Stel je persoonlijke vraag #42

Ik vind dat ergens een beetje denigrerend? Zou dan het een betere oplossing vinden om gewoon afspraken te maken en taken eerlijk verdelen of kosten naar rato, structurele oplossingen en niet heitje voor een karweitje bij je partner

14 likes

Ja ik denk ik eigenlijk niet, omdat met het geld geven voor normale zaken het eigenlijk nog duidelijker wordt dat de dynamiek is dat de ander geld heeft en jij niet ofzo? Het zou nog erger zijn als de partner niet akkoord gaat met structurele oplossingen, maar wel met zo’n deal dat hij betaalt voor wat jij doet, alsof je z’n werknemer bent ofzo

1 like

Ik zie het meer als bedankt dat je me hebt geholpen, hier koop iets leuks voor jezelf van deze 50,-

22 likes

In de woonkamer en dat is het :sweat_smile:

1 like

Dit was ook zijn intentie en ik heb het idee dat hij gewoon niet weet hoe hij haar moet bedanken. Hij is niet zo heel handig qua gevoel naar buiten brengen dus ik denk dat het echt de onhandigheid is. Maar mijn moeder vind een bedankje wel genoeg of gaat liever lunchen. Die 50 euro vind ze dus een betaling :roll_eyes: Maar ik vind het overdreven en vind die 50 euro ook lief.

Op mijn werk, ga de de details niet delen ivm herkenbaarheid maar hij deed super elitair. Kan nu ook niet meer normaal naar die gast kijken.

1 like

Wat heeft dat met gelijkwaardigheid te maken eigenlijk?
Ik zou dit ongemakkelijk vinden, zeker van je eigen vriend… dat had ik al toen ik een kennis hielp met zn computer en er een fles wijn mee moest.
Ik zat echt zo van eeeh relax ik wilde gewoon even iets aardigs voor je doen, is gratis hoor.

1 like

Omdat ze het gevoel heeft dat hij haar als werknemer ziet/ of zelfs als zn kind?? Terwijl dat echt haar eigen idee is. En ik vind het zelf geen waarheid. Ze hebben ook verder gewoon een gelijkwaardige relatie. Het is wel zo dat ze een wajong heeft en hij werkt, dus het kan ook een stukje onzekerheid zijn vanuit haarzelf.

Mijn eerste ingeving bij als de vrouw minder gaat werken of stopt met werken is negatief. Uitzondering vind ik als de man evenveel minder gaat werken (dus allebei 4 of 3 dagen werken).

Uiteindelijk moet iedereen het natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik zou zelf nooit minder gaan werken als mijn partner niet ook minder zou gaan werken, en ik zou al helemaal nooit stoppen met werken (tenzij ik de loterij win). Vind mijn financiƫle onafhankelijkheid daarvoor echt te belangrijk

9 likes

Heb bij deze vraag wel een scenario in mn hoofd dat een vrouw van van 36 uur naar 28 gaat ofzo en dan (waarschijnlijk) niet meer financieel onafhankelijk is. Als een vrouw van 36 naar 32 uur gaat: lekker doen. Of van 36 naar 12 en nog steeds financieel onafhankelijk is: lekker doen. Maar de realiteit op dit moment is wel dat vrouwen veelal minder gaan werken en daar zelfstandigheid/onafhankelijkheid voor inleveren en met dat in mn hoofd heb ik deze poll beantwoord (want dat is mn eerste associatie met minder werken voor de kinderen)

5 likes

Ik vind hier wel echt een mega verschil zitten in minder en stoppen.
Ik ben van 38 naar 30 en m’n man van 38 naar 32 gegaan, we zijn beiden nog financieel veilig als we zouden scheiden. Als 1 van beiden financieel afhankelijk wordt van de ander vind ik daar wel wat negatiefs van, maar uiteindelijk nog steeds you do you.

Edit: oh en stoppen vind ik buiten financiƫn ook nog wel van dat ik het niet per se gezond vind 100% met je kinderen bezig te zijn en niks meer voor jezelf te hebben, dus dan hoop ik dat ze buiten werk wel iets anders vinden voor zichzelf.

14 likes

Ja maar een gegeven paard…

1 like

Ik zou graag zo min mogelijk willen werken, mochten m’n partner en ik kinderen krijgen. Toen ik dit een keer tegen m’n vrienden zei werden ze bijna boos, lol. Wel jammer dat dit niet gewoon als m’n eigen doordachte keuze geaccepteerd kan worden.

5 likes

Ligt eraan of die vrouw de boel een beetje fatsoenlijk vastlegt. Vind er niks van als je lekker gaat moederen, maar please zorg een beetje leuk voor jezelf

16 likes

Mijn vriend en ik doen graag een kutklusje voor de ander in ruil voor geld. Ik haat dingen op marktplaats zeggen dus hij mag mijn laptop verkopen in ruil voor 50 euro en zo heb ik heel wat formulieren ingevuld voor hem in ruil voor een tikkie

9 likes

Dit, ook naar @50193905 . Allemaal lekker zelf weten, maar zorg dat je je shit regelt als er iemand dood neerpleurt of je gaat uit elkaar etc etc.

Denk nooit dat het jou niet kan overkomen. Op dit moment is mijn relatie top, maar wie weet wanneer z’n midlife crisis komt en hij een sneller model wil. Zou fijn zijn als ik dan niet in een doos onder de brug hoef te wonen (laat staan met kinderen).

Edit: hetzelfde geldt trouwens voor als ik opeens voor een jonger model wil gaan met nektattoo ofzo, maar dat niet durf ivm financiƫle gevolgen.

27 likes

Ik begrijp dus niet zo goed waarom men er 9 van de 10 keer vanuit gaat dat dit niet goed is geregeld, alsof je dit soort dingen niet begrijpt als je liever minder werkt en meer thuis bent?

4 likes

Omdat het 9 van de 10 x het geval is helaas (ik werk trouwens zelf ook niet dus dit was geen oordeel naar jou, maar meer in het algemeen).

23 likes

Ik denk wel heel negatief over mannen die dit vervolgens gaan zitten etaleren op LinkedIn.

10 likes

Heb jij vandaag last gehad van de wind/ā€œstormā€?

• Nee geen last van gehad
  • Een beetje
  • Ja behoorlijk

0 stemmers

Ik zeg vaak dat het in Leeuwarden altijd waait, ik kom er bijna nooit. En vanochtend werd ik letterlijk weggeblazen daar toen de wind keihard van rechts kwam. En ik moet er nu nog om lachen. Zal er wel heel achterlijk hebben uitgezien want ik waaide niet naar voren of achteren maar van rechts naar links en half struikelend :rofl: . Oja ik probeerde dus te lopen. Ik vind mensen die wegwaaien door de wind altijd zo grappig om te zien, nu was ik er zelf 1.