Stel je persoonlijke vraag #42

De was opzich vind ik niet zo erg om te doen, maar ik vind dat het alles bij elkaar wel veel tijd kost en vooral veel mentale ruimte.

In de gaten houden welke was er zich opstapeld, sorteren, in welke volgorde je de was dan weg moet werken als je morgen schone sokken wilt maar eigenlijk ook handdoeken, was erin doen, anderhalf uur later ophangen, dag erna afhalen en opruimen en weer nieuwe was erin.

Het is zo oneindig.

8 likes

Nee dat is hondenkak

2 likes

Kunnen sokken en handdoeken niet tegelijk dan? 🫢

2 likes

Ik was handdoeken en beddengoed etc op een veel hogere temperatuur. Al zal je er niet dood van gaan natuurlijk.

2 likes

Ik heb een wasmand met vier zakken. Elke zak is een volle trommel. Zo zie ik precies welke was aan de beurt is.
Wit
Sokken/ondergoed
Bonte was
Zwarte was.

En mijn man en dochter sorteren hun was nu dus ook zelf! Ben echt content met deze oplossing

5 likes

Ik doe sokken en ondergoed eig even heet als handdoeken

3 likes

Ik durf eigenlijk mijn gevoelige ondergoed echt niet op 60 graden te wassen. Dat ik opeens een Barbie string heb.

1 like

Ja ik heb ook veel wasmanden en een volle is een volle trommel dus ik zie het allemaal prima. Heb een net systeem. Maar dan nog. Zien dat je er net 1 leeg hebt en er nog vier aan zitten te komen vind ik alles behalve relaxed.

@Nysmn ik doe sokken bij kleding op minder graden maar ja sure zou wel kunnen.

1 like

Ik die alles op de auto stand :joy: mn miele regelt het maar

2 likes

Ja wel helaas een never ending story

Reis naar Lapland gemaakt, met wel ook als wens om het Noorderlicht te zien. Helaas niet gelukt. Maar zou het nog wel een keer tof vinden om te zien!

2 likes

Ik was toevallig ooit op reis met een astronoom en zij heeft mij toen van alles laten zien. Normaal gesproken vind ik het niet zo boeiend, maar dat was toen wel heel leuk / leerzaam.

3 likes

Ik vind het leuk, ik heb een telescoop. Maar nooit echt de moeite genomen om goed te leren hoe je planeten ziet enz, alleen de maan :smiling_face_with_tear::sweat_smile:

Deze toen gemaakt. Ik zit ook in een FB groep over sterrenkijken etc en telescopen maar het is zoo ontzettend ingewikkeld ik snap er helemaal niks van.

En het noorderlicht heb ik gezien in IJsland maar dat was letterlijk 1 groen zweempje dus tel ik eigenlijk niet.

27 likes

Nou nu nooit meer haha maar vond het echt lastig idd maan was al lastig genoeg. En nu heb ik ook geen tuin meer enzo en heb hem nog niet opnieuw ingesteld sinds de verhuizing en vind het een beetje gedoe!

Welke telescoop heb jij dan? Ik de national geographic 700/76

2 likes

Ik ga volgende week naar Lapland en ik heb de vakantie niet per se specifiek geboekt om het noorderlicht, maar ga het wel echt heel heel jammer vinden als het helemaal niet te zien is. Ondanks dat er ook genoeg andere leuke dingen op de planning staan.

6 likes

écht goeie zijn duiiizenden euro’s. Niet normaal!

1 like

Ja ik vond het echt een geweldige trip. Mooie sneeuwlandschappen en weer heel anders dan dat je dat in bijvoorbeeld Oostenrijk hebt. Echt een aanrader als je van sneeuw en kou houdt.
Uiteindelijk hadden we de allereerste avond buiten moeten gaan staan, maar helaas.

Edit: haha, was het maar zo makkelijk om het aan te zetten. Alsof het een pretpark is. Het is ook wel de charme dat je geen garanties hebt.

5 likes

Ik was 7 dagen in Lapland en heb elke dag het Noorderlicht gezien. Zo veel geluk!! Er was toen ook een zonnestorm, het was extreem koud (-35) maar daardoor kraakhelder. We zaten bij een enorm meer ook waardoor er dus geen licht was én het was nieuwe maan. De perfecte omstandigheden en het was zo ontzettend bijzonder! Ik denk samen met Kauai (:slight_smile:) en Yosemite het meest bizarre wat ik ooit gezien heb. Tranen liepen over m’n wangen zooooo overweldigend. Ik werd er ook een beetje duizelig van, omdat de hemel lijkt te bewegen.

@Insouciance je kan de aurora forecast bekijken. Dan weet je wat je kansen zijn om het te zien :slight_smile: volgens mij is begin volgende week erg goed!

28 likes

Haha, ja, ik ben mezelf er al de hele week gek mee aan het maken!

2 likes

Zo’n soort ervaring heb ik ook met een groepsreis naar Lapland. Op de eerste avond met een klein gedeelte van de groep buiten gaan kijken terwijl de rest nog aan het borrelen was, was beetje discussie ‘is het een wolk of is het noorderlicht’, op een gegeven moment hielden we het niet meer vol van de kou en later is de rest van de groep nog gaan kijken en die zagen het toen supergoed, mooiste sinds tijden aldus de gids. Rest van de avonden was er niks meer te zien en iedereen hele tijd die foto’s laten zien :cry:

Ik studeerde toen een paar maanden in Stockholm en daar was het ook een keer te zien, dat was nog meer dan in Lapland maar niet zoals de foto’s (en die zijn natuurlijk ook vaak met langere sluitertijd).

3 likes