In de situaties waarin ik het gedaan heb vind ik het normaal gedrag
Ik zou het alleen doen als ik ervan uit ga dat het ook meteen de laatste keer is dat ik contact ga hebben met die persoon. Heb het zelf alleen gedaan bij een ex die mij na de breuk lastig bleef vallen.
Als je een (goede) band met iemand wil houden of enigszins gemotiveerd bent om die te krijgen vind ik het geen normaal gedrag.
Nu ik er over nadenk heb ik dit vaker in professionele setting gedaan wanneer ik echt onbeschoft te woord werd gestaan, haha wat erg.
Maar telt het nog als je dan zegt: “dit heeft geen zin zo, ik ga dit gesprek nu verbreken” en de andere kant raast maar door en je dan dus doet wat je zegt?
Edit: ik vind dit soms echt het beste, net als weg gaan uit een fysiek gesprek.
Ik heb het na mijn ongeluk gedaan met 112. Ik was in een soort shock en kwam niet goed uit mijn woorden. De man aan de lijn sprak met stemverheffing tegen me: ‘NU rustig worden en NU zeggen waar je bent!’ Terwijl: ik wist het niet. Ja, ergens in een greppel langs de snelweg. Help me liever te ontdekken hoe ik daar achter kom. Lang verhaal kort: ik heb in een reflex opgehangen omdat ik schrok dat hij zo fel tegen me deed. Toen moest ik héél erg huilen (de shock van het ongeluk) en hij belde terug. Ik was natuurlijk vervolgens nóg emotioneler en hij deed nog feller. Door de situatie waren al mijn filters weg en heb ik tegen hem geschreeuwd dat ik net op de snelweg over de kop was gegaan en hij niet zo tegen mij mocht praten. En heb ik wéér opgehangen. Daarna zijn er mensen gestopt en die hebben de telefoon overgenomen, want hij had weer teruggebeld.
Achteraf denk ik: ik had de belangrijkste dingen, namelijk dat de auto van de weg af was en ik min of meer ok, gezegd. Zo’n man spreekt toch de hele dag door mensen die in paniek zijn? Hoezo kan hij daar niet mee omgaan? En waarom laat je geen collega terugbellen als je merkt dat het niet werkt? Uiteindelijk had hij me gewoon even moeten begeleiden dat ik Google maps moest openen en welke info hij nodig had. Ik kon dat op dat moment gewoon niet zelf bedenken. Wel bijzonder wat zo’n situatie met je doet; ik zou in het normale leven nóóit zo hebben gereageerd aan de telefoon.
Jaa ik heb wel eens opgehangen tijdens een domme discussie. Maar dat is omdat ik een manipulatief kreng ben soms.
Masr voor degene die ophangt is het denk ik nooit ‘een normale discussie’ want zoiets doe je pas als er een bepaalde grens is bereikt. Ik heb dit meerdere keren gedaan omdat het voor mij te veel werd, terwijl de ander mij onbeschoft vond omdat het ~normaal~ gesprek was
Edit: tenzij je soy bent dus haha
Haha sorry, iets teveel afgeweken van je vraag. Normaal gesproken doe ik het dus niet.
En idd: ik had verwacht dat centralisten van 112 hiermee om kunnen gaan.
Oké ik dacht dat het ging om letterlijk gooien met de telefoon. Ik vond de reacties al wat gek… @Krabsalade in professionele setting enzo
Stem dus even aangepast. Maar als ik het doe is het ook op het werk als ik uitgescholden oid wordt. Dan zeg ik ook dat ik de verbinding ga verbreken.
Ja same. Pas toen m’n man zei dat die het heel vervelend vond dat ik ophing zonder boodschap ben ik er op gaan letten. Maar ik vind afscheid nemen aan de telefoon ook onzin dus ik hang het liefst meteen weer op als we uitgesproken zijn.
Oh ik dacht naar iemands hoofd gooien! Ik dacht al, zo, dat hebben er veel gedaan
Vind jij het over het algemeen leuk om een origineel cadeau te krijgen?
- Ja, leuk!
- Nee, ik heb dan liever een meer standaard cadeau zoals een Rituals set, fles wijn, cadeaukaart etc.
0 stemmers
Nou in elk geval niet de voorbeelden die je hebt uitgekozen
Ja, maar dan niet de voorbeelden die je hier noemt als bijzonder hahah, ik denk dan meer aan andere dingen zoals uitjes of zo en niet wat er bovenaan Pinterest staat als je googled ‘bijzondere cadeaus’
Ja omg love saaie cadeau’s, vooral cadeaubonnen. Mijn zus wil me altijd ‘doe cadeau’s’ geven en dat haat ik zo erg
Er zijn echt te weinig mensen wiens smaak ik genoeg vertrouw voor originaliteit
Dit gebeurt dus altijd in films en ik vind dat zooo raar, wie hangt nou opeens op zonder dat aan te kondigen of dag te zeggen. Maar gebeurt dus echt hahaha!
Dit is wat ik kreeg toen ik het googlede
Google did you dirty
Ik heb liever een origineel cadeau dan een cadeaubon, vind het fijn als er echt moeite in is gestoken. Doe dat zelf ook voor anderen, vind het heel leuk om dingen te bedenken die echt bij iemand passen. Maar dan dus idd zoals hierboven ook al gezegd niet de voorbeelden uit de plaatjes