen in mijn huis met een vreemde man en die is ingehuurd voor het leggen van mijn vloer, en als ik me aangetrokken tot hem had gevoeld was ik met hem gaan daten? Ongeacht zijn voorkomen wil ik dat deze man zich professioneel opstelt en me geen onveilig gevoel geeft.
Dat ligt toch aan heel veel dingen. Ookal is hij leuk misschien is zij wel bezet. En ookal vind zij hem wel leuk het blijft onproffesioneel.
Het kan best een romantisch verhaal worden maar als de ene er niet van gedient is dan houd het op. En dat heeft niks te maken met hoe leuk diegene is.
Nja ik vind dit dubbel. Snap wel wat je bedoelt hoor je kan het altijd proberen als je iemand leuk vind. Maar ik vind het in dit geval anders omdat iemand bij jouw thuis komt. Als je er niet van gedient bent kan dat best onveilig voelen. Ookal doet hij misschien verder niks ofzo je weet maar nooit. Ik zou daar als"klusser" ook voorzichtig mee zijn.
Ik vind het trouwens wel typisch dat je zegt dat je niet kan opmaken uit haar verhaal dat hij doorgaat ofzo. Maar ze zegt ook nergens dat hij lelijk isâŠ