Stel je persoonlijke vraag #42

Gratis chips op t werk zou wel een soort van droom zijn

9 likes

We hebben een lunchbuffet maar er wordt geld van je salaris ingehouden als je daar aan meedoet (2 euro per dag ofzo). Voor dat geld kan je het niet zelf maken maar ik weet niet of het echt telt als korting

Bij ons kun je wel cappuccino en zo krijgen, maar wel in zo’n kartonnen bekertje uit zo’n automaat waar alles uitkomt. Dat zal voor de meeste mensen die dat op hun werk kunnen krijgen wel gelden, maar ik vind dat toch wel anders dan een ‘echte’ luxe koffie (sorry verwend :whistling:).
Lang geleden op vorig werk was er een machine waar je met verse melk een ‘echte’ cappuccino kon maken en dat vond ik wel echt luxe aanvoelen om gewoon te kunnen pakken maar dit niet haha (ik neem hier trouwens ook altijd gewoon zwarte koffie)

19 likes

We hebben zo goed als alles in huis en we doen ook zelf bestellingen, dus als we iets specifieks voor lunch/snack willen kunnen we dat ook gewoon kosteloos bestellen. Heel chill!

2 likes

Ik werk in speciaal onderwijs (cluster 3, dus verstandelijk beperkten kort door de bocht😌), op vrijdag draaien de oudste voortgezet groepen kantine en dan kan je voor 1€ een maaltijd bij ze halen.
Niet echt dat je kan kiezen uit van alles. Maar je geeft je voor woensdag op voor de “daghap” en dan maken zij het. Niet een volwaardige lunch maar een bijgerecht. Vaak iets van soep, of een wrap, smoothie ofzo. Echt heel leuk!

22 likes

In mijn werkveld ben ik ‘inwonend’ als ik aan het werk ben, vandaar wel dat ik zoveel opties heb. Maar dingen als chips & snoep pak ik eigenlijk nooit.

3 likes

Alleen als de voedingsassistenten er niet zijn :grimacing: die worden echt fel als ze zien dat je iets uit de koelkast op de afdeling haalt. Ergens begrijpelijk, is natuurlijk niet de bedoeling dat patiënten zonder zitten omdat wij alles opeten, maar met 1 smeerkaasje en 1 glaasje appelsap zal dat toch niet zo’n vaart maken :joy:

2 likes

ik werk in een hotel, dus wel anders dan een kantoorbaan natuurlijk. als de gasten ontbeten hebben, mag het personeel zelf hun ontbijt van het buffet samenstellen. daarna wordt er rond 12u warm gekookt, met de leftovers van het menu van de avond ervoor. altijd een bijlage (rösti, rijst, aardappelbijlage, pasta) met groenten en iets van vlees of vis. 's avonds wordt er weer voor het personeel warm gekookt, vanavond hadden we een burger met friet, gister spaghetti bolognese. en we mogen onbeperkt salade pakken van het saladebuffet. ook krijgt het personeel de leftover gebakjes van het middagbuffet die anders toch weggegooid worden. erder mag je koffie/cappu/latte alles zelf maken, verschillende sappen en er staan ook nog flesjes drinken in de koelcel die speciaal voor het personeel zijn. als je 's middags een keertje trek hebt mag je ook altijd een hard broodje pakken en er wat beleg op doen. dit allemaal gratis dus echt niks te klagen :ok_hand:t2:

59 likes

Een kort rokje (zonder panty) en morgen heeft ze ook een blaasontsteking te pakken.

moeten jullie de laatste tijd ook vaker plassen dan normaal?

• ja
  • nee
  • weet niet

0 stemmers

1 like

We hebben alles (behalve alcohol), maar ook gratis warm eten. Al kan ik geen Zweedse balletjes (of plant ballen) meer zien :rofl:

6 likes

Elke aan bananen uitgegeven cent is er één te veel.

8 likes

Oeh, ik heb daar ook gewerkt! In het restaurant. De ballen kwamen op den duur idd mijn neus uit. Maar wel goede werkgever volgens mij destijds.

2 likes

Haha in een smoothie :laughing: ik heb er niet eens naar gekeken, wat ze er in het ziekenhuis mee hebben gedaan weet ik niet, weggegooid neem ik aan.

5 likes

Je kunt er ook hachee van maken :upside_down_face:

2 likes

Wij hebben m “laten” weggooien. De verpleegkundige/verloskundige hebben echt 3x gevraagd wat we ermee wilden doen. Op een gegeven moment zei mn man: “als je het zo mooi vind, neem m zelf mee naar huis?”. Deden ze niet :wink:

Sowieso was mijn ervaring met bevallen dat ze je alles wilden aansmeren om mee naar huis te nemen. Placenta, schaar waarmee navelstreng was geknipt :laughing:

17 likes

Ja er wordt van alles over beweerd, zoals dat je beter herstelt als je het opeet en dat borstvoeding makkelijker op gang komt.

Lijkt me allemaal dikke bullshit, maar oké.

Ik wilde hem niet eens zien haha, had wel eens een plaatje op internet gezien en dat was genoeg. Ze hadden wel zo de vuilniszak met de placenta erin die ze lieten zien en ik was verbaasd over hoe groot dat ding is.

Toen ik bij de bevalling van mijn zusje was wilde we juist de uitleg. Was echt super interessant! Heel vet omdat in het echt te zien.

4 likes

Hahaha op mijn coschap bij de verloskamers heb ik dit echt meerdere keren gezien :joy: Zo’n verloskundige ging dan helemaal enthousiast vertellen over die placenta en dat ding van alle kanten laten zien terwijl de moeder daar niet op zat te wachten

Zou echt een van de weinige dingen in een eventueel geboorteplan zijn voor mij. ‘Ik hoef GEEN uitleg over de placenta’

13 likes

Als je je eigen placenta in de hachee eet… is het dan vegan?
thinking-questioning

32 likes